Ang82 skrev 2019-06-13 20:34:17 följande:
Hej! Var på första mötet på Sahlgrenska igår inför starten som blir efter sommaren. Jag är 37år och sambon 39år. Hans prover är bra. Det jag fick veta under utredningen var att det var lite strul med äggledarna annars inget. Visade nu under ul att cystorna som läkaren vid utredningen såg ( som han avvisade som "vanliga") nu med nästan 100% är endometrios + vätskefull äggledare. Har gjort ett antal bukoperationer när jag var yngre så har en hel del sammanväxningar.
Kändes som någon ryckte undan mattan under mig. Läkaren sa att hade jag varit yngre så hade han rekommenderat en operation men inte nu med min ålder. Läkaren var positiv endå och sa att det blir långa protokollet och hög dos med sprutorna. Var låg chans att jag skulle bli överstimulerad trodde han.
Nyfiken på vad ni har fått? Jag har nässprayet ×3, Gonal-F 150 och Menopur 300. Är det hög dos? Någon som har tagit sprayen? Detta blev långt men mycket som snurrar i huvudet!
Lycka till! Förstår att det känns tufft att få endometriosdiagnosen när man inte vetat. Min första ivf gjorde jag långa protokollet med nässpray och gonal - f 100 och denna gång korta protokollet med gonal - f 100. Jag hade en låg dos sa Ivf läkaren så du har ju högre iaf, även om man ha ännu högre också men de kan justera vid ul också :)