• Mudcakemonster

IVF maj 2019

Hej! Kollade lite igenom efter trådar men hittade inga nya så jag tänkte starta en ny tråd för att hitta andra i samma situation just nu som vill följas åt?

Vi genomgår vårt första IVF försök (manlig faktor). Hade mitt livs första äggplock igår och imorgon är det dags för ET såvida de inte idag ringer från sjukhuset och säger att det inte blivit nåt att lägga in igen. Är så nervös att jag nästan spricker.

• Svar på tråden IVF maj 2019
  • Najo
    mmichaela skrev 2019-06-12 21:50:14 följande:

Förlåt det läste jag ju här uppe, så tråkigt, beklagar. Men verkligen, du har ju haft supertur innan, så roligt ju och det får en verkligen att hålla hoppet uppe, jag hoppas att vi har samma tur! Kanske var det slumpen för er nu, ska ni testa igen?

Försöker med embryot I frysen efter sommaren. Jag hade ett extremt svagt andra streck på stickan i går men det är borta nog. Så det hsr nog fäst och avstannat tyvärr. Men måste ju på ngt sätt acceptera att denna risk är högre när man är 44.
  • Söderlund

Ruvardag 10 idag. 13 dagar efter äggplock. Helt negativt test. Skulle bli mycket förvånad om det resultatet skulle ändra sig. Blä...

• mmichaela
    Najo skrev 2019-06-13 06:19:15 följande:
    Försöker med embryot I frysen efter sommaren. Jag hade ett extremt svagt andra streck på stickan i går men det är borta nog. Så det hsr nog fäst och avstannat tyvärr. Men måste ju på ngt sätt acceptera att denna risk är högre när man är 44.
    Okej, jag håller tummarna för att det blir starkare! Berätta gärna imorgon när du vet mer :) 
  • mmichaela
    Söderlund skrev 2019-06-13 07:12:36 följande:

Ruvardag 10 idag. 13 dagar efter äggplock. Helt negativt test. Skulle bli mycket förvånad om det resultatet skulle ändra sig. Blä...

Håller tummarna ändå! Vad säger de om test-dag egentligen, är 14 dagar "överdrivet" långt efter? Hur nära kan man testa ett positivt resultat efter en återföring? Längtar 201981 här ovan skrev att ägglossningssprutan kan påverka resultatet, hur är det möjligt?
  • LLW

Jag fattar inte. Hela kroppen skakar. Händerna funkar knappt.

Jag har tagit test. Fyra stycken. Dom blir positiva direkt. DIREKT. det är två streck där. TVÅ. Jag fattar inte. Det här händer inte. Det går inte. Det händer inte mig. Jag vet inte vart jag ska ta vägen

• cutepoison
    LLW skrev 2019-06-13 07:34:54 följande:

Jag har tagit test. Fyra stycken. Dom blir positiva direkt. DIREKT. det är två streck där. TVÅ. Jag fattar inte. Det här händer inte. Det går inte. Det händer inte mig. Jag vet inte vart jag ska ta vägen

GRATTIS!!!! :)
  • Söderlund

Stort grattis!!! Har läst tillbaka lite och om jag förstått det rätt har du också lite kortare menscykel i vanliga fall och du plussade dag 14?
  • LLW
    cutepoison skrev 2019-06-13 07:47:06 följande:

GRATTIS!!!! :)

Tack så jättemycket! Jag är i sån chock, var inte alls beredd på det här! Förmodligen den ivf omgången trott minst på och nu hände det! Helt otroligt!
  • LLW
    Söderlund skrev 2019-06-13 07:54:22 följande:

Stort grattis!!! Har läst tillbaka lite och om jag förstått det rätt har du också lite kortare menscykel i vanliga fall och du plussade dag 14?

Tack :D Ja precis, min lutealfas är alltid på 10 dagar! Så idag är BIM +4! Sist jag ruvade med lutinus fick jag aldrig plus, och mensen kom på BIM +7! Nu är det bara hoppas hoppas HOPPAS att den inte dyker upp då!!
  • Najo

Åhh det vwr din tur! Varmt grattis!!
Svar på tråden IVF maj 2019