BF december 2019
Stort Grattis till plusset!!
Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3
Välkomna :)
Stort Grattis till plusset!!
Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3
Välkomna :)
Idag ska jag till gyn och göra ett vul.
Antingen är jag i vecka 7+0 idag eller vecka 6+0.
Hoppas såklart på det bästa,att vi får se ett litet hjärta slå. Men är inställd på dåliga besked oxå. Vi tar det lite som det blir. Då detta är en p piller bebis. Inte planerad. Men klart vi hoppas på det bästa :)
Är mer än välkommet:)
Nu har kräkningarna eskalerat, vecka 10, inte fått behålla någonting på flera dagar, och imorse fick en väninna till mig hänga på låset till apoteket och hämta ut Lergigan Comp. Hoppas verkligen att det hjälper lika bra denna gång som förra!
Åhhhh vad underbart för er alla som varit på VUL och sett aktivitet och hjärtslag <3 <3 <3 ! Vad glad jag blir för er skull!
Jag har mitt 15/5 så det är en stund kvar..... Är i v6 (5+4) nu om allt stämmer. Sist jag gjorde ett grav-VUL (i oktober) såg de bara gulesäcken och inget hjärta, och då blev det missfall några dagar senare
. Så nu är jag rätt nojig över hur det kommer se ut om två veckor. Men det KÄNNS bra denna gång i alla fall.
Jag var hos gyn och gjorde VUL idag. Enligt mina beräkningar är jag i 6+2. Hon såg ett embryo/foster och nätte det först till 5 mm, sen 4,9. 4,9 sa hon motsvarade 6+0. Inget hjärtslag men det kan ju bara ha varit för tidigt. Bokade in ett återbesök i slutet av nästa vecka för att se om man kan se ett hjärta då.
Ni som gjort tidiga UL, när gjorde ni dem och såg ni hjärtat eller inte?
fick ringa 1177 idag och fick till mig ett VUL. har egentligen ett inbokat nästa måndag 13/5 för att få se fostret då vi inte såg något på första VUL. Idag är jag i 6+3 och fick ringa pga smärta i vänster axel och hållkänsla (samma typ av smärta som jag hade vid mitt utomkveds i januari. Fick se förra veckan att ägget som släppte från höger satt fint i livmodern men ägget som troligtvis släppte från vänster såg man inte då och man antog att den bara försvunnit in i kroppen men nu blev jag nojig när jag fick dessa smärtor igen på höger sida. Dock inga blödningar eller mensvärk. Hade mensvärk förra gången men heller inga blödningar... är lite orolig men jävlar vilken otur man ska ha om man blivit gravid och det sitter bra men en till graviditet sitter utanför livmodern någonstans... får se var det slutar denna gången men jag är positiv ändå och hoppas att allt är bra och att proverna är som de ska och att vi får se ett litet hjärta ticka. vore ju så skönt att få den här dagen att sluta bra..
Hej allihopa!
Nu har illamåendet ökat här med, bland det värsta jag vet. Försöker vara positiv och stå ut, tänka att det går över men det är väldigt svårt och jag vet inte varför :-/.
Även jag har bokat tid för tidigt UL nästa vecka, har 1 MA bakom mig då jag även innan sett hjärtat slå, och sen kort därefter måste fostret lagt av
för efter 1v cirka fanns inga hjärtslag kvar. Så jag vet inte om jag kommer bli lugnare av att eventuellt se ett hjärta nästa vecka.
Vill alltså inte skrämma upp någon för det jag var med om är säkert jätte ovanligt men har man en gång varit där har man lite is i magen trots levande foster i tidig graviditet.
Jag var hos gyn och gjorde VUL idag. Enligt mina beräkningar är jag i 6+2. Hon såg ett embryo/foster och nätte det först till 5 mm, sen 4,9. 4,9 sa hon motsvarade 6+0. Inget hjärtslag men det kan ju bara ha varit för tidigt. Bokade in ett återbesök i slutet av nästa vecka för att se om man kan se ett hjärta då.
Ni som gjort tidiga UL, när gjorde ni dem och såg ni hjärtat eller inte?
Hej allihopa!
Nu har illamåendet ökat här med, bland det värsta jag vet. Försöker vara positiv och stå ut, tänka att det går över men det är väldigt svårt och jag vet inte varför :-/.
Även jag har bokat tid för tidigt UL nästa vecka, har 1 MA bakom mig då jag även innan sett hjärtat slå, och sen kort därefter måste fostret lagt av för efter 1v cirka fanns inga hjärtslag kvar. Så jag vet inte om jag kommer bli lugnare av att eventuellt se ett hjärta nästa vecka.
Vill alltså inte skrämma upp någon för det jag var med om är säkert jätte ovanligt men har man en gång varit där har man lite is i magen trots levande foster i tidig graviditet.
Jag gjorde i 6+2 enligt sista mens. Hon sa att de absolut inte var säkert att vi kunde se så mycket. Till allas förvåning fick vi se ett pickande hjärta o mätte embryot till 5+6. Men som sagt, de var väldigt 50/50 om de skulle gått!! Hoppas de går bra nästa vecka :)
Jag gjorde vul häromdagen i 6 + 1. Hon kunde knappt mäta o såg en liten hjärnaktivitet men så att vi lika gärna kunde ha missat den. Att de brukar kunna va svårt att se hjärtat o de vill helst inte göra tidiga vul innan slutet av vecka 7 helst 7 + 0.