BF december 2019
Stort Grattis till plusset!!
Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3
Välkomna :)
Stort Grattis till plusset!!
Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3
Välkomna :)
Tack ja jag försöker ta vitaminerna på förmiddagen för de har varit på kvällar / nätter jag spytt.
Idag har jag börjat få lite ont i nedre delen av magen ner mot underlivet när jag står upp/är aktiv blir det för mycket går det även mot ryggen. Känns som lite ilande mensvärk. Går över efter en liten stund när jag sitter och tar det lugnt.. Någon som upplever samma eller haft likadant innan? Är i v.6 och första graviditeten är så orolig för utomhavandeskap..
Jag vet inte om du vet vem Kenza är men jag läser hennes blogg. Hon är (som de flesta influencers) inte i närheten av att vara överviktig och kräktes jättemycket i början av sin graviditet. Har för mig att hon skrev att hon gick ner 6 kg. Nu är hon i v.35-36 och hennes bebis har vuxit precis som den ska. Så ta det lugnt, försök äta vad du kan och tänk på att det nog för tillfället mest påverkar dig
Idag har jag testat åksjukearmband och Postafen (åksjuketabletter) mot illamåendet OCH JAG HAR KUNNAT ÄTA EN HEL MIDDAG OCH MÅR BRA EFTERÅT!! Tips till er som inte testat.
Hej! Jag är på bim +21 och har testat med ungefär en veckas mellanrum och då fått väldigt svaga plus, senast imårse. De säger att ett plus alltid är plus men varför blir det inte starkare? Borde vara i v. 8 (7+1) och har symptom som molvärk, trött, illamående till o från, kissar 1gång/h, mjölkig flytning, svullen mage, har ständig temp på 37,5 (brukar ligga på 36,9), humörsvängningar.. Någon som haft liknande och varit gravid? Är så förvirrad ????
Hej! Jag är på bim +21 och har testat med ungefär en veckas mellanrum och då fått väldigt svaga plus, senast imårse. De säger att ett plus alltid är plus men varför blir det inte starkare? Borde vara i v. 8 (7+1) och har symptom som molvärk, trött, illamående till o från, kissar 1gång/h, mjölkig flytning, svullen mage, har ständig temp på 37,5 (brukar ligga på 36,9), humörsvängningar.. Någon som haft liknande och varit gravid? Är så förvirrad ????
Så har jag nu. :) Gick in i v. 7 idag. Var på ultraljud förra veckan och det visade sig att graviditeten satt på rätt plats hos mig i alla fall. Vid mitt utomkveds hade jag starkare mensvärk och svimningskänslor. Nu ilar det mer som du beskriver. Känns lite som när man hade växtvärk i benen som barn fast i livmoderområdet så jag ser det positivt. :) Är det utomkveds så märker du det då man vanligtvis känner av staaark smärta. Jag kunde inte gå upprätt när jag fick så ont. Hoppas allt är bra hos dig. Men kom ihåg att om du får ondare så ring 1177 så brukar de kontakta kvinnoklinikerna/gyn för bestämma om man ska åka in eller inte. :)
Okej, skönt att höra. Det gick över när jag var på väg till jobb men kändes ändå ?konstigt? i magen/underlivet men hade inte ont längre. Hade växtvärk i början men då var det riktigt molandevärk så detta var helt annat nu, gick över sen till illamående. Men som du beskriver som växtvärk i benen typ haha. Blev så orolig. Tänker dock att det hade nog hållt i sig mycket längre ifall det hade varit något och inte slutat efter några timmar? Tack då vet jag, skönt att det slutade.
Idag har jag testat åksjukearmband och Postafen (åksjuketabletter) mot illamåendet OCH JAG HAR KUNNAT ÄTA EN HEL MIDDAG OCH MÅR BRA EFTERÅT!! Tips till er som inte testat.