• Nathaliejj

Bf november 2019

Här är tråden för oss som har bf i november! Jag är beräknad 11:e, plussade igår! Välkomna :)

• Svar på tråden Bf november 2019
  • Isavanna1
    SB92 skrev 2019-03-24 10:34:15 följande:
    Samma för mig, skulle kunna sova hela dagarna, och det svartnar för ögonen varje gång jag ställer mig upp, orkar inte stå längre stunder.. Hoppas det släpper snart
    Jobbigt med yrsel, och jag måste stå upp nästan hela dagarna på jobb. 
  • FruW85
    Isavanna1 skrev 2019-03-24 09:43:10 följande:

Alltså jag är så orkeslös, jag orkar ingenting. Mår konstant lite illa och är yr. Självklart är detta jätte jätte positivt och jag är såklart glad över det på ett sätt. Men jag fungerar ju inte, hur får man till ett normalt liv när det är så här? Och dessutom måste fejka att allt är som det ska. Jag måste städa till kaninerna (6 st) plantera om tomater och chili, gräva ner bärbuskar och träd och hämta ett barn hos en kompis och jag vill helst bara gå och lägga mig i soffan och tycka synd om mig själv. I morgon kör det igång en ny intensiv jobbevecka och jag vet inte hur jag ska orka... Förlåt för mitt gnäll. Jag är otroligt tacksam för det lilla miraklet jag bär på.

Bara att gnälla på :) Även om man vet att det är något positivt att man faktiskt känner av symtom så tar det ju inte bort att det kan vara väldigt jobbigt.
    Har du någon som kan hjälpa dig? Det låter ju som att det skulle vara bra om du fick lite avlastning. <3
  • Isavanna1
    FruW85 skrev 2019-03-24 12:55:34 följande:
    Bara att gnälla på :) Även om man vet att det är något positivt att man faktiskt känner av symtom så tar det ju inte bort att det kan vara väldigt jobbigt.
    Har du någon som kan hjälpa dig? Det låter ju som att det skulle vara bra om du fick lite avlastning. <3
    Jadå min man drar redan det tyngsta lasset med djuren. Jag tar hushållet "mina" odlingsprojekt" och "mina" djur.
  • Emlc95

Ny i tråden...

Har bf 9/11 och plussade på CB digital 10 dagar efter ÄL (som var 16/2). Dagen innan tog jag ett superdupersvagt test med testlagret. 

Ska på ultraljud på onsdag, vilket borde vara v 7+3. Är sinnessjukt nervös efter en brun flytning igår. Har inte kommit mer så jag vet ju egentligen att det inte behöver betyda något... men så funkar ju inte hjärnan! Hoppas på pickande hjärta och CRL>10mm...

Håll tummarna för mig! 

• Isavanna1
    Emlc95 skrev 2019-03-24 15:47:22 följande:

Ny i tråden...

Har bf 9/11 och plussade på CB digital 10 dagar efter ÄL (som var 16/2). Dagen innan tog jag ett superdupersvagt test med testlagret. 

Ska på ultraljud på onsdag, vilket borde vara v 7+3. Är sinnessjukt nervös efter en brun flytning igår. Har inte kommit mer så jag vet ju egentligen att det inte behöver betyda något... men så funkar ju inte hjärnan! Hoppas på pickande hjärta och CRL>10mm...

Håll tummarna för mig! 

Håller tummarna för dig och hoppas på det allra bästa!
  • Popcorn90

[quote=79524562][quote-nick]Emlc95 skrev 2019-03-24 15:47:22 följande:[/quote-nick]Ny i tråden...

Håll tummarna för mig! [/

Jag ska också på ultraljud på onsdag hade förra helgen en brun flytning men inte haft sedan dess blev sjukt nojig så förstår att du är nojig, man blir ju det. Men förhoppningsvis är allt ok får oss båda, håller tummarna för dig! :)

• Emlc95
    Popcorn90 skrev 2019-03-24 17:10:22 följande:

Jag ska också på ultraljud på onsdag hade förra helgen en brun flytning men inte haft sedan dess blev sjukt nojig så förstår att du är nojig, man blir ju det. Men förhoppningsvis är allt ok får oss båda, håller tummarna för dig! :)

Vilken vecka är du i nu? Fick du UL via landstinget eller ska du göra privat? Jag orkade inte ringa gyn, de kommer bara säga "blödningar är helt normalt, avvakta två veckor och ta ett nytt graviditetstest" eller något sånt...
  • Popcorn90
    Emlc95 skrev 2019-03-24 19:57:07 följande:

Vilken vecka är du i nu? Fick du UL via landstinget eller ska du göra privat? Jag orkade inte ringa gyn, de kommer bara säga "blödningar är helt normalt, avvakta två veckor och ta ett nytt graviditetstest" eller något sånt...

Jag bokade hos privat men har inte heller ringt mvc än, tänkte göra det i veckan. Nej precis ringde inte heller gyn men de var bruna flytningar så förhoppningsvis är det en gammal blödning hoppas på det iaf. Jag är i v. 7+2, har du några symptom?
  • Emlc95
    Popcorn90 skrev 2019-03-24 20:25:36 följande:
    Jag bokade hos privat men har inte heller ringt mvc än, tänkte göra det i veckan. Nej precis ringde inte heller gyn men de var bruna flytningar så förhoppningsvis är det en gammal blödning hoppas på det iaf. Jag är i v. 7+2, har du några symptom?
    På 1177 understryker de ju att små blödningar och bruna flytningar är vanligt även i normal graviditet, så det hoppas vi på! 

Jag ringde mvc i vecka 5. Big mistake! Fick prata med någon vikarierande tant som dels inte ville ge mig någon tid för "du är ju så tidigt gravid ännu, vad ska du boka tid för?" och när jag till slut fick en tid i v 10 sa hon "jaja, du får den tiden så får vi se om det blir något av graviditeten". Helt galet! Aldrig varit med om det bemötandet. När jag var gravid med första barnet ringde jag också i v 5 och barnmorskan sa bara tusen gånger grattis och bokade in mig utan konstigheter. Som tur är ska jag till min ordinarie barnmorska på besöket. 

Justja, jag är i v 7+1 idag. Då blir det ju 7+4 på onsdag. Sen någon vecka tillbaka har jag lite illamående som kommer då och då. Inte just på morgonen, men om jag inte ätit på länge eller ätit något speciellt. Vissa dagar värre, andra sämre. Trött är jag också...

Hur är det för dig? 
  • Popcorn90
    Emlc95 skrev 2019-03-24 20:41:08 följande:

På 1177 understryker de ju att små blödningar och bruna flytningar är vanligt även i normal graviditet, så det hoppas vi på! 

Jag ringde mvc i vecka 5. Big mistake! Fick prata med någon vikarierande tant som dels inte ville ge mig någon tid för "du är ju så tidigt gravid ännu, vad ska du boka tid för?" och när jag till slut fick en tid i v 10 sa hon "jaja, du får den tiden så får vi se om det blir något av graviditeten". Helt galet! Aldrig varit med om det bemötandet. När jag var gravid med första barnet ringde jag också i v 5 och barnmorskan sa bara tusen gånger grattis och bokade in mig utan konstigheter. Som tur är ska jag till min ordinarie barnmorska på besöket. 

Justja, jag är i v 7+1 idag. Då blir det ju 7+4 på onsdag. Sen någon vecka tillbaka har jag lite illamående som kommer då och då. Inte just på morgonen, men om jag inte ätit på länge eller ätit något speciellt. Vissa dagar värre, andra sämre. Trött är jag också...

Hur är det för dig? 

Fruktansvärt vilket bemötande, tycker att jag ofta hör barnmorskor med dåligt bemötande så får det bara inte vara. Skönt att du ska till din ordinarie på besöket. Samma som du, mår illa till och från men mest när jag inte ätit mår även illa på natten men aldrig så jag spytt. Är sjuk trött och lite yr också. Vill bara att tiden ska gå fort så det kan bli onsdag :)
Svar på tråden Bf november 2019