• Hallonpaj

BF december 2019

Stort Grattis till plusset!!

Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3

Välkomna :)

• Svar på tråden BF december 2019
  • Stellan11
    dreamdancer skrev 2019-04-30 10:05:14 följande:

Ska köpa Postafen idag. Jag vet inte om jag har fel ?taktik? men jag fixar verkligen inte att gå runt och må så fruktansvärt illa, så jag spyr när det blir för mycket. Oftast har jag mått bättre efteråt hittills. Däremot blir man ju så himla klen av att spy varje dag... Har dock kunnat få i mig mer på eftermiddagarna. Hur gör ni? ?Sväljer bort??

Här går inte att svälja undan, de bara kommer vart jag än är o vilken tid på dygnet som helst :(
  • LillaPi78

Var på tidigt vul idag v8+2. Fostret var alldeles för litet för att vara så långt gånget och inga hjärtslag kunde ses... fick en ny tid nästa vecka för nytt vul, men mest för att bestämma hur vi går vidare. Känns så orättvist att ha kvar alla graviditetssymptom men inte vara gravid. Nu vill jag bara att kroppen gör sitt och stöter ut fostret av sig själv.

Jag hoppar av tråden här och önskar samtidigt alla er andra stort lycka till. Kram!

• Honsomlängtar

Åkte in till gynakuten idag med smärtor i vänster sida. Dom kollade med ultraljud så de inte ca utomkveds.

Bröt ihop av lycka när hon sa titta där slår ditt barns hjärta.

Har varit så orolig för ma efter den senaste gången

Lite dålig bild dock då deras maskin va lite bajs. Men ser iallafall ut som en pepparkaka som sparkar på en boll hahaha

• Anonym (Inn)
    Honsomlängtar skrev 2019-04-30 17:45:32 följande:

Åkte in till gynakuten idag med smärtor i vänster sida. Dom kollade med ultraljud så de inte ca utomkveds.

Lite dålig bild dock då deras maskin va lite bajs. Men ser iallafall ut som en pepparkaka som sparkar på en boll hahaha

Åh har varit exakt samma med mig. Har också varit inne med smärtor på vänster sida men allt såg bra ut. Men inget hjälper mot smärtan Och idag lyckas jag inte äta eller dricka något, det lilla jag försöker kommer upp igen
  • Enmsik
    Honsomlängtar skrev 2019-04-30 17:45:32 följande:

Åh vad härligt! Vilken vecka? :D
  • Honsomlängtar
    Anonym (Inn) skrev 2019-04-30 18:09:11 följande:

Åh har varit exakt samma med mig. Har också varit inne med smärtor på vänster sida men allt såg bra ut. Men inget hjälper mot smärtan Och idag lyckas jag inte äta eller dricka något, det lilla jag försöker kommer upp igen

Va på akuten igår för smärtan va högre upp och har fått penicillin mot urinvägsinfektion så dom tror de kunde va de på mig.
    Enmsik skrev 2019-04-30 18:28:24 följande:

Åh vad härligt! Vilken vecka? :D

Vecka 9 (8+0 typ) dom sa att de kan ändras runt kub eller rul sen
  • jooo

Hej tjejer ja va också inne på kk igår. Har redan fått diagnos tidig foglossning suck strålar smärta i hela blygbenet. Ska va väldigt ovanligt Är bara i v 6 +0. Några tips?

Hon kunde knappt mäta lilla räkan men såg en liten hjärtverksamhet. Hakade upp mig på liten hoppas de är ok. Ush oroligt.

• Anonym (Inn)
    Honsomlängtar skrev 2019-04-30 18:57:56 följande:

Va på akuten igår för smärtan va högre upp och har fått penicillin mot urinvägsinfektion så dom tror de kunde va de på mig.Vecka 9 (8+0 typ) dom sa att de kan ändras runt kub eller rul sen

Dem sa till mig att jag inte hade någon infektion utan det är förmodligen livmodern som växer och då är det bara Alvedon och tålamod som gäller. Men kan knappt sova av smärtan.

Är i vecka 8+1 Idag
  • Honsomlängtar
    Anonym (Inn) skrev 2019-05-01 09:09:43 följande:

Dem sa till mig att jag inte hade någon infektion utan det är förmodligen livmodern som växer och då är det bara Alvedon och tålamod som gäller. Men kan knappt sova av smärtan.

Är i vecka 8+1 Idag

Skönt jag åkte in pga smärtor i vänster sida plus lite bruna flytningar så dom sa att de va pga uvin och så gjorde dom ultraljud. Blev så rädd när jag såg en form pulsera och frågade va de va så när hon sa att de va bebisens hjärta och det stämmer med min senaste mens så brast jag och hon blev lite rädd. Men förklara att jag va så rädd då jag hade ma i dec så trodde att de va samma nu. Såg aldrig hjärtat slå förra gången.

Men hon kände vid livmodern och allt ocu den va stängd så hon va säker på att bruna flytningar va pga uvi och att jag spytt och nyst massa ocu att kärlen är så sköra nu
  • Enmsik
    Honsomlängtar skrev 2019-04-30 18:57:56 följande:

Va på akuten igår för smärtan va högre upp och har fått penicillin mot urinvägsinfektion så dom tror de kunde va de på mig.Vecka 9 (8+0 typ) dom sa att de kan ändras runt kub eller rul sen

Ja okej! :) fick ett ultraljud i v. 6 (förra veckan) pga utomkveds i december och operation i januari. Fick i alla fall se att graviditeten satt rätt inget foster än. De kaneke kunde ana något men det var svårt att säga. men ska få ett till VUL 13/5 då är jag 8+0. Hoppas så att ett litet hjärta tickar! :) idag är jag på 6+2 samma dag som jag opererades förra grav:en så jag vill bara ta mig förbi den här dagen..
Svar på tråden BF december 2019