BIM juli 2019
Startar en tråd för juli. All lycka
BIM lista
4/7
Startar en tråd för juli. All lycka
BIM lista
4/7
Bim -3-4 idag och tog ett clearblue early som var blankt ???? känns så tråkigt! Jag som verkligen hoppades på att det skulle bli positivt. Håller mig kvar i tråden tills bim.
Här är en till bild (förlåt för spam) <3

Hej,
Har läst här ett tag men inte skrivit något. BIM nu på torsdag. Självklart har jag inte kunnat hålla mig, utan har testat i flera dagar. Nu i morse syntes äntligen ett svagt streck!
Om allt går vägen blir detta mitt tredje barn (Har 2 barn sedan tidigare, 10 och 9 år), men detta blir första barnet tillsammans med min sambo. Första barnet för honom.
Jag är 40, sambon 36. Vi har precis börjat försöka, och efter att ha läst statistiken var jag beredd på ett långt kämpande. Lyckades dock på första försöket, vilket känns fantastiskt! Nu håller vi tummarna för att det stannar kvar. :)
Grattis ni andra som plussat, och varmt lycka till till er som väntar!
Grattis!! :)
Våra barn är lika gamla och de längtar massor efter ett syskon och jag ser fram emot den dagen jag kan berätta för dem att vi ska bli fler i familjen. Jag är på äl+7 idag och vågar inte hoppas att vi lyckats på första försöket. Dagarna går så oerhört sakta fram, jag vill veta nu! :D
Jag har BIM om 2 dagar enligt en app och om 3 dagar enligt en annan.
Tog ett gravtest idag (testlagrets teststicka) som visade negativt.
Vill egentligen vänta men reser bort på onsdag så tänkte att jag testar nu iallafall :/
Väntar in mens nu, men har ett litet hopp inom mig ändå!
Stort grattis till alla er som plussat :D
Här är en till bild (förlåt för spam) <3
Åh wow! När hade du äl?
Vet inte om det är så relevant här. Har BIM den 22/7 enl en app. Använde ÄL test denna månaden som visade en glad gubbe (använde CB digital ÄL test) den 6/7. 4 dagar tidigare än beräknat enligt kalendern. På kvällen den 6/7 fick jag stark smärta i högra äggstocken, läste någonstans att det kunde vara när äggblåsorna spricker. Då jag och min pojkvän inte bor ihop såså är det inget direkt regelbundet samliv. Av slump så dök han upp hos mig samma morgon som jag fick positivt på ÄL testet. Hade samlag både samma dag och dagen efter. Dagarna efter ÄL hade jag molvärk till och från och ca 6 dagar efter stack det till 2-3 ggr i nedre delen av magen. Har inga direkta symptom, utan det är från dag till dag. Tror inte att jag är gravid med tanke på oregelbundet samliv men har aldrig haft en sån känsla efter ÄL som nu.
Min undran är när jag som tidigast kan testa? Har beställt ett RFSU testa tidigt som borde komma idag på posten.
Min mens har varit oregelbunden sen jag slutade med p piller för 1,5 år sedan och har varierat mellan 26-30 dagar. För det mesta har den kommit ganska exakt på dag 30.
Kan tillägga att vi inte direkt försöker bli gravida, utan att vi sagt att vi tar det som det kommer. Vi har båda barn sedan tidigare, jag två och han ett.
Hur långt från äl är du?
Jag ser ett streck :D
Hej tjejer! Grattis till alla som plussat :)
Jag har BIM ca 20/7 och hade troligtvis ÄL 6/7. Har försökt bli gravid mer eller mindre aktivt sen jag fick missfall feb-18, men slutade försöka aktivt i mars i år, då det mest gjort mig ledsen och uppgiven varje månad som inget hände och slösat en massa pengar på tester. Denna månaden fick jag dock en känsla av det tagit sig, haft hugg i äggstockarna några dagar nu, inte varit sugen på snus/alkohol och sjukt trött. Testade med ett vanligt test från testlagret igår morse (ÄL+8), såg ett vääldigt svagt streck. Testade imorse (ÄL+9) igen och fortfarande svagt streck.. känner mig hoppfull :)) ska lägga upp bild på testet sen, om nån kan hjälpa mig att analysera hehe...
Lycka till alla som väntar <3