• Mudcakemonster

IVF maj 2019

Hej! Kollade lite igenom efter trådar men hittade inga nya så jag tänkte starta en ny tråd för att hitta andra i samma situation just nu som vill följas åt?

Vi genomgår vårt första IVF försök (manlig faktor). Hade mitt livs första äggplock igår och imorgon är det dags för ET såvida de inte idag ringer från sjukhuset och säger att det inte blivit nåt att lägga in igen. Är så nervös att jag nästan spricker.

• Svar på tråden IVF maj 2019
  • cutepoison
    LLW skrev 2019-06-13 07:56:25 följande:

Tack så jättemycket! Jag är i sån chock, var inte alls beredd på det här! Förmodligen den ivf omgången trott minst på och nu hände det! Helt otroligt!

Förstår att det är en chock! Men så roligt! :D
  • Barnlängtan31år
    LLW skrev 2019-06-13 07:34:54 följande:

Jag fattar inte. Hela kroppen skakar. Händerna funkar knappt.

Jag har tagit test. Fyra stycken. Dom blir positiva direkt. DIREKT. det är två streck där. TVÅ. Jag fattar inte. Det här händer inte. Det går inte. Det händer inte mig. Jag vet inte vart jag ska ta vägen

Stort grattis!!! Har tagit typ 6 test än så länge.. blir så osäker hela tiden! Vad skönt att få plus BIM +4! Jag har det på söndag och är såååå rädd för att det inte längre ska visa plus. Har BIM idag. Mitt plus är fortfarande inte så starkt, men synligt! Hur starkt är ditt plus nu?

Ha liiiite rosa flytningar, så är otroligt rädd för att detta inte ska gå vägen... Men men, får leva på hoppet!!
  • Najo
    mmichaela skrev 2019-06-13 07:15:05 följande:

Okej, jag håller tummarna för att det blir starkare! Berätta gärna imorgon när du vet mer :) 

Hej,

Jag skrev lite snabbt så det blev lite fel. Jag testade i morse och nu vsr det bara ett streck. Så då kan jag nog ändå bedöma att det jag såg i går om än extremt svagt, faktiskt var ett streck. Mht stt jag känt mig gravid (och fortfarande gör) är det en rimlig teori stt det har fäst men avstannat. Nu vill jag bara ha mensen så jag kan gå vidare. Ska ringa kliniken och höra om jag kan sluta med lutinus. Vill inte hålla tillbaka mensen i onödan.
  • Najo
    Barnlängtan31år skrev 2019-06-13 08:09:28 följande:

Stort grattis!!! Har tagit typ 6 test än så länge.. blir så osäker hela tiden! Vad skönt att få plus BIM +4! Jag har det på söndag och är såååå rädd för att det inte längre ska visa plus. Har BIM idag. Mitt plus är fortfarande inte så starkt, men synligt! Hur starkt är ditt plus nu?

Ha liiiite rosa flytningar, så är otroligt rädd för att detta inte ska gå vägen... Men men, får leva på hoppet!!

Ang BIM. Du behöver inte fundera på det datumet, BIM påverkar inte huruvida graviditet fortlöper eller inte. Det hänger på embryot! Försök att inte oroa dig, vet att det är svårt. Embryots öde styrs av huruvida det är genetiskt intakt eller ej (i de flesta fallen).
  • Ölandstoka

Jag har tagit test. Fyra stycken. Dom blir positiva direkt. DIREKT. det är två streck där. TVÅ. Jag fattar inte. Det här händer inte. Det går inte. Det händer inte mig. Jag vet inte vart jag ska ta vägen

Men grattis!!!! Det är ju helt fantastiskt! Jättestort grattis :)
  • mmichaela

Åhh vad roligt! Stort stort grattis!!!!
  • mmichaela
    Najo skrev 2019-06-13 08:10:16 följande:
    Hej,

Jag skrev lite snabbt så det blev lite fel. Jag testade i morse och nu vsr det bara ett streck. Så då kan jag nog ändå bedöma att det jag såg i går om än extremt svagt, faktiskt var ett streck. Mht stt jag känt mig gravid (och fortfarande gör) är det en rimlig teori stt det har fäst men avstannat. Nu vill jag bara ha mensen så jag kan gå vidare. Ska ringa kliniken och höra om jag kan sluta med lutinus. Vill inte hålla tillbaka mensen i onödan.
    Okej, du får be om en kontroll. Skönt att lämna över "ansvaret" på någon annan. Hoppas du får hjälp och besked snabbt :)
  • LLW
    Barnlängtan31år skrev 2019-06-13 08:09:28 följande:

Tack :D

Alla streck kom fram inom 20 sekunder. Lite olika styrka men helt klart synliga, ingen tvekan.

Jag har haft blödningar till och från sedan ruvardag 8. Ibland mer rosa/röda och ibland mer beiga. Har googlat så mycket om blödningar med lutinus och det verkar så himla vanligt, så jag tänker inte oroa mig om det inte börjar komma mer som mens typ. Jag tar trombyl också så tänker att det kanske bidrar till att det blöder mer.

HUR ska jag överleva denna dag på jobbet?? Kommer inte kunna berätta för mannen förens ikväll! Ringde honom förut och var sååå nära men efter att ha drömt i snart tre år om hur jag ska berätta för honom ville jag inte förstöra haha.
  • LLW
    Ölandstoka skrev 2019-06-13 08:18:59 följande:

Men grattis!!!! Det är ju helt fantastiskt! Jättestort grattis :)

Tack!! Nästan 3 år och 3 ivf behandlingar, känns helt overkligt att äntligen få se det där andra strecket! Även om man hela tiden kämpat för det så har jag nog aldrig riktigt trott att det skulle hända.
  • LLW
    mmichaela skrev 2019-06-13 08:33:16 följande:

Åhh vad roligt! Stort stort grattis!!!!

Tack :D haha jag är i sån chock! Kan inte riktigt ta in det men jag ska försöka njuta, hur länge det än varar!
Svar på tråden IVF maj 2019