• Mudcakemonster

IVF maj 2019

Hej! Kollade lite igenom efter trådar men hittade inga nya så jag tänkte starta en ny tråd för att hitta andra i samma situation just nu som vill följas åt?

Vi genomgår vårt första IVF försök (manlig faktor). Hade mitt livs första äggplock igår och imorgon är det dags för ET såvida de inte idag ringer från sjukhuset och säger att det inte blivit nåt att lägga in igen. Är så nervös att jag nästan spricker.

• Svar på tråden IVF maj 2019
  • LLW
    Hoppet19 skrev 2019-06-13 19:39:56 följande:

Alltså Wowow du har också plussat!! SÅ KUL! Grattis! Jag får hopp av att se er som kämpat och inte trott på det ändå till slut får plus, så himla roligt! Trombonen alltså, undra om man ska prova något sånt! 

Lycka till när du ska berätta för mannen din! 

Tack :D ja jag hade helt gett upp att det skulle bli något den här gången. Fick ut 7 ägg men endast ett delade sig som det skulle. Men det är tydligen som så många skriver här, det krävs bara ett enda! Helt sjukt. Kommer ta lång tid att landa i det här!
  • Ang82

Hej! Var på första mötet på Sahlgrenska igår inför starten som blir efter sommaren. Jag är 37år och sambon 39år. Hans prover är bra. Det jag fick veta under utredningen var att det var lite strul med äggledarna annars inget. Visade nu under ul att cystorna som läkaren vid utredningen såg ( som han avvisade som "vanliga") nu med nästan 100% är endometrios + vätskefull äggledare. Har gjort ett antal bukoperationer när jag var yngre så har en hel del sammanväxningar.

Kändes som någon ryckte undan mattan under mig. Läkaren sa att hade jag varit yngre så hade han rekommenderat en operation men inte nu med min ålder. Läkaren var positiv endå och sa att det blir långa protokollet och hög dos med sprutorna. Var låg chans att jag skulle bli överstimulerad trodde han.

Nyfiken på vad ni har fått? Jag har nässprayet ×3, Gonal-F 150 och Menopur 300. Är det hög dos? Någon som har tagit sprayen? Detta blev långt men mycket som snurrar i huvudet!

• Barnlängtan31år
    Hoppet19 skrev 2019-06-13 19:26:43 följande:

Wow Grattis!!! Har inte varit inne på länge men kände att jag ville in och se hur det går för alla, och blev så glad när jag såg att du plussat :) Är också 31 och har aldrig varit gravid, längtar så! 

Tack snälla! Har hunnit fylla 32 :) Och kommer till och med fylla 33 i år. Så det har tagit sin tid att bli gravid kan man säga :) Hoppas du snart får uppleva det!!
  • cutepoison
    Ang82 skrev 2019-06-13 20:34:17 följande:

Hej! Var på första mötet på Sahlgrenska igår inför starten som blir efter sommaren. Jag är 37år och sambon 39år. Hans prover är bra. Det jag fick veta under utredningen var att det var lite strul med äggledarna annars inget. Visade nu under ul att cystorna som läkaren vid utredningen såg ( som han avvisade som "vanliga") nu med nästan 100% är endometrios + vätskefull äggledare. Har gjort ett antal bukoperationer när jag var yngre så har en hel del sammanväxningar.

Kändes som någon ryckte undan mattan under mig. Läkaren sa att hade jag varit yngre så hade han rekommenderat en operation men inte nu med min ålder. Läkaren var positiv endå och sa att det blir långa protokollet och hög dos med sprutorna. Var låg chans att jag skulle bli överstimulerad trodde han.

Nyfiken på vad ni har fått? Jag har nässprayet ×3, Gonal-F 150 och Menopur 300. Är det hög dos? Någon som har tagit sprayen? Detta blev långt men mycket som snurrar i huvudet!

Lycka till! Förstår att det känns tufft att få endometriosdiagnosen när man inte vetat. Min första ivf gjorde jag långa protokollet med nässpray och gonal - f 100 och denna gång korta protokollet med gonal - f 100. Jag hade en låg dos sa Ivf läkaren så du har ju högre iaf, även om man ha ännu högre också men de kan justera vid ul också :)
  • Loviisa89
    LLW skrev 2019-06-13 16:38:46 följande:

Jag fick inte av rmc, frågade iof inte. Men fick av min pappa som tar det! Första gången jag använder så jag måste ju tro att det gjorde skillnad, haha!

Ahh, smidigt att kunna få det av honom då :)
    Insta: Ivfskafunka
  • Ang82
    cutepoison skrev 2019-06-13 20:49:18 följande:

Lycka till! Förstår att det känns tufft att få endometriosdiagnosen när man inte vetat. Min första ivf gjorde jag långa protokollet med nässpray och gonal - f 100 och denna gång korta protokollet med gonal - f 100. Jag hade en låg dos sa Ivf läkaren så du har ju högre iaf, även om man ha ännu högre också men de kan justera vid ul också :)

Tack! Ja han nämde det. Mycket info på mötet. Hur mådde du av sprayen? Gav det någon bismak efter att du sprayat?
  • Marita B
    LLW skrev 2019-06-13 07:34:54 följande:

Jag fattar inte. Hela kroppen skakar. Händerna funkar knappt.

Jag har tagit test. Fyra stycken. Dom blir positiva direkt. DIREKT. det är två streck där. TVÅ. Jag fattar inte. Det här händer inte. Det går inte. Det händer inte mig. Jag vet inte vart jag ska ta vägen

Haha fan va UNDERBART!! Grattis!!
  • cutepoison
    Ang82 skrev 2019-06-13 22:30:49 följande:

Tack! Ja han nämde det. Mycket info på mötet. Hur mådde du av sprayen? Gav det någon bismak efter att du sprayat?

Minns inte någon bismak men det är snart 4 år sen men mer humörsvängningar hade jag, svettningar osv. Man går ju in i klimakteriet med den.
  • LLW
    Marita B skrev 2019-06-13 22:39:08 följande:

Haha fan va UNDERBART!! Grattis!!

Tack så jättemycket :D
  • Marita B

Vi har så dålig karaktär här hemma och klarar inte av att vänta. Och vi vågar nog nääästan påstå att jag är lite gravid jag också.

Strecket på teststickan blir starkare. Först (överst i bild) ruvardag 7 och idag ruvardag 10. Officiell testdag är på tisdag.

Svar på tråden IVF maj 2019