• Hallonpaj

BF december 2019

Stort Grattis till plusset!!

Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3

Välkomna :)

• Svar på tråden BF december 2019
  • Pollyp
    oshark skrev 2019-05-07 16:18:14 följande:

Ok. Ja, apparna funkar egentligen bara om du har 28 dagar menscykel och ÄL på CD14. Så för att räkna ut din egentliga graviditetstid borde du räkna ÄL + 2 veckor. Så om du är var i 6+2 enligt det borde du inte oroa dig än. Mätte gyn inte embryot?

Nej hon gjorde inte det. Tänker nu i efterhand att hon borde ha gjort det. Men ja. Och min bm var inte bättre till hjälp. Hon sa "såg inte de att det slår så ser inte vi att det slår" samt att vi får boka in en tid om några veckor... känns ju lite smått nonchalant när man är orolig. Får väl bara vänta helt enkelt... eller byta bm. Suck
  • oshark
    Pollyp skrev 2019-05-07 17:40:52 följande:

Nej hon gjorde inte det. Tänker nu i efterhand att hon borde ha gjort det. Men ja. Och min bm var inte bättre till hjälp. Hon sa "såg inte de att det slår så ser inte vi att det slår" samt att vi får boka in en tid om några veckor... känns ju lite smått nonchalant när man är orolig. Får väl bara vänta helt enkelt... eller byta bm. Suck

Beroende på var du bor (och om du har råd) kan du ju boka in ett tidigt UL som du bekostar själv? Jag bokade in att gå tillbaka til gyn på fredag (7+3 enligt mina beräkningar) då hon sa att "nästa vecka bör man kunna se ett hjärta" så tog jag det som en inbjudan att komma tillbaka Sen har jag inskrivning hos BM 8+2.
  • LinneaWookie
    Ingles skrev 2019-05-07 17:02:52 följande:

Halloj allihop

Är så otroligt glad för att jag också äntligen kan vara med i en sånhär grupp :) Har inte varit så självklart för oss, då vi försökt aktivt i 4 år att skaffa barn, men bara "lyckades" med 3 missfall. Vi har gått på utredning under 1 år, där det framkom att det inte var något fel på varken mig eller min man. Så jag blev faktiskt mer orolig när det visade att inget var fel, men ändå lyckades vi inte bli gravida! De på sjukhuset bestämde då att vi skulle göra en inseminering, då vi inte hade några uppenbara fel. Så jag började med sprutor och tog dem i 2 veckor och sedan blev det inseminering. Jag tänkte ärligt talat att det lilla ingreppet på 10 sekunder aldrig skulle hjälpa oss, då vi kämpat så hårt i 4 år! Men nu sitter jag här gravid i vecka 10 + 1, med beräknat förlossningsdatum 2 December och jag är så otroligt lycklig och tacksam så det inte finns!!! Gjorde första ultraljudet vecka 6+2 där vi fick se en liten filur och höra hjärtslag. Eftersom jag haft missfall tidigare så fick vi även komma in på ett till ultraljud i vecka 9+4 och då såg vi en liten parvel som snurrade runt och viftade på händerna. Mitt livs mest härligaste upplevelse! Nästa vecka ska vi på inskrivning hos barnmorskan. Nu hoppas vi på att den lilla filuren vill stanna kvar och att allt går vägen <3

Åh wow vad underbart <3 <3 ! Jag vet hur du känner- har själv snurrat runt i IVF-cirkusen i snart ett år, fick missfall i v 9 första gången (färskt embryo) och har sedan överfört två frysta som inte fäste alls. Nu på fjärde försöket (återigen med färskt efter äggplock) så fäste det och jag är nu i v 7.
    Vilken oerhörd lycka att äntligen få se den lilla krabaten röra sig där inne, och höra hjärtat! Jag längtar till det blir verklighet för mig att få höra hjärtat picka, förhoppningsvis blir det redan nu vid VUL på måndag.

Jätteglad för din skull! <3 <3
  • Anonym (Barnmorskestudent)
    Jeahla skrev 2019-05-08 11:58:35 följande:

Hej

Finns det någon fb grupp?

Hej, Ja det ska finnas en. Skicka meddelande till medlemmen "körsbärsdalen" som är med här så tror jag hon ordnar med det
  • Ingles
    LinneaWookie skrev 2019-05-08 08:44:34 följande:
    Åh wow vad underbart <3 <3 ! Jag vet hur du känner- har själv snurrat runt i IVF-cirkusen i snart ett år, fick missfall i v 9 första gången (färskt embryo) och har sedan överfört två frysta som inte fäste alls. Nu på fjärde försöket (återigen med färskt efter äggplock) så fäste det och jag är nu i v 7.
    Vilken oerhörd lycka att äntligen få se den lilla krabaten röra sig där inne, och höra hjärtat! Jag längtar till det blir verklighet för mig att få höra hjärtat picka, förhoppningsvis blir det redan nu vid VUL på måndag.

Jätteglad för din skull! <3 <3
    Åååhh så kul att höra!!!!! Jag förstår verkligen hur otroligt glada ni är <3 All lycka till er på Måndag <3 Du måste uppdatera om hur det gick sen Glad Så otroligt spännande! Jag håller alla mina tummar för att ni får höra ett litet hjärta <3 Vilket datum är du beräknad till?

Tycker det är så BRA att det har blivit mer "öppet" att prata om att många har svårt att skaffa barn. Det är verkligen inte lätt för alla och det känns så skönt att veta att man inte är ensam när man är i den sitsen. Och jag är så otroligt tacksam till att det finns hjälp att få, som faktiskt kan lyckas.
  • Alma93

Hejhej!

Nu är också jag redo att hoppa in i tråden :) vi var på VUL idag vid 7+0 och fick se ett tickande hjärta - helt otroligt och för mig verkligen oväntat efter vårt missfall i februari.

Vi var inplanerade för IVF i maj så jag hade börjat med nässprej, men fostret hade klarat sig trots allt så nu är det bara att hålla tummarna det går hela vägen!

• Aquariana

Åhh måste bara skriva av mig lite. Fick missfall i vecka 10 i februari, och blev gravid igen direkt efter. Igår gick vi på tidigt UL i vecka 8+6. Kan vara det sjukaste att få se en liten krabat som sprattlade(!) och ett hjärta som slog så fint! Lyckan är total!! Kan fortfarande inte tro att den lille ligger inne i magen just nu.. :?)

26 år, första barnet <3

• Anonym (Lillajag)

Jag är i total chock.. plussa precis (mitt i natten) och är enligt min mobil i vecka 7+2 med BF 25 december!

• oshark

Har precis varit hos gyn igen och idag fick jag se hjärtat slå <3 vilken känsla. 11 mm embryo och v 7+2 enligt den längden. 7+3 enligt senaste mens och ÄL-test, men närmre denna gången än förra (då skilde det två dagar mellan min beräkning och hennes mätning).

Nu blir det BM på torsdag!

Svar på tråden BF december 2019