• Mudcakemonster

IVF maj 2019

Hej! Kollade lite igenom efter trådar men hittade inga nya så jag tänkte starta en ny tråd för att hitta andra i samma situation just nu som vill följas åt?

Vi genomgår vårt första IVF försök (manlig faktor). Hade mitt livs första äggplock igår och imorgon är det dags för ET såvida de inte idag ringer från sjukhuset och säger att det inte blivit nåt att lägga in igen. Är så nervös att jag nästan spricker.

• Svar på tråden IVF maj 2019
  • Ang82
    Marita B skrev 2019-06-14 10:11:56 följande:

Vi har så dålig karaktär här hemma och klarar inte av att vänta. Och vi vågar nog nääästan påstå att jag är lite gravid jag också.

Strecket på teststickan blir starkare. Först (överst i bild) ruvardag 7 och idag ruvardag 10. Officiell testdag är på tisdag.

Grattis!!
  • Ang82
    cutepoison skrev 2019-06-14 05:33:32 följande:

Minns inte någon bismak men det är snart 4 år sen men mer humörsvängningar hade jag, svettningar osv. Man går ju in i klimakteriet med den.

Okej, ja får se hur man reagerar på det när det startar, blir mitten på augusti. Hade varit varit skönt att börjat efter nästa mens men det blir gången efter det, inte så farlig väntetid. Snart är det igång iallafall:)
  • Barnlängtan31år

Vi har så dålig karaktär här hemma och klarar inte av att vänta. Och vi vågar nog nääästan påstå att jag är lite gravid jag också.

Strecket på teststickan blir starkare. Först (överst i bild) ruvardag 7 och idag ruvardag 10. Officiell testdag är på tisdag.

Wow, grattis!! Tydligt plus!

Är på RD 11 idag. Har testdag på söndag. Är så nervös. Tog ett test senast igår kväll som fortfarande visade plus, inte så starkt dock. Får hoppas det går bra för oss båda!!
  • Söderlund

Blöder, något sparsamt men i övrigt mensvärk som vanligt. Måste fortsätta med lutinus och ta ett test om en vecka. Fy fan...

• Marita B
    Barnlängtan31år skrev 2019-06-14 11:22:22 följande:

Wow, grattis!! Tydligt plus!

Är på RD 11 idag. Har testdag på söndag. Är så nervös. Tog ett test senast igår kväll som fortfarande visade plus, inte så starkt dock. Får hoppas det går bra för oss båda!!

Håller tummarna! Men nog låter det som att du även kommer att plussa på söndag.
  • LLW

Jaa vad roligt!! Stort grattis till dig :D
  • Barnlängtan31år
    Marita B skrev 2019-06-14 12:41:37 följande:

Håller tummarna! Men nog låter det som att du även kommer att plussa på söndag.

Ja, tog faktiskt ett CB digital för en timme sen... var sååå nervös för att det bara skulle visa 1-2 veckor, men er visade 2-3. Så det känns så skönt! Dock kan ju saker hända, men känns ändå skönt i stunden :)
  • Längtar201981

Tog ett test redan på rd7 och var orolig för att ovitrellen skulle påverkat det positiva testet. Tog ett nytt prov i natt och det visade positivt med starkare streck så snart kan jag kanske börja tro på det.

Vill gärna passera Bim och testdagen den 21/6 innan jag vågar bli glad. Men en stor lättnad kände jag när testet fortfarande var positivt. Känner mig också gravid med olika symptom men svårt att veta vad som är Lutinus.

• Najo
    Söderlund skrev 2019-06-14 11:32:22 följande:

Blöder, något sparsamt men i övrigt mensvärk som vanligt. Måste fortsätta med lutinus och ta ett test om en vecka. Fy fan...

Varför behöver du ta Lutinus 2 v till?
  • Najo
    Najo skrev 2019-06-14 13:51:37 följande:

Varför behöver du ta Lutinus 2 v till?

1 vecka menade jag...
Svar på tråden IVF maj 2019