• Mudcakemonster

IVF maj 2019

Hej! Kollade lite igenom efter trådar men hittade inga nya så jag tänkte starta en ny tråd för att hitta andra i samma situation just nu som vill följas åt?

Vi genomgår vårt första IVF försök (manlig faktor). Hade mitt livs första äggplock igår och imorgon är det dags för ET såvida de inte idag ringer från sjukhuset och säger att det inte blivit nåt att lägga in igen. Är så nervös att jag nästan spricker.

• Svar på tråden IVF maj 2019
  • Barnlängtan31år
    Najo skrev 2019-06-13 08:18:47 följande:

Ang BIM. Du behöver inte fundera på det datumet, BIM påverkar inte huruvida graviditet fortlöper eller inte. Det hänger på embryot! Försök att inte oroa dig, vet att det är svårt. Embryots öde styrs av huruvida det är genetiskt intakt eller ej (i de flesta fallen).

Tänkte mest att om det fortfarande visar plus på BIM+4, så är det kanske större chans att det verkligen fäst sig. Men förstår att det hänger på embryot. Ska försöka att inte oroa mig :)

Hoppas att det blir plus för din del, det är väl inte kört? Vissa plussar ju ganska sent!
  • Marita B
    Josefine C skrev 2019-06-12 19:37:34 följande:

Ni är så modiga och starka allihop som går igenom allt vad ivf innebär. Jag har fegat ur nu känns det som. Jag vill inte att dagarna ska gå för jag vill inte få ett negativt besked. Testa vill jag absolut inte och det lättaste är väl att vänta in mensen som bör komma på måndag. Min testdag är dagen innan. Är det fler som känner så?

Jag vill liksom ha plan b klar innan jag får veta att jag inte är gravid. Helst skulle jag vilja bli 10 år yngre (är 44 nu) så jag slipper åldersstressen och funderingar på äggdonation eller om vi helt ska strunta i det här med att skaffa barn. Vi har ett embryo i frysen, men det känns som sista hoppet att sätta in det. Nu är jag väldigt negativ, men jag sover dåligt och just nu känns hela ivf-karusellen så känslomässigt påfrestande. Dumma gamla jag som försöker få barn nu, varför fixade jag inte det för 10-15 år sen när chansen var större att det skulle gå bra.

Hur många försök har du bakom dig? Jag förstår precis vad du menar. Varje misslyckat försök har för mig blivit en slags påminnelse om att jag inte kan, inte duger, inte borde... Det första försöket resulterade gudskelov i vår dotter. Då var jag 39. Nu är jag 41 och har känt mig mer eller mindre likgiltig genom hela processen. Vi har gjort många syskonförsök. Många plan B har utformats för att skydda mig från den totala krasch som förmodligen väntar om inte dessa återstående försök fungerar. Och då har jag ändå ett lyckat resultat i 3-års ålder här hemma. Det är nästsista försöket just nu.

Återför din klinik 2 st embryon/blastocyster åt gången? Det ska ju öka chansen betydligt sägs det. Hoppas på framgång och håller tummarna.
  • Barnlängtan31år
    LLW skrev 2019-06-13 08:42:10 följande:

Tack :D

Alla streck kom fram inom 20 sekunder. Lite olika styrka men helt klart synliga, ingen tvekan.

Jag har haft blödningar till och från sedan ruvardag 8. Ibland mer rosa/röda och ibland mer beiga. Har googlat så mycket om blödningar med lutinus och det verkar så himla vanligt, så jag tänker inte oroa mig om det inte börjar komma mer som mens typ. Jag tar trombyl också så tänker att det kanske bidrar till att det blöder mer.

HUR ska jag överleva denna dag på jobbet?? Kommer inte kunna berätta för mannen förens ikväll! Ringde honom förut och var sååå nära men efter att ha drömt i snart tre år om hur jag ska berätta för honom ville jag inte förstöra haha.

Eller hur är det häftigt att få se ett plus för första gången i hela sitt liv?? :D Helt sjukt overkligt känns det! Haha, förstår att det är svårt att hålla sig, skulle aldrig själv klara av det :) Vore väl häftigt att få ett sms med bilder på testen också?! :D Skulle jag tyckt, hehe! Men förstår om du vill berätta det irl.

Tack för lugnande ord! <3 Är så himla rädd för de där små flytningarna. Har också haft lite sedan RD 8 faktiskt. Men kan tänka mig att det kanske beror på Lutinus, och att trycka in den där applikatorn är ju inte helt gött! Mina streck är typ lika som dina och kom också fram efter typ 15-20 sek tror jag.

Stort lycka till! Hoppas vi båda klarar oss igenom detta!! Och att fler i forumet gör det såklart!!
  • mmichaela
    LLW skrev 2019-06-13 08:42:10 följande:
    Tack :D

Alla streck kom fram inom 20 sekunder. Lite olika styrka men helt klart synliga, ingen tvekan.

Jag har haft blödningar till och från sedan ruvardag 8. Ibland mer rosa/röda och ibland mer beiga. Har googlat så mycket om blödningar med lutinus och det verkar så himla vanligt, så jag tänker inte oroa mig om det inte börjar komma mer som mens typ. Jag tar trombyl också så tänker att det kanske bidrar till att det blöder mer.

HUR ska jag överleva denna dag på jobbet?? Kommer inte kunna berätta för mannen förens ikväll! Ringde honom förut och var sååå nära men efter att ha drömt i snart tre år om hur jag ska berätta för honom ville jag inte förstöra haha.
    Jag blir jätte nyfiken, hur ska du berätta för honom? Så spännande ju!
  • Najo
    Barnlängtan31år skrev 2019-06-13 08:53:34 följande:

Tänkte mest att om det fortfarande visar plus på BIM+4, så är det kanske större chans att det verkligen fäst sig. Men förstår att det hänger på embryot. Ska försöka att inte oroa mig :)

Hoppas att det blir plus för din del, det är väl inte kört? Vissa plussar ju ganska sent!

Jag har tyvärr alltid haft 2 väldigt tydliga streck i tid! Plussar inte sent... kört. Men så knäckt som jag var vid missfallet i april kommer jag nog inte bli..jag har ju ändå mina fina 2 barn och äggdonation är ff ett alt. Jag har ett i frysen också.
  • Barnlängtan31år
    Najo skrev 2019-06-13 09:12:42 följande:

Jag har tyvärr alltid haft 2 väldigt tydliga streck i tid! Plussar inte sent... kört. Men så knäckt som jag var vid missfallet i april kommer jag nog inte bli..jag har ju ändå mina fina 2 barn och äggdonation är ff ett alt. Jag har ett i frysen också.

Ja, fantastiskt att ha två barn! Men kan tänka mig att det känns väldigt tungt om man önskar ett till och det är svårt att få det. Hoppas på embryot i frysen!! Och som sagt, ÄD finns också.
  • Najo
    Barnlängtan31år skrev 2019-06-13 09:21:57 följande:

Ja, fantastiskt att ha två barn! Men kan tänka mig att det känns väldigt tungt om man önskar ett till och det är svårt att få det. Hoppas på embryot i frysen!! Och som sagt, ÄD finns också.

Jo men så som jag mådde i våras (jag visste inte hur jag skulle ta mig ur misären/ångesten då efter missfallet) kommer jag nog inte må igen. Var på botten då. Så länge jag gör allt för att få ett till barn så är ju det tillräckligt, mer kan jag inte göra. Har som sagt glidit på en Räkmacka i ivfsammanhang. Men jag är ju 44 och oddsen är emot mig, man måste ha respekt för det. Nu har jag fått göra en ivf och testar ju så att säga äggen. Denna gång höll det inte. Läkaren säger ju att det är extremt få 44åringar som ens får ut embryon och desto färre som får tillräckligt bra embryon. Gråten sitter i halsen denna gång men på ngt sätt känns det som.att jag inte vill deppa över det igen. Jag har 2 barn hemma som behöver mig och jag var inte särskilt stabil i våras när jag fick missfall. Jag vill inte att barnen ska lida av denna process. Jag tänker inte ge upp men om det inte blir ett eget barn till med egna ägg så har jag 2 fantastiska friska barn redan.
  • mmichaela
    Najo skrev 2019-06-13 09:52:48 följande:
    Jo men så som jag mådde i våras (jag visste inte hur jag skulle ta mig ur misären/ångesten då efter missfallet) kommer jag nog inte må igen. Var på botten då. Så länge jag gör allt för att få ett till barn så är ju det tillräckligt, mer kan jag inte göra. Har som sagt glidit på en Räkmacka i ivfsammanhang. Men jag är ju 44 och oddsen är emot mig, man måste ha respekt för det. Nu har jag fått göra en ivf och testar ju så att säga äggen. Denna gång höll det inte. Läkaren säger ju att det är extremt få 44åringar som ens får ut embryon och desto färre som får tillräckligt bra embryon. Gråten sitter i halsen denna gång men på ngt sätt känns det som.att jag inte vill deppa över det igen. Jag har 2 barn hemma som behöver mig och jag var inte särskilt stabil i våras när jag fick missfall. Jag vill inte att barnen ska lida av denna process. Jag tänker inte ge upp men om det inte blir ett eget barn till med egna ägg så har jag 2 fantastiska friska barn redan.
    Otroligt stor och fin insikt ifrån dig, men sorg är sorg och måste få lov att vara. Önskar dig all lycka oavsett.
  • Najo
    mmichaela skrev 2019-06-13 09:58:21 följande:

Otroligt stor och fin insikt ifrån dig, men sorg är sorg och måste få lov att vara. Önskar dig all lycka oavsett.

Absolut sorg är sorg. Men jag har nog varit nere i det djupaste hålet och vänt.. min situation är dessutom komplex i övrigt men utan att gå in på detaljer så har jag blivit ganska motståndskraftig mot motgångar. Jag bor själv, hämtar och lämnar barn varje dag, jobbar 75% har hand om ett hus och allt. Jag kan inte gräva ner mig själv.
  • Ölandstoka

Jag ska på aw imorgon så testade bara för att i morse och det var neg som väntat. Fick ok från kliniken att sluta med lutinus vilket är skönt. Det har varit en jättetrevlig tråd och jag hoppas att det finns någon liknande i augusti när det blir dags igen. Hoppas så klart att det inte är fler som får anledning att söka sig till liknande tråd, tycker vi bestämmer att vi ses i en bf-tråd inom kort ;) Önskar er alla jättelycka till och tack för pepp och tröst!

Svar på tråden IVF maj 2019