• Freya18

BIM augusti 2019

Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!

• Svar på tråden BIM augusti 2019
  • Tr0ust
    Anonym (haloj) skrev 2019-08-20 06:50:59 följande:

Under hela ÄL hade jag 36.1

Okej. Jag vet inte var det beror på.
  • Fendi1987

Hej allesammans!

Vill bara ge er en uppdatering innan jag hoppar av tråden.

Jag har fortsatt blöda, som en vanlig mens.

Var i kontakt med mödravården och gyn akuten igår.

Dem sa att jag skulle avvakta.

Men har inte haft några smärtor mer än mensvärk.

Var ledsen, arg och framotillbaka igår hela dagen.

Googlade mig tillslut fram till ?kemisk graviditet? som ger mig klara svar.

Jag fick alltså ett positivt test i fredags för att ägget blivit befruktat.

Men i mitt fall så har inte ägget hunnit fästa och har då kommit ut med en vanlig mens.

Vilket kan då gå över från positivt ena dagen till negativt andra dagen, i och med att ägget aldrig fäste.

Alltså svaret på mitt negativa test igår.

Jag kommer aldrig testa tidigt igen. Eftersom testet reagerar på ett befruktat ägg och man aldrig kan vara säker på om det hinner fästa.

I framtiden ska jag se till att mensen ska vara minst 1 vecka sen innan jag testar.

Lycka till, till er alla! Ha en fin dag :)

• Bettan84
    Tr0ust skrev 2019-08-20 07:15:32 följande:

Åh typiskt..

Jag har också alltid plussat efter bim. Jag tror att jag är en låg hormanare.

Lycka till!

Det slog mig igår att sist så väntade jag faktiskt i en vecka efter Bim men då jag var bortrest. Nu har det varit påfrestande att inte ta en tidig test då man varit lite mer ?ledig? .

Dessutom så är man 5 år äldre (jag är 35 nu) så man har lite mer ?brottom? om man säger så.

Jag tror definitivt att jag är en låghormonare .

Tack snälla och detsamma !
  • Bettan84
    Fendi1987 skrev 2019-08-20 07:46:50 följande:

Hej allesammans!

Vill bara ge er en uppdatering innan jag hoppar av tråden.

Jag har fortsatt blöda, som en vanlig mens.

Var i kontakt med mödravården och gyn akuten igår.

Dem sa att jag skulle avvakta.

Men har inte haft några smärtor mer än mensvärk.

Var ledsen, arg och framotillbaka igår hela dagen.

Googlade mig tillslut fram till ?kemisk graviditet? som ger mig klara svar.

Jag fick alltså ett positivt test i fredags för att ägget blivit befruktat.

Men i mitt fall så har inte ägget hunnit fästa och har då kommit ut med en vanlig mens.

Vilket kan då gå över från positivt ena dagen till negativt andra dagen, i och med att ägget aldrig fäste.

Alltså svaret på mitt negativa test igår.

Jag kommer aldrig testa tidigt igen. Eftersom testet reagerar på ett befruktat ägg och man aldrig kan vara säker på om det hinner fästa.

I framtiden ska jag se till att mensen ska vara minst 1 vecka sen innan jag testar.

Lycka till, till er alla! Ha en fin dag :)

Så surt !

Kran på dig och lycka till
  • Bettan84

...och där kom mensen. 

Jag hoppar in i nästa månad istället.

STORT grattis till alla som plussat och Lycka till er andra som väntar och de som inte lyckats. 

KRAM på er 

• awi
    yasmir skrev 2019-08-19 15:55:12 följande:
    Har bim nästan samma dag, har du några symptom?? Kände idag lite molvärk och stickningar. Endast öm i ena bröstvårtan vilket är skitskumt. Varför bara i ena? Haha

Har du fått ömma bröstvårtor/vårta :/
    Vad spännande! Haha ja så märkligt med bara ena haha! Jag har ont i brösten och svag molvärk i magen. Jag är van vid ganska stark mensvärk så detta är inte i närheten av det men jag känner ändå någonting. Igår kände jag mig liksom förvirrad i huvudet, tappade namn på saker hela tiden och hade svårt att "hålla tråden" när jag skulle berätta saker för min kille på kvällen. Drömde faktiskt i helgen om att jag var gravid och fick ett barn men att jag inte var redo på något sätt för jag glömde hela tiden att jag hade barn och fick åka runt och leta efter det hela tiden och när vi var hemma så glömde jag att mata det. Det var en riktig mardröm och jag vaknade upp helt typ förlamad i kroppen. Kommer ihåg att jag hade exakt samma dröm när jag var gravid med min son. Har slutat snusa också så det kanske har något med mitt förvirrade huvud att göra. Jag vet inte. Vill inte hoppas för mycket för då kommer jag bara bli så besviken om det inte blir något. 
  • yasmir
    awi skrev 2019-08-20 09:41:44 följande:

Vad spännande! Haha ja så märkligt med bara ena haha! Jag har ont i brösten och svag molvärk i magen. Jag är van vid ganska stark mensvärk så detta är inte i närheten av det men jag känner ändå någonting. Igår kände jag mig liksom förvirrad i huvudet, tappade namn på saker hela tiden och hade svårt att "hålla tråden" när jag skulle berätta saker för min kille på kvällen. Drömde faktiskt i helgen om att jag var gravid och fick ett barn men att jag inte var redo på något sätt för jag glömde hela tiden att jag hade barn och fick åka runt och leta efter det hela tiden och när vi var hemma så glömde jag att mata det. Det var en riktig mardröm och jag vaknade upp helt typ förlamad i kroppen. Kommer ihåg att jag hade exakt samma dröm när jag var gravid med min son. Har slutat snusa också så det kanske har något med mitt förvirrade huvud att göra. Jag vet inte. Vill inte hoppas för mycket för då kommer jag bara bli så besviken om det inte blir något. 

Jag har sedan igår lite lätt molvärk i magen som kommer och går. Fortfarande ömma bröstvårtor men mest i ena. Eventuellt ökade flytningar, osäker. När ska du testa? Jag ska faktiskt testa tidigt på fredag! Hur många dagar efter äl är du? Jag är på äl +9

Åhh hoppas det betyder att du är gravid!
  • awi
    yasmir skrev 2019-08-20 10:36:46 följande:
    Jag har sedan igår lite lätt molvärk i magen som kommer och går. Fortfarande ömma bröstvårtor men mest i ena. Eventuellt ökade flytningar, osäker. När ska du testa? Jag ska faktiskt testa tidigt på fredag! Hur många dagar efter äl är du? Jag är på äl +9

Åhh hoppas det betyder att du är gravid!
    Jag hoppas det med Glad

Jag tänkte testa på lördag. Vet inte riktigt när jag hade ÄL men jag fick en smiley på lördagen den 9/8 sen dagen efter var det bara tom ring. Så jag fick det eventuellt på söndagen. Hade rosa flytningar då också som jag säkert fick pga ÄL. Ska testa på lördag som sagt, vågar inte testa tidigare. Vågar inte köpa hem test heller för då vet jag att jag kommer testa tidigare men inte bli så mycket klokare. Vill inte att det ska visa positivt men sedan få mens och är det negativt så får man ju bara vänta tills den dagen man hade tänkt testa ändå. 
  • yasmir
    awi skrev 2019-08-20 11:02:35 följande:

Jag hoppas det med 

Jag tänkte testa på lördag. Vet inte riktigt när jag hade ÄL men jag fick en smiley på lördagen den 9/8 sen dagen efter var det bara tom ring. Så jag fick det eventuellt på söndagen. Hade rosa flytningar då också som jag säkert fick pga ÄL. Ska testa på lördag som sagt, vågar inte testa tidigare. Vågar inte köpa hem test heller för då vet jag att jag kommer testa tidigare men inte bli så mycket klokare. Vill inte att det ska visa positivt men sedan få mens och är det negativt så får man ju bara vänta tills den dagen man hade tänkt testa ändå. 

Förstår det. Jag fick missfall i april och i Juni tror jag att jag fick ngt som kallas "kemiskt missfall". Plussade och började blöda bara tre dagar efter. Så nu är jag verkligen nervös. Jag testade imorse med ett early men lite för tidigt Även för ett sånt test, Men tyckte mig se ett suuuuupersvagt test. Knappt synligt så inte tagit det som positivt. Vi får ju uppdatera varandra!
  • awi
    yasmir skrev 2019-08-20 12:00:54 följande:
    Förstår det. Jag fick missfall i april och i Juni tror jag att jag fick ngt som kallas "kemiskt missfall". Plussade och började blöda bara tre dagar efter. Så nu är jag verkligen nervös. Jag testade imorse med ett early men lite för tidigt Även för ett sånt test, Men tyckte mig se ett suuuuupersvagt test. Knappt synligt så inte tagit det som positivt. Vi får ju uppdatera varandra!
    Nej vad tråkigt att du fått missfall. Hade också ett innan jag fick sonen. Det var riktigt jobbigt. Stark du e som kämpar på! Men gud så spännande! Hoppas verkligen det blir starkare! 

Jag fick lite blodblandad flytning nu på eftermiddagen. Hoppas verkligen inte det är en tidig mens! 
Svar på tråden BIM augusti 2019