• Anonym (Mollie)

    Min kille vill ha trekant med mig och hans ex

    Okej, läget är såhär. Jag har varit tillsammans med en kille i ca 4-5 månader. (vi är båda runt 35 år) Vi planerar framtiden tillsammans, vi kollar efter ett gemensamt hus, vi har köpt bil tillsammans och vi har våra barn varannan vecka. För ca 2-3 veckor sedan så tar han upp ämnet trekant! Han vill gärna ha trekant med någon annan tjej berättade han och jag är osäker eftersom det är helt nytt för mig. När jag frågade om vi kunde ta in en till kille i såfall så var det helt otänkbart. Efter mycket prat om det så kläcker han även att han vill att hans ex ska vara tjejen vi har trekant med. De har känt varandra jättelänge och det är henne han har barnen med. Jag undrar såklart varför han vill att det ska vara just henne vi har sex med och då menar han på att då kan vi bli vänner samtidigt och börja umgås och ha sex ibland. ( jag och hans ex har aldrig träffats förut) Enligt min kille ska hans ex vara med på detta. Jag är förvirrad och min kille tjatar om det här konstant. Vad ska jag göra och varför vill han att det ska vara just henne vi har sex med?

  • Svar på tråden Min kille vill ha trekant med mig och hans ex
  • Anonym (She)

    Helt otänkbart med en kille, men att ni ska ha sex med hans EX är helt ok?! Jag hade idiotförklarat honom på plats! Aldrig att det skulle vara ok... hoppas dom inte träffats o har sex bakom din rygg, men tanke på det extremt konstiga förslaget.

  • LEG

    För det första - har du själv någonsin funderat på trekant? Har du själv något behov av att få pröva på detta? Om inte så är väl all ytterligare diskussion onödig överhuvudtaget. Det är något han får respektera. 


    Sedan måste din kille ta steget ur sin tidigare relation, vilket han tydligen inte gjort ännu. Var det kanske hans tjej som gjorde slut och att han egentligen inte ville det? Eftersom han har barn med sin tidigare kärlek så kommer givetvis kontakten att fortsätta dem emellan, men den skall förstås skötas på ett mer ska vi kalla det officiellt plan. 


    Tycker din kille tyvärr verkar lite omogen. Hålla på att tjata om att ha trekant med sitt ex som medspelare. Dig vill han ju inte dela med någon annan, där kan du ju haka på att tala om att du inte heller vill dela honom med någon annan. Hur svårt kan det vara att fatta det. 


    Se hur detta löser upp sig och ta lärdom av det innan ni flyttar ihop. Om han undrar varför får du förklara att hans idéer och förslag faktiskt gör dig osäker på var du har honom och behöver extra tid att tänka. 


    Lycka till 

  • Praktisk58

    Kännt 4-5 mån och planerar husköp ?

    Stressad ?

  • Anonym (...)

    Vilken jubelidiot, upphör aldrig att förvånas över att vissa män lyckas föra sina gener vidare. Jag hade konstaterat att han och hans ex uppenbarligen har ett pågående sexliv eftersom han kan föreslå detta och bett honom fara och flyga, och ta sina självupptagna och egoistiska förslag kring ert sexliv med sig. Vilket äckel. Bara att föreslå detta för sin nya partner... helt ofattbart.

  • Anonym (Nej nej nej)

    Varför ska ni ha trekant över huvud taget?

    Ni har inte varit tillsammans så längre, verkar väldigt märkligt att han inte vill vara exklusiv med dig. Om han älskar dig, varför ska hon vara med?

  • Bagar Bengtsson

    Det enda som är bra är att han redan nu hör sig för vad som kan tänkas ske i framtiden.


    Allt annat är ju befängt! Om du inte vill ha en trekant med en tjej och han inte med en kille så får ni väl strunta i det eller så köra partnerbyte. Blanda inte in hans ex- sånt kan sätta griller i huvudet på dig.


    Om du inte vill och han fortsätter tjata så är det bara att lämna- han är inte klar med sitt ex än.

  • Colourfulrainbow

    Behövde bara läsa rubriken för att säga nej, nej, NEJ, det här förhållandet är inte sunt för fem öre. Han vill dra in sitt ex i ert sexliv. Sitt ex som han dessutom har barn med. Det här var bland det sjukaste jag läst här på länge.

  • Anonym (Helt sjukt)

    På riktigt? Detta kan inte vara sant... Om det är det, så måste han vara helt blåst. Ok, trekant kanske man kan testa om båda sugna på det för att få igång spänningen lite. Förutsatt att man är trygga med varandra och känner varandra väl..

    Men vad tror han, att du vill ha sex med hans ex??? Se dem ha sex? Vilken människa på hela jordklotet hade gått med på en sak? Inte någon misstänker jag.

    Det finns såklart en anledning att han vill ha sex med henne, han är inte över henne. Jag kan inte ens tänka tanken att ha sex med mitt ex. Finns en anledning till att man inte är ihop med sitt ex längre...

  • Sgtwolf
    Anonym (Mollie) skrev 2019-04-20 21:24:46 följande:

    Okej, läget är såhär. Jag har varit tillsammans med en kille i ca 4-5 månader. (vi är båda runt 35 år) Vi planerar framtiden tillsammans, vi kollar efter ett gemensamt hus, vi har köpt bil tillsammans och vi har våra barn varannan vecka. För ca 2-3 veckor sedan så tar han upp ämnet trekant! Han vill gärna ha trekant med någon annan tjej berättade han och jag är osäker eftersom det är helt nytt för mig. När jag frågade om vi kunde ta in en till kille i såfall så var det helt otänkbart. Efter mycket prat om det så kläcker han även att han vill att hans ex ska vara tjejen vi har trekant med. De har känt varandra jättelänge och det är henne han har barnen med. Jag undrar såklart varför han vill att det ska vara just henne vi har sex med och då menar han på att då kan vi bli vänner samtidigt och börja umgås och ha sex ibland. ( jag och hans ex har aldrig träffats förut) Enligt min kille ska hans ex vara med på detta. Jag är förvirrad och min kille tjatar om det här konstant. Vad ska jag göra och varför vill han att det ska vara just henne vi har sex med?


    Det som är positivt är att han är öppen om sexuella preferenser och är trygg i att prata med dig om dom.

    Sen trekant....... Själv tycker jag det skulle vara/är otroligt spännande att älska med två kvinnor samtidigt.(Förutsatt att tjejerna har en dragning åt bi...)

    Mindre intressant att vara två killar med en tjej.

    Dock skulle jag kunna acceptera en andra kille ibland om det löser upp möjligheten att få vara med två tjejer ibland.

    Nu är väl inte jag representativ för alla män....

    Men hade jag varit dig så är kravet på två tjejer och uteslutet med två män, iaf ibland. En varningssignal.

    Varning nr två är att han vill ha det med sitt ex.

    Känns som han blivit lämnad utifrån det du beskriver.

    Där han kanske vill behålla henne och enda sättet att få vara med henne igen, är att han tar med sig en kvinna till i sängen.

    Är du inte helt främmande för att ta in en person till, fortsätt att prata och ställa frågor.

    Är grejen att han vill ha med exet och det är hela grejen. Då har han inte kommit över henne och gör vad som krävs för att få vara med henne igen. Då är det upp till dig om du vill vara "first lady" fast spela andra fiolen...
Svar på tråden Min kille vill ha trekant med mig och hans ex