• Freya18

BIM augusti 2019

Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!

• Svar på tråden BIM augusti 2019
  • Freya18
    BIM augusti 2019

15/8 Bettyboop95, JeSuisMoi
    17/8 NyckelpiganJ, SamiraBudva
    20/8 Fialotta8, Bettan, Lbem
    21/8 Noraaaaa 
    22/8 PelloBello
    23/8 FruA2019, viljaa, Barnlängtan, haloj
    24/8 HannaIsabell, mea08, Mybebbe, Blyger
    25/8 sockan, yasmir, Planerar2020 (25-28/8)
    26/8 Mathilda999, Mima93 
    27/8 Pyret13, Freya18, Tr0ust, Canary, Ellalo
    28/8 soltroll, joss1234, FrokenF89, lineberg, Glitterpinnar
    31/8 Lady K

Gravid: Mandistoss, Monkan93, Lejoninnan37, missangelface2, RbEken, SisterA, jhms, FH24, Millemupp, Gottegrisen91, VictoriaBerggren, Mmmiam, Fendi1987, hundenhubbe, Skrollan94
  • EllaLo
    Tr0ust skrev 2019-08-19 09:11:59 följande:

Okej. PCOS försvårar det en graviditet? Jag fick glad gubbe både Fredag den 9/8 & den 10/8 så jag är osäker på vad jag ska räkna som :)

Ja men jag tog ett gravtest iallafall, dock inte med morgonurinen, men ändå. Det visade negativt.

Ja tyvärr, utebliven ägglossning / oregelbunden ägglossning är orsaken. Om jag inte blir preggo nu i augusti eller september väntas ett gynbesök med spolning av äggledarna samt ägglossningstimulerande :).
  • Freya18

Förra månaden fick jag mellanblödningar som började på ÄL+2 och som fortsatte varje dag fram till mens (har noterad i gamla anteckningar att jag har fått så några månader förut också).
    Nu är jag på ÄL+3 och har inte fått någon blödning än. Hoppas att hormonerna är normala denna månad. Har sett att andra har plussat fast dom har haft mellanblödningar, men det känns så jobbigt och blöda heeela tiden.
    Testar denna månad med att inte dricka kaffe och försöker träna emellanåt. Äter lite mera än vanligt också, mycket mellanmål och dricker bara vatten. Saknar kaffe och te såå mycket! Det är lite kämpigt att vakna till på morgonen utan en stark kopp.. Dricker varmt vatten istället. Ger inte riktigt samma effekt. Haha.

• EllaLo
    Fendi1987 skrev 2019-08-19 09:57:00 följande:

Åh är i sån panik..

Har idag börjat blöda :(

Inte mycket, inte så att det kommer blod i toaletten när jag kissar, men på pappret är det rött blod..

Läser att det är vanligt, men samtidigt tänker jag det värsta.

Vad gör jag nu? Bara väntar på att blödningen avtar eller ökar och sedan kontaktar sjukvården?

Men åhh, hoppas det inte betyder något.. massa kramar till dig.
  • yasmir
    EllaLo skrev 2019-08-19 09:09:26 följande:

Enligt min app ska den komma 27/8, senaste cykeln var 33 dagar så den skulle likaväl kunna vara BIM 26/8. Har också beställt hem predictor early som jag tänkte använda till helgen!

Hur länge har du och din partner försökt bli gravida? :)

Vi har väl försökt i kanske 8 månader. Blev gravid i mars och fick missfall i april. Blev gravid igen i Juni men fick missfall bara några dagar efter plusset. Nu hoppas jag på att nästa graviditet blir en som vill stanna hela vägen och ett friskt hälsosamt barn blir resultatet. Jag kommer vara jätterädd och vänta mig missfall hela tiden

Ni då hur länge har ni försökt? :)
  • EllaLo
    yasmir skrev 2019-08-19 11:19:20 följande:

Vi har väl försökt i kanske 8 månader. Blev gravid i mars och fick missfall i april. Blev gravid igen i Juni men fick missfall bara några dagar efter plusset. Nu hoppas jag på att nästa graviditet blir en som vill stanna hela vägen och ett friskt hälsosamt barn blir resultatet. Jag kommer vara jätterädd och vänta mig missfall hela tiden

Ni då hur länge har ni försökt? :)

Usch va tråkigt! Hoppas du plussar igen nu och att det går vägen! Kan det vara så att du har låg progesteronhalt?, väldigt vanligt när man har PCOS och bidrar tyvärr till mf. Läs om det ifall du inte redan gjort det. :)

Samma ungefär, började i februari, 0 graviditeter hittills.
  • awi

Jag ska testa på lördag om inte mensen kommit då. Men hörrni jag kan knappt hålla mig! Inte för att det är någon idé att göra testet tidigare för även om det visar negativt så kommer man ju hoppas fram tills mensen kommer ändå och positivt lär det ju inte vara såhär tidigt ändå. Så jag får allt vänta. Men jag analyserar ju minsta lilla symptom haha. Jag har lite molvärk i magen och mår lite illa till och från men det kan ju vara vad som helst. Tog som sagt ut min mirenaspiral den 23 juli så det kan ju likagärna vara hormonerna som ska ställas rätt. Fick ju en smiley på digitala ÄL testet den 9 juli, hur vet jag när jag har BIM då? Ska jag räkna 14 dagar efter det? Har ingen koll på den naturliga cykeln då jag varit på preventivmedel i 1,5 år typ och som sagt inte hunnit få någon vanlig mens ännu. Hoppet lever ändå och nu börjar det närma sig... 

• Bettan84

En liten uppdatering om mina händelser hittills :

*ÄL 6-7/8

*Bim 20/8

*Misstänkt ?nidblödning? 15/8

Jag har haft / hat fortfarande molande värk och ont i svanken . Är väldigt känslomässig och extremt trött .

Illamående som kommer och går ( speciellt idag när jag var lite hungrig ) .

Jag ska ta en CB digital med veckoindikator imorgon på självaste Bim dagen . Det känns som att det kommer bli en neg resultat trots att jag känner verkligen att någonting händer med min kropp.

• Tr0ust
    awi skrev 2019-08-19 11:44:33 följande:

Jag ska testa på lördag om inte mensen kommit då. Men hörrni jag kan knappt hålla mig! Inte för att det är någon idé att göra testet tidigare för även om det visar negativt så kommer man ju hoppas fram tills mensen kommer ändå och positivt lär det ju inte vara såhär tidigt ändå. Så jag får allt vänta. Men jag analyserar ju minsta lilla symptom haha. Jag har lite molvärk i magen och mår lite illa till och från men det kan ju vara vad som helst. Tog som sagt ut min mirenaspiral den 23 juli så det kan ju likagärna vara hormonerna som ska ställas rätt. Fick ju en smiley på digitala ÄL testet den 9 juli, hur vet jag när jag har BIM då? Ska jag räkna 14 dagar efter det? Har ingen koll på den naturliga cykeln då jag varit på preventivmedel i 1,5 år typ och som sagt inte hunnit få någon vanlig mens ännu. Hoppet lever ändå och nu börjar det närma sig... 

Samma ÄL som mig då. Jag fick glad gubbe både 9/8 & den 10/8 så jag vet inte heller när man räknar. Att 14 dagar stämmer är väl inviduellt men ca 14 dagar efter ÄL kommer mensen. Jag har oregelbunden mens och min cykel är på 35 dagar i snitt. Så min mens kommer (enligt appen) den 27/8.

Håller tummarna :)
  • flugsvamp

Hej! Har BIM på onsdag och testade negativt imorse! Lökarna har dock växt till den tredubbla storleken och jag känner massor med tecken.

Testar nog imorgon igen :D

Svar på tråden BIM augusti 2019