• Mudcakemonster

IVF maj 2019

Hej! Kollade lite igenom efter trådar men hittade inga nya så jag tänkte starta en ny tråd för att hitta andra i samma situation just nu som vill följas åt?

Vi genomgår vårt första IVF försök (manlig faktor). Hade mitt livs första äggplock igår och imorgon är det dags för ET såvida de inte idag ringer från sjukhuset och säger att det inte blivit nåt att lägga in igen. Är så nervös att jag nästan spricker.

• Svar på tråden IVF maj 2019
  • Barnlängtan31år
    Söderlund skrev 2019-06-14 11:32:22 följande:

Blöder, något sparsamt men i övrigt mensvärk som vanligt. Måste fortsätta med lutinus och ta ett test om en vecka. Fy fan...

Usch, vad jobbigt.... :(
  • mmichaela
    Söderlund skrev 2019-06-13 12:25:33 följande:
    Jag tog Ovitrelle som ägglossningsspruta, på den stod det att den kunde ge positivt i 10 dagar, varför vet jag inte. Men 10 dagar efter ägglossningssprutan var i lördags, så den är ute ur kroppen.

Jag vet att olika kliniker har olika långt fram till testdag, men jag tror att dom garderar sig för att det ska vara riktigt säkert och inte en kemisk graviditet, alltså att du får plus men att det inte fäste riktigt. Jag fick testdag 21 dagar från äggplock, eller 18 dagar från insättning.
    Okej, tack för svar! Får se vad de säger till mig :) 
  • mmichaela
    Hoppet19 skrev 2019-06-13 19:44:54 följande:
    Spännande att få börja! Har ni försökt länge? Jag har läst familjeliv länge i och med det här men kände tillslut att jag skulle skaffa ett konto för att dela med mig och kunna få stöd i andra som går igenom liknande. 

Mitt äggplock gick jättebra, fick midazolam mixtur (lugnande som man dricker) och alvedon innan, sen får man rapifen under själva plocket som är som ett snabbverkande morfin som verkar för stunden men går ur kroppen fort (snabbt och kort rus) Tyckte det funkade superbra! Det var bara att säga till så gav sköterskan mer :) 
    Ja verkligen så himla roligt, äntligen! Vi har försökt i snart tre år och det tycker jag känns som väldigt länge, ni då? Ruvar du nu då? :) 

Tack för svar!
  • Loviisa89
    Marita B skrev 2019-06-14 10:11:56 följande:

Vi har så dålig karaktär här hemma och klarar inte av att vänta. Och vi vågar nog nääästan påstå att jag är lite gravid jag också.

Strecket på teststickan blir starkare. Först (överst i bild) ruvardag 7 och idag ruvardag 10. Officiell testdag är på tisdag.

Men grattis!! Shit vad många som plussar nu, hoppas vi andra som måste vänta till efter sommaren kan plussa också sen. Detta verkar ju vara en turtråd ;)
    Insta: Ivfskafunka
  • LLW
    Loviisa89 skrev 2019-06-13 21:35:23 följande:

Ahh, smidigt att kunna få det av honom då :)

Ja verkligen! Kommer ju absolut tro att trombyl hjälpte med tanke på att det var första gången vi använde det och det gick!

Om man inte har tillgång till trombyl har jag läst att man kan ta ca en kvarts tablett Albyl minor, det ska fungera på samma sätt. Läs runt lite om du också vill prova :)
  • Marita B
    Barnlängtan31år skrev 2019-06-14 13:25:38 följande:

Ja, tog faktiskt ett CB digital för en timme sen... var sååå nervös för att det bara skulle visa 1-2 veckor, men er visade 2-3. Så det känns så skönt! Dock kan ju saker hända, men känns ändå skönt i stunden :)

Ja, man gör nog klokt i att bara vara i nuet och inte släppa oron för tätt inpå. GRATTIS!!
  • Marita B
    Ang82 skrev 2019-06-14 10:37:16 följande:

Grattis!!

Tack ska du ha. Det känns som att det var på tiden. Nu får man hoppas att det räcker hela vägen. Och så får vi se om det är en eller två små rackare där inne.
  • Marita B
    LLW skrev 2019-06-14 13:06:31 följande:

Jaa vad roligt!! Stort grattis till dig :D

TACK! Ja det känns härligt. En liten seger av många många små..... och stora.

Grattis till dig än en gång.
  • Najo

Hej alla lyckosamma IVF:are. Tyvärr kom min mens i morse men det var väntat. Nu har Jag fått uppleva min första misslyckade IVF (blivit gravid på alla tidigare). Det har säkerligen mycket att göra med min ålder (44) och har respekt för det. Nu blir det att vila kroppen under sommaren och testa med blaston i frysen aug/sept. Fungerar inte det blir det väl till att fundera på äggdonation. Lycka till alla lyckliga nyblivna gravida och hoppas att ni andra får se ett plus snart! Har verkligen uppskattat att prata med er under den jobbiga ruvningstiden. Ni är toppen!

Svar på tråden IVF maj 2019