• Freya18

BIM augusti 2019

Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!

• Svar på tråden BIM augusti 2019
  • Tr0ust
    EllaLo skrev 2019-08-19 07:29:31 följande:

Visst har du BIM 27/8? Samma här. Fick ett ryck nu imorse och testade även fast det är lite tidigt. Det va neg såklart, vill typ testa varje morgon men blir ju som att kasta pengar i sjön. Ska försöka härda ut till BIM / dagen innan.. Lär ju joina testomanklubben i vilket fall i slutändan haha...

Ja jag har BIM den 27/8 :)

När hade du ÄL? Jag är på ÄL +9 (eller 10) ;)

Jag har testat sedan i Fredags, på tok för tidigt, negativt på alla men igår så bestämde jag mig för att inte jag skulle testa Idag. Vilket jag inte gjorde, för jag sprang till toan och bara började kissa så jag inte skulle ångra mig om att ta en mugg och kissa i den :D hahahaha!

Efter att jag hade kissat & tagit tempen så började jag ulka och fick springa till toan och spy.. för visso bara galla. Säkert bara inbillning :D Men med mina tidigare graviditeterhar jag också mått illa och spytt men inte så tidigt i graviditeten iallafall inte innan BIM.

Lycka till & hoppas att vi kan följas åt :)
  • Tr0ust
    EllaLo skrev 2019-08-19 07:44:25 följande:

Man blir som sagt knäpp haha, och snart fylls mitt testlager på. Testomanklubben here I come!!

Jag är lika dan! Testoman ;) jag tror jag var beställt en 30 st gravtest :D
  • Tr0ust
    EllaLo skrev 2019-08-19 07:44:25 följande:

Man blir som sagt knäpp haha, och snart fylls mitt testlager på. Testomanklubben here I come!!

Jag är lika dan! Testoman ;) jag tror jag var beställt en 30 st gravtest :D
  • EllaLo
    Tr0ust skrev 2019-08-19 07:49:51 följande:

Ja jag har BIM den 27/8 :)

När hade du ÄL? Jag är på ÄL +9 (eller 10) ;)

Jag har testat sedan i Fredags, på tok för tidigt, negativt på alla men igår så bestämde jag mig för att inte jag skulle testa Idag. Vilket jag inte gjorde, för jag sprang till toan och bara började kissa så jag inte skulle ångra mig om att ta en mugg och kissa i den :D hahahaha!

Efter att jag hade kissat & tagit tempen så började jag ulka och fick springa till toan och spy.. för visso bara galla. Säkert bara inbillning :D Men med mina tidigare graviditeterhar jag också mått illa och spytt men inte så tidigt i graviditeten iallafall inte innan BIM.

Lycka till & hoppas att vi kan följas åt :)

Skulle haft ÄL 9/8 men fick neg då. Trodde att det var en månad utan ÄL pga min PCOS men så fick jag glad fast gubbe 12/8 dock tom ring 13/8. Så gissar på att jag kanske hade ÄL 11/8 fast jag missade att testa?

Men åh så spännande, de är ju ändå ett symtom som kan indikera på graviditet! Hoppas hoppas.

Lycka till du också :)!!
  • yasmir
    EllaLo skrev 2019-08-19 08:20:51 följande:

Skulle haft ÄL 9/8 men fick neg då. Trodde att det var en månad utan ÄL pga min PCOS men så fick jag glad fast gubbe 12/8 dock tom ring 13/8. Så gissar på att jag kanske hade ÄL 11/8 fast jag missade att testa?

Men åh så spännande, de är ju ändå ett symtom som kan indikera på graviditet! Hoppas hoppas.

Jag hade också äl runt 11/8 när har du bim?? Jag räknar med att bim är 25/8. Här också pcos så min mens är aldrig on time men på fredag tänkte jag testa med early predictor test!
  • EllaLo
    yasmir skrev 2019-08-19 08:32:36 följande:

Jag hade också äl runt 11/8 när har du bim?? Jag räknar med att bim är 25/8. Här också pcos så min mens är aldrig on time men på fredag tänkte jag testa med early predictor test!

Enligt min app ska den komma 27/8, senaste cykeln var 33 dagar så den skulle likaväl kunna vara BIM 26/8. Har också beställt hem predictor early som jag tänkte använda till helgen!

Hur länge har du och din partner försökt bli gravida? :)
  • Tr0ust
    EllaLo skrev 2019-08-19 08:20:51 följande:

Okej. PCOS försvårar det en graviditet? Jag fick glad gubbe både Fredag den 9/8 & den 10/8 så jag är osäker på vad jag ska räkna som :)

Ja men jag tog ett gravtest iallafall, dock inte med morgonurinen, men ändå. Det visade negativt.
  • Fendi1987

Åh är i sån panik..

Har idag börjat blöda :(

Inte mycket, inte så att det kommer blod i toaletten när jag kissar, men på pappret är det rött blod..

Läser att det är vanligt, men samtidigt tänker jag det värsta.

Vad gör jag nu? Bara väntar på att blödningen avtar eller ökar och sedan kontaktar sjukvården?

• Tr0ust
    Fendi1987 skrev 2019-08-19 09:57:00 följande:

Åh är i sån panik..

Inte mycket, inte så att det kommer blod i toaletten när jag kissar, men på pappret är det rött blod..

Vad gör jag nu? Bara väntar på att blödningen avtar eller ökar och sedan kontaktar sjukvården?

Ta det lugnt! Tänk inte på det
  • Freya18
    Fendi1987 skrev 2019-08-19 09:57:00 följande:

Åh är i sån panik..

Åh nej, det där är så jobbigt.. :( När man inte vet om det är bra eller dåligt. Det positiva är ju iaf att många blöder som vanlig mens första månaden fast dom är gravida och allt går bra. Det jobbiga är ju att man bara måste vänta ut det. En dag i taget. Ingen idé att kontakta sjukvården så tidigt. Om man inte har extrem smärta med kraftiga blödningar, då kan man ringa 1177 och rådfråga. Ta gravtest var tredje dag och kolla om HCG ökar.
    Skickar styrkekramar till dig och håller tummarna att blödningen avtar.
Svar på tråden BIM augusti 2019