BF december 2019
Stort Grattis till plusset!!
Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3
Välkomna :)
Stort Grattis till plusset!!
Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3
Välkomna :)
För mig har illamåendet i alla fall lugnat ner sig. Det kändes som det var som värst vecka 8 och vecka 9. Nu är jag inne i vecka 10 och illamåendet är mer som i vecka 7, mår illa om jag blir för hungrig och ibland om jag äter för mycket. Hoppas inte det är ett dåligt tecken. Tycker inte jag kissar så lätt heller, i alla fall inte om dagarna, känns som mer vätska lämnar kroppen på natten.
Är det fler som har svårt att sova? Jag känner mig forttfarande väldigt trött om dagarna. Men just nu är jag på resande fot och har inte tid att sova middag. Däremot är dagarna fyllda med mycket intryck, vilket borde göra mig ännu tröttare, men två senaste nätterna har jag haft jättesvårt att komma till ro, dels pga obehag/växtvärk som känts av i ben och mage.
Ni som kräks, när började ni kräkas?
Jag har mått illa sen vecka 3+5 och är idag i 6+1. Är lite orolig för att det ska börja snart :-P
Tack ??
För mig har illamåendet i alla fall lugnat ner sig. Det kändes som det var som värst vecka 8 och vecka 9. Nu är jag inne i vecka 10 och illamåendet är mer som i vecka 7, mår illa om jag blir för hungrig och ibland om jag äter för mycket. Hoppas inte det är ett dåligt tecken. Tycker inte jag kissar så lätt heller, i alla fall inte om dagarna, känns som mer vätska lämnar kroppen på natten.
Är det fler som har svårt att sova? Jag känner mig forttfarande väldigt trött om dagarna. Men just nu är jag på resande fot och har inte tid att sova middag. Däremot är dagarna fyllda med mycket intryck, vilket borde göra mig ännu tröttare, men två senaste nätterna har jag haft jättesvårt att komma till ro, dels pga obehag/växtvärk som känts av i ben och mage.
Hej allihop!
Har inte varit så aktiv på familjeliv på ett tag. Men jag ville bara nämna att om ni vill gå med i facebook-gruppen så skicka ett meddelande till mig så löser vi det!
Jag är sjukskriven just nu. Ska till läkaren imorgon och se om det blir förlängt (extremt illamående + kräkningar). Min och min mans mammor har hjälpt till otroligt mycket med de äldre barnen för att livet ska gå ihop... Flög hit svärmor från andra sidan jorden
Är i vecka 10 (9+6) idag och ska lämna blodprov för KUB. Ultraljudet har jag om två veckor (17/5, då är jag i 12+0). Spännande tider!
Hur går det för er andra?
Skönt jag åkte in pga smärtor i vänster sida plus lite bruna flytningar så dom sa att de va pga uvin och så gjorde dom ultraljud. Blev så rädd när jag såg en form pulsera och frågade va de va så när hon sa att de va bebisens hjärta och det stämmer med min senaste mens så brast jag och hon blev lite rädd. Men förklara att jag va så rädd då jag hade ma i dec så trodde att de va samma nu. Såg aldrig hjärtat slå förra gången.
Men hon kände vid livmodern och allt ocu den va stängd så hon va säker på att bruna flytningar va pga uvi och att jag spytt och nyst massa ocu att kärlen är så sköra nu
Jag var hos gyn och gjorde VUL idag. Enligt mina beräkningar är jag i 6+2. Hon såg ett embryo/foster och nätte det först till 5 mm, sen 4,9. 4,9 sa hon motsvarade 6+0. Inget hjärtslag men det kan ju bara ha varit för tidigt. Bokade in ett återbesök i slutet av nästa vecka för att se om man kan se ett hjärta då.
Ni som gjort tidiga UL, när gjorde ni dem och såg ni hjärtat eller inte?
Jag var hos gyn och gjorde VUL idag. Enligt mina beräkningar är jag i 6+2. Hon såg ett embryo/foster och nätte det först till 5 mm, sen 4,9. 4,9 sa hon motsvarade 6+0. Inget hjärtslag men det kan ju bara ha varit för tidigt. Bokade in ett återbesök i slutet av nästa vecka för att se om man kan se ett hjärta då.
Ni som gjort tidiga UL, när gjorde ni dem och såg ni hjärtat eller inte?
Jag väntade till 8+0 för att vara "garanterad" hjärtljud om det inte var ett MA. Flyttades då fram till 8+4
Va skönt! Man är så rädd nu i början. Förstår verkligen hur du känner. Har 2 ma i bakgrunden så att bara se ett hjärta slå är svårt att förstå. Hoppas du mår bättre nu med medicineringen. Smärtan hos mig verkar i alla fall ha lugnat sig lite nu.