• Hallonpaj

BF december 2019

Stort Grattis till plusset!!

Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3

Välkomna :)

• Svar på tråden BF december 2019
  • Ingentingviktigt
    Honsomlängtar skrev 2019-04-28 11:38:18 följande:

Vanlig lergigan har jag mot sömnen på natten :o lergigan comp ska va mot illamående

Det är substansen Prometazin som hjälper mot illamående, finns i både den vanliga och Comp-varianten. Skillnaden är att Comp även innehåller uppiggande koffein. Själv föredrar jag att känna mig lite extra trött, men får se hur der blir när jag ska börja jobba.

www.fass.se/LIF/substance&substanceId=IDE4POBVU92HFVERT1
  • Anonym (Inn)

Jag tar lergigan comp men det hjälper knappt

• Anonym (Barnmorskestudent)

Det eviga dåliga samvetet!

Innan graviditet: OM jag blir gravid igen ska jag "sköta mig", jag ska äta nyttigt och näringsrikt och röra på mig varje dag. 

Nu gravid v.8 (tror jag): As trött, rör inte på mig om jag inte absolut måste, bara sugen på skräpmat.

Jag hoppas verkligen att det vänder runt v.12. Vill inte provocera någon men detta är mitt 4:e barn och alla vet vi väl fördelarna med det mer hälsosamma alternativet haha. Men men...jag "unnar" mig detta nu några veckor till. 

Hur har ni andra det på den fronten? Kram 

• dreamdancer
    Anonym (Barnmorskestudent) skrev 2019-04-28 15:19:54 följande:

Innan graviditet: OM jag blir gravid igen ska jag "sköta mig", jag ska äta nyttigt och näringsrikt och röra på mig varje dag. 

Nu gravid v.8 (tror jag): As trött, rör inte på mig om jag inte absolut måste, bara sugen på skräpmat.

Jag hoppas verkligen att det vänder runt v.12. Vill inte provocera någon men detta är mitt 4:e barn och alla vet vi väl fördelarna med det mer hälsosamma alternativet haha. Men men...jag "unnar" mig detta nu några veckor till. 

Är också i v.8 och idag har illamåendet verkligen tagit fart. Bara fått i mig honungsmelon, ett äpple och lite salta kex och vatten ???? Är trött dygnet runt så jag gör i princip ingenting förutom att jobba och sedan vila så fort jag är hemma. Tänkte försöka mig ut på en promenad idag och få lite frisk luft.
  • Stellan11

Haha hade kunnat varit jag som skrev de där!! Sa till sambon igår: -för några veckor sen lovade jag mig själv att äta nyttigt, fortsätta vara lika aktiv o inte lägga på mig nå onödiga kilon denna gång. Jag nu: -om vi äter mc Donalds idag kan vi ta pizza imorgon.., jag gillar inte ens pizza!! Haha. Tur jag kräks en hel del iaf!!
  • Stellan11

8+0 idag o de känns som en milstolpe att denna dagen snart är över! Vårt allra första MF skedde just i denna dagen o de har liksom satt sina spår ändå, trots att jag är väldigt lugn i tanken att de kan hända hela graviditeten! Nu har vi kommit så här långt o än har det inte kommit ut iaf så än finns de hopp :)

dreamdancer skrev 2019-04-28 15:53:33 följande:
    Är också i v.8 och idag har illamåendet verkligen tagit fart. Bara fått i mig honungsmelon, ett äpple och lite salta kex och vatten ???? Är trött dygnet runt så jag gör i princip ingenting förutom att jobba och sedan vila så fort jag är hemma. Tänkte försöka mig ut på en promenad idag och få lite frisk luft.
    Jag mådde mer illa förra veckan, känner av det fortfarande men kräks inte...har inte gjort någon gång än under denna graviditet, som tur är. Tröttheten är densamma här, har praktik just nu och känner mig som en zombie och mindre aktiv student. hoppas du får i dig mer mat snart och att illamåendet lugnar sig. 
    Stellan11 skrev 2019-04-28 15:55:05 följande:
    Haha hade kunnat varit jag som skrev de där!! Sa till sambon igår: -för några veckor sen lovade jag mig själv att äta nyttigt, fortsätta vara lika aktiv o inte lägga på mig nå onödiga kilon denna gång. Jag nu: -om vi äter mc Donalds idag kan vi ta pizza imorgon.., jag gillar inte ens pizza!! Haha. Tur jag kräks en hel del iaf!!
    Hahaha jag förstår dig! Men det går verkligen upp å ner, jag blir sugen (oftast på skit mat som Mc osv) sen när jag börjar äta så mår jag illa av det. Skulle ju vara trevligare att vara sugen på typ fräscha sallader eller så :-/. Apelsin är väl det nyttiga jag vill ha just nu. Jag kräks inget, mår illa men det var värre förra veckan och veckan innan dess. 
  • osofin

Jag har alltid rasat i vikt efter förlossningen men efter mitt fjärde barn kunde jag kannor gå ner alls. Så min startvikt är inte så rolig. Har lite panik över det eftersom jag redan har foglossning och jag därmed inte kan röra på mig. MÅSTE verkligen försöka äta nyttigt. Vad gäller mat är det inga problem men jag äääääskar godis. Och ostbågar! Jag måste jobba på min självdisciplin.

Är svårt när man är illamående. Eller om man är nere för att man inte kan ta sig ut ur huset.

Jag förstår din ?oro?
  • Anonym (Inn)
    dreamdancer skrev 2019-04-28 15:53:33 följande:

Får knappt i mig något heller. Bara tanken på mat gör mig mer illamående. Får se hur länge detta varar
Svar på tråden BF december 2019