BF december 2019
Stort Grattis till plusset!!
Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3
Välkomna :)
Stort Grattis till plusset!!
Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3
Välkomna :)
Hoppar in i denna tråd
Har inte fått ett fastställt datum för BF än eftersom det är så tidigt, men enligt alla uträknare är det 29/12, så det blir ju spännande att se om det blir en decemberunge eller januariunge...
.
Har försökt med IVF (pga lågt spermieantal) ett par vändor, blev gravid i oktober efter insättning av färskt embryo men det slutade i missfall i v9.
Sen har vi kört på insättning av fryst två gånger men dessa har inte fäst alls.
Körde en ny omgång nu och återigen när det var färskt så fäste det!
<3
Försöker att inte vara orolig och nojig nu och bara njuta, men det är så svårt när jag vet att det gick åt helsike förra gången.
Är bara i v6 (5+1) ännu så det är en lång väntan innan det "magiska vecka 12"....
Inga direkta symptom ännu förutom ömma bröst och förstås utebliven mens.
Känns att det händer saker i livmoderstrakten, små hugg och lite molvärk ibland, men inget illamående än.
Håller tummarna för att det går bra för er alla!
Gick in i vecka 9 idag och rasar hitills bara i vikt pga spyor och illamåendet.
Vet att de inte är farligt för min del då jag redan var på en övervikt men känns ändå jobbigt för är rädd att inte ärtan ska få sin näring.
Nån annan här som gått ner :(?
Idag har jag börjat få lite ont i nedre delen av magen ner mot underlivet när jag står upp/är aktiv blir det för mycket går det även mot ryggen. Känns som lite ilande mensvärk. Går över efter en liten stund när jag sitter och tar det lugnt.. Någon som upplever samma eller haft likadant innan? Är i v.6 och första graviditeten är så orolig för utomhavandeskap..
Vet att de inte är farligt för min del då jag redan var på en övervikt men känns ändå jobbigt för är rädd att inte ärtan ska få sin näring.
Gissar att jag kanske gått ner lite. Spyr också och får inte i mig särskilt mycket. Mest saft och frukt. Men jag tror inte det ska vara någon fara. Oroa dig inte!
Är så otroligt trött. Igår somnade jag nästan vid 19. Imorse va jag uppe och kissa och sen somna om till 10 och nu ligger jag och halvsover.
Illamåendet e lite bättre idag iallafall
Bebisen är jättebra på att ta vad den behöver av dig, så om det är någon man ska oroa sig för i såna lägen är det egentligen mamman men som du säger så om du redan har lite övervikt har ju bebisen också mer reserver att ta från. Jag tror inte du behöver oroa dig. Det som är väldigt viktigt om du inte får i dig så mycket mat är att du får i dig vitaminer och mineraler. Att du tar kosttillskott och ser till om det går att du inte spyr upp dem.
Hoppas det blir bättre snart!