• Freya18

BIM augusti 2019

Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!

• Svar på tråden BIM augusti 2019
  • Tr0ust
    Lbem skrev 2019-08-17 20:17:19 följande:

Förra månaden var min menscykel bara 21 dagar och imon är jag på dag 21. Har haft molvärk sen äl, känner dock ingenting annat så tror mensen är på G.

Tänk att det kan vara så olika trots allt. Min cykel är i snitt på 35 dagar. Haha! Jag har också haft molvärk sedan ÄL så ge inte upp. :) Lycka till!
  • Bettan84
    Anonym (Trean?) skrev 2019-08-17 20:19:18 följande:

Nästa månad missar vi tyvärr pga bortrest vid ÄL och ett tag innan. Det enda positiva jag ser nu är att jag får dricka alkohol när jag fyller 40.

Håller tummarna tills det bli dags .

Grattis i förskott och hoppas du blir firad ordentligt ! Skål :)
  • Lbem
    Tr0ust skrev 2019-08-17 20:28:03 följande:

Tänk att det kan vara så olika trots allt. Min cykel är i snitt på 35 dagar. Haha! Jag har också haft molvärk sedan ÄL så ge inte upp. :) Lycka till!

Ja så jag tog ett genomsnitt på 23 dagar haha och då ska jag ha mens på tisdag :) jag har nog helt missat men är du gravid? :) och vad har du/har haft för symtom?
  • Tr0ust
    Lbem skrev 2019-08-17 20:50:26 följande:

Ja så jag tog ett genomsnitt på 23 dagar haha och då ska jag ha mens på tisdag :) jag har nog helt missat men är du gravid? :) och vad har du/har haft för symtom?

Förlåt du missförstod mig. Eller det var jag som skrev klumpigt haha! Nej jag är inte gravid, men det kändes som om att vi hade typ samma symtom :)
  • Lbem
    Tr0ust skrev 2019-08-17 21:07:11 följande:

Förlåt du missförstod mig. Eller det var jag som skrev klumpigt haha! Nej jag är inte gravid, men det kändes som om att vi hade typ samma symtom :)

Okej hoppas på + för dig då! :D Hur känns din molvärk? Har du några andra symtom?
  • Tr0ust
    Lbem skrev 2019-08-17 21:13:26 följande:

Okej hoppas på + för dig då! :D Hur känns din molvärk? Har du några andra symtom?

Ja jag med. Har du barn sedan innan?

Molvärk mer idag faktiskt det har varit till och från och lugnt ett par dagar, men idag har det kommit tillbaka. Jag har aldrig haft det så långt innan mens kanske ett par dagar innan bara. Trötthet & små hungrig fastän jag äter. Blir mer irriterad än vanligt. Jag kanske känner efter bara jag vet inte.
  • Lbem
    Tr0ust skrev 2019-08-17 21:30:59 följande:

Ja jag med. Har du barn sedan innan?

Molvärk mer idag faktiskt det har varit till och från och lugnt ett par dagar, men idag har det kommit tillbaka. Jag har aldrig haft det så långt innan mens kanske ett par dagar innan bara. Trötthet & små hungrig fastän jag äter. Blir mer irriterad än vanligt. Jag kanske känner efter bara jag vet inte.

Japp har 2 :) en större o minsta på 2,5år. Har även fått ma. Tydliga symtom för mig innan plus har varit molvärk och trötthet
  • joss1234
    Freya18 skrev 2019-08-17 20:26:03 följande:

Det där är ju så klurigt, när man testar positivt i två dagar. För vissa källor säger att man ska räkna att ägglossningen startar efter första testet, medans andra källor säger att man ska räkna ägglossningen från det senaste positiva testet. Men du som tempar får ju lite hjälp därifrån också. :)

Ja men precis det jag undrar över, stiger tempen imorgon och mina ÄL flytningar slutar så vet ja ju att ägglossningnen varit. Men det konstiga är ju att jag igår fick positivt på förmiddagen, men negativt på kvällen igår ock nu idag igen positivt!! Vissa säger ju att man kan ha dubbel ägglossning och att det alltid släpper 24 timmar efter det andra isåfall. Kan det va nåt sånt? :O har iaf känt av min ÄL bra mycket mer denna månad, med ordentlig molvärk och öm i äggstockar och haft ÄL flytningar längre än vanligt haha. Så antingen var det bara för lite koncentrerat igårkväll som gav ett svagare utslag, eller så har jag haft dubbel ÄL haha.. så knepigt! Har även denna cykel börjat med folsyra och kan de gjort min ÄL kraftigare? I dont know asså haha! Ska testa imorgon igen med test och såklart temp! Men förstått att även om det varit dubbel ÄL så ger det bara utslag på tempen första ägget isåfall. Hört (men absolut ingen vetenskap) men att folsyra kan öka chans för tvillingar och där med två ägg som släpps och kraftigare ÄL haha.. nej nu får ja sluta spinna här men man vet ju aldrig..
  • Mmmiam
    JeSuisMoi skrev 2019-08-17 11:35:06 följande:

Någon som varit gravid och fått rosa ?flytningar? efter sex? Jag och sambon hade mys imorse (han var dock nervös över att det skulle kunna påverka eventuell graviditet, men jag har läst att det inte ska göra det?). Efteråt upptäcker jag att det kommer en flytning som är lite blodblandad. Nu några timmar senare så kommer det fortfarande lite ljusrosa flytningar men inte lika blodblandade. Någon med erfarenhet kring detta?

Bettan84 skrev 2019-08-17 15:23:49 följande:

Idag kom tröttheten som en käftsmäll , herregud jag kan knappt hålla mig vaken .

Illamåendet kommer också smygandes till och från.

Den här väntan är verkligen inte så rolig . Bim-3 idag ...

Ni som plussat - kände ni er extra trötta ?

Ja jag har känt mig mer trött. Somnade nästan på jobbet dagen innan jag visste att jag var gravid. Mått illa till och från men inte så jätte illa som tur är, mest på mornarna. Jag hoppas att jag inte får för mycket besvär med illamående så att man kan jobba på som vanligt. Försöker äta mer nu, det kanske hjälper mot illamåendet inbillar jag mig.
  • Mmmiam
    JeSuisMoi skrev 2019-08-17 11:35:06 följande:

Någon som varit gravid och fått rosa ?flytningar? efter sex? Jag och sambon hade mys imorse (han var dock nervös över att det skulle kunna påverka eventuell graviditet, men jag har läst att det inte ska göra det?). Efteråt upptäcker jag att det kommer en flytning som är lite blodblandad. Nu några timmar senare så kommer det fortfarande lite ljusrosa flytningar men inte lika blodblandade. Någon med erfarenhet kring detta?

Jag fick rosa flytning efter sex och har nu plussat. Tror det är sköra slemhinnor som gör det... Håller tummarna för dig!
Svar på tråden BIM augusti 2019