• Freya18

BIM augusti 2019

Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!

• Svar på tråden BIM augusti 2019
  • joss1234
    Freya18 skrev 2019-08-18 11:53:35 följande:

ÄL+2. Kan man börja analysera nu? Haha ;)

Börjar faktiskt känna nu att vi inte gjorde riktigt allt som vi hade kunnat. Hade "bara" samlag dagen innan och på dagen när testet blev positivt. Ingenting mer under hela veckan. Det räcker ju med sex en gång, men hade egentligen velat ha det varje dag denna vecka. Dock så orkar inte mannen lika mycket som jag.

Heja oss som väntar på BIM!

Haha ja har också fått dra igång mannen lite dessa dagar, men sen mitt ÄL test blev positivt i fredags så myste vi först nån dag innan det och sen i fredags när första testet blev positivt och sen igår! Men det sjuka är att idag söndag är mitt ÄL test tokpositivt igen! För 3e Dan!! Är det normalt? Eller har den släppt två ägg? Har fortfarande ÄL sekret och molvärk då och då. Har haft äggviteflytningar sen i tisdags liksom, brukar aldrig ha så många fertila dagar!! Tempen går uppåt sen två dar nu iaf. Så wierd.. känns som bim bara blir längre och längre bort haha
  • Freya18
    joss1234 skrev 2019-08-18 12:56:17 följande:

Haha ja har också fått dra igång mannen lite dessa dagar, men sen mitt ÄL test blev positivt i fredags så myste vi först nån dag innan det och sen i fredags när första testet blev positivt och sen igår! Men det sjuka är att idag söndag är mitt ÄL test tokpositivt igen! För 3e Dan!! Är det normalt? Eller har den släppt två ägg? Har fortfarande ÄL sekret och molvärk då och då. Har haft äggviteflytningar sen i tisdags liksom, brukar aldrig ha så många fertila dagar!! Tempen går uppåt sen två dar nu iaf. Så wierd.. känns som bim bara blir längre och längre bort haha

Oj, 3e dagen? Kanske som du säger, två ägglossningar. Vet inte vad det kan vara annars? Att ägget inte riktigt fattar att den ska "ploppa" fram? Haha.
  • Bettan84
    Skrollan94 skrev 2019-08-18 08:15:39 följande:

Det här bekräftade mitt svaga sträck från igår. Känns fortfarande som en lögn. Har inga symtom alls. Håller nu tummarna på att jag får välkomna en liten april bebis nästa år. Fortsätt kämpa alla ni som är kvar, <3

Grattis !
  • soltroll
    Freya18 skrev 2019-08-18 11:53:35 följande:

ÄL+2. Kan man börja analysera nu? Haha ;)

Börjar faktiskt känna nu att vi inte gjorde riktigt allt som vi hade kunnat. Hade "bara" samlag dagen innan och på dagen när testet blev positivt. Ingenting mer under hela veckan. Det räcker ju med sex en gång, men hade egentligen velat ha det varje dag denna vecka. Dock så orkar inte mannen lika mycket som jag.

Heja oss som väntar på BIM!

Hihi tänkte detsamma igår, kan man börja analyser?:)) Är på äl+4 så förstår också att det inte går men väntan är såå lång.

Var samma för oss, tror inte min sambo fattade mig riktigt denna månad.. men varannan dag här vi fått till ialf tills tempökning så jag hoppas att Det räcker. Dock har tidigare månader när vi haft sex i princip varje månad och ändå inte lyckats, så det känns lite som att det kvittar nu. Hoppas det tar sig för oss nu på tionde försöker:/

Lyckokramar till alla som väntar! <3
  • joss1234
    Freya18 skrev 2019-08-18 13:15:11 följande:

Oj, 3e dagen? Kanske som du säger, två ägglossningar. Vet inte vad det kan vara annars? Att ägget inte riktigt fattar att den ska "ploppa" fram? Haha.

Ja haha så konstigt! Får vänta och se helt enkelt.. hoppas ju på att det tar sig denna gången!! Men borde ju få minskning på testet iaf imorgon xD
  • Fendi1987

Tack till alla grattis! :)

Men hjälp mig, jag är så orolig över att jag fått ett falskt positivt test!

Är det möjligt med CB digitalt?

Idag tog jag ett test med testlagrets sticka, fick knappt ett svagt streck.

Detta efter att jag gått på toa och haft väldigt ljus rosa flytningar på pappret.. BIM va igår, och jag vet att det inte är ovanligt att få en liten lätt blödning då man skulle haft mens trots att man är gravid..

Men jag är så rädd att jag sagt till sambo och alla närmsta att vi väntar barn om det nu inte är så...

Gjorde nämligen två test för flera år sedan med apotekets egna som visade positivt, väl på mvc dagen efter så var det negativt. Blev skickad på gyn för vul och fick då veta att jag INTE var gravid och heller inte hade haft ett missfall.. utan jag hade väldigt många äggblåsor, och var väldigt fertil vid det laget och detta kan i vissa FÅ fall ge positivt utslag på graviditetstest....

Hur sjukt är inte det!? Har aldrig använt dessa test igen!!

• Anonym (Barnlängtan)

ÄL + 9 idag, BIM -5. Tokblankt tidigt gravtest från CB. Bläää :(

• Gottegrisen91
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2019-08-18 15:08:16 följande:

ÄL + 9 idag, BIM -5. Tokblankt tidigt gravtest från CB. Bläää :(

Tappa inte hoppet! Jag var jätte säker på att jag var gravid och på BMI -5 visa det neg.

Plussade igen på BMI -3 :)
  • EllaLo
    Fendi1987 skrev 2019-08-18 15:01:11 följande:

Tack till alla grattis! :)

Men hjälp mig, jag är så orolig över att jag fått ett falskt positivt test!

Är det möjligt med CB digitalt?

Idag tog jag ett test med testlagrets sticka, fick knappt ett svagt streck.

Detta efter att jag gått på toa och haft väldigt ljus rosa flytningar på pappret.. BIM va igår, och jag vet att det inte är ovanligt att få en liten lätt blödning då man skulle haft mens trots att man är gravid..

Men jag är så rädd att jag sagt till sambo och alla närmsta att vi väntar barn om det nu inte är så...

Gjorde nämligen två test för flera år sedan med apotekets egna som visade positivt, väl på mvc dagen efter så var det negativt. Blev skickad på gyn för vul och fick då veta att jag INTE var gravid och heller inte hade haft ett missfall.. utan jag hade väldigt många äggblåsor, och var väldigt fertil vid det laget och detta kan i vissa FÅ fall ge positivt utslag på graviditetstest....

Hur sjukt är inte det!? Har aldrig använt dessa test igen!!

Men va?? Gud kroppen kan vara komplex :(. Det vill man ju verkligen inte vara med om.

Vet inte om cb kan ge felsvar, testa med predictor early som flera skriver om eller kanske nytt cb?..
  • Tr0ust
    viljaa skrev 2019-08-18 11:45:40 följande:

Inte lagt in i denna appen förut, har data i en annan app. Min temp stiger och är nu nästan 0,8 - 0,9 högre än den är före ÄL. Normal stegring är typ 0,4-0,6 vid denna tidpunkt för min del. Vad tror ni? Nån annan som tempar? Kan detta vara ett graviditetsymptom?

Vad är det för app?
Svar på tråden BIM augusti 2019