• Freya18

BIM augusti 2019

Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!

• Svar på tråden BIM augusti 2019
  • Anonym (Anonym Frågar åt en vän)

Frågar åt en vän, vad säger ni om detta?

• Tr0ust
    PelloBello skrev 2019-08-18 10:53:50 följande:

Känns bara så hopplöst. Haha.

Nej då!
  • EllaLo
    PelloBello skrev 2019-08-18 10:53:50 följande:

Känns bara så hopplöst. Haha.

Förstår dig, har också tänkt så många gånger de senaste. Men försöker tänka om att det är inte hopplöst utan en jävla uppförsbacke bara. Det ska gå!
  • PelloBello
    EllaLo skrev 2019-08-18 11:18:29 följande:

Förstår dig, har också tänkt så många gånger de senaste. Men försöker tänka om att det är inte hopplöst utan en jävla uppförsbacke bara. Det ska gå!

En rejäl uppförsbacke med en jäkla pms. Haha.

Jag mena att denna gången känns hopplös, igen.

Men är ju bara att vänta ut bim på torsdag och se :)
  • JeSuisMoi
    Tr0ust skrev 2019-08-18 09:29:36 följande:

Varför är du rädd för din kropp?

Jag håller tummarna.

Jag har haft såna extremt tydliga symptom. Har aldrig haft PMS eller liknande förut. Fåtal gånger under mitt liv har jag haft liiiiiite känningar vid mens men knappast så man kan kalla det mensvärk. Denna månad har jag haft allt. Jag är rädd för hur min kropp har lyckats blivit så lurad att alla symptom kommer och att min mens (som annars är regelbunden som en klocka) blir tre dagar försenad. Särskilt när jag aldrig förväntat mig att bli gravid på första försöket, inte i huvudet trott att jag var gravid förrän min mens blev sen. Men man är så sjukt lurad och jag är rädd att det kommer vara såhär varje gång nu. Det har varit väldigt fysiskt och psykiskt påfrestande...
  • viljaa

Inte lagt in i denna appen förut, har data i en annan app. Min temp stiger och är nu nästan 0,8 - 0,9 högre än den är före ÄL. Normal stegring är typ 0,4-0,6 vid denna tidpunkt för min del. Vad tror ni? Nån annan som tempar? Kan detta vara ett graviditetsymptom?
  • PelloBello
    JeSuisMoi skrev 2019-08-18 11:41:05 följande:

Jag har haft såna extremt tydliga symptom. Har aldrig haft PMS eller liknande förut. Fåtal gånger under mitt liv har jag haft liiiiiite känningar vid mens men knappast så man kan kalla det mensvärk. Denna månad har jag haft allt. Jag är rädd för hur min kropp har lyckats blivit så lurad att alla symptom kommer och att min mens (som annars är regelbunden som en klocka) blir tre dagar försenad. Särskilt när jag aldrig förväntat mig att bli gravid på första försöket, inte i huvudet trott att jag var gravid förrän min mens blev sen. Men man är så sjukt lurad och jag är rädd att det kommer vara såhär varje gång nu. Det har varit väldigt fysiskt och psykiskt påfrestande...

Åh jag förstår dig totalt. Är i samma sits. Aldrig någonsin haft pms förut. Har alltid blivit lika förvånad när mensen kommit då jag aldrig får någon förvarning.

Nu när man vill och försöker bli gravid så är det som två veckor där man mår ok. Så fort äl kommer så har man 2 veckor av världens pms så man tror man måste ha nån seriös sjukdom.

Tänk att psyket kan ställa till så mycket, fastän man försöker att inte tänka på det?!
  • Freya18

ÄL+2. Kan man börja analysera nu? Haha ;)

Börjar faktiskt känna nu att vi inte gjorde riktigt allt som vi hade kunnat. Hade "bara" samlag dagen innan och på dagen när testet blev positivt. Ingenting mer under hela veckan. Det räcker ju med sex en gång, men hade egentligen velat ha det varje dag denna vecka. Dock så orkar inte mannen lika mycket som jag.

Heja oss som väntar på BIM!

• Tessi1

Jag är förvirrad onsdag torsdag fredag fick jag blinkande glad gubbe på ägglossningtest och tänkte nu är ägglossning nära men sen nu lördag och söndag har jag fått en tom ring bara.. jag hoppas verkligen att det inte blir någon ägglossning för jag fick såhär en annan månad också och sen kom den fasta gubben efter en tom ring? Så lustigt hur kroppen funkar. Jag har några tester kvar så jag fortsätter att testa och hoppas den glada fasta gubben kommer imorgon eller tisdag annars är det väl kört denna månaden :/

Svar på tråden BIM augusti 2019