• Freya18

BIM augusti 2019

Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!

• Svar på tråden BIM augusti 2019
  • yasmir
    EllaLo skrev 2019-08-19 11:38:54 följande:

Usch va tråkigt! Hoppas du plussar igen nu och att det går vägen! Kan det vara så att du har låg progesteronhalt?, väldigt vanligt när man har PCOS och bidrar tyvärr till mf. Läs om det ifall du inte redan gjort det. :)

Samma ungefär, började i februari, 0 graviditeter hittills.

Enligt min gyn så ser mina värden bra ut. Jag har bara pcos på ena äggstocken. Därför fick jag inga ägglossningsstimulerande tabletter. Men jag hoppas verkligen att jag inte får ett tredje missfall då kommer jag be om utredning.
  • yasmir

Här bim på söndag börjar få molvärk idag.. är så sjukt rädd för missfall

• Mmmiam
    awi skrev 2019-08-19 11:44:33 följande:

Jag ska testa på lördag om inte mensen kommit då. Men hörrni jag kan knappt hålla mig! Inte för att det är någon idé att göra testet tidigare för även om det visar negativt så kommer man ju hoppas fram tills mensen kommer ändå och positivt lär det ju inte vara såhär tidigt ändå. Så jag får allt vänta. Men jag analyserar ju minsta lilla symptom haha. Jag har lite molvärk i magen och mår lite illa till och från men det kan ju vara vad som helst. Tog som sagt ut min mirenaspiral den 23 juli så det kan ju likagärna vara hormonerna som ska ställas rätt. Fick ju en smiley på digitala ÄL testet den 9 juli, hur vet jag när jag har BIM då? Ska jag räkna 14 dagar efter det? Har ingen koll på den naturliga cykeln då jag varit på preventivmedel i 1,5 år typ och som sagt inte hunnit få någon vanlig mens ännu. Hoppet lever ändå och nu börjar det närma sig... 

Jag vet inte heller exakt när jag ska ha mens varje månad men jag gjorde som du skriver att jag räknade 14 dgr efter ÄL och såg det som BIM. IOM att jag alltid har mellanblödningar mellan ÄL och mensen (efter en konisering) har jag haft svårt att kunna räkna ut exakta dgr osv men jag körde med clearblue äl test, de som bara visar fast smiley och när den visade smiley hade vi sex... Sen senaste försöken försökte jag att slappna av mer och inte testa för tidigt utan låta kroppen sköta sitt och ha fullt förtroende för det. Slutade läsa massa forum och känna efter gravsymtom (hade nämligen hållt på så några mån tidigare men mådde inte bra av det). Och nu blev jag gravid i juli, sen får jag ju se om det håller i sig men försöker att inte tänka allt för mkt på det. Få jag missfall hoppas jag att det isf blir närmaste v så att man inte hinner planera för mkt inför vad som komma skall. Men det konstiga är att jag som längtar efter barn och velat bli gravid sedan lång tid tillbaka har fått väldigt blandade känslor nu när jag blev gravid, men har läst att det är vanligt så det känns skönt att inte vara ensam!

Jag håller tummarna för dig nu på lördag!
  • awi
    Mmmiam skrev 2019-08-19 13:03:34 följande:
    Jag vet inte heller exakt när jag ska ha mens varje månad men jag gjorde som du skriver att jag räknade 14 dgr efter ÄL och såg det som BIM. IOM att jag alltid har mellanblödningar mellan ÄL och mensen (efter en konisering) har jag haft svårt att kunna räkna ut exakta dgr osv men jag körde med clearblue äl test, de som bara visar fast smiley och när den visade smiley hade vi sex... Sen senaste försöken försökte jag att slappna av mer och inte testa för tidigt utan låta kroppen sköta sitt och ha fullt förtroende för det. Slutade läsa massa forum och känna efter gravsymtom (hade nämligen hållt på så några mån tidigare men mådde inte bra av det). Och nu blev jag gravid i juli, sen får jag ju se om det håller i sig men försöker att inte tänka allt för mkt på det. Få jag missfall hoppas jag att det isf blir närmaste v så att man inte hinner planera för mkt inför vad som komma skall. Men det konstiga är att jag som längtar efter barn och velat bli gravid sedan lång tid tillbaka har fått väldigt blandade känslor nu när jag blev gravid, men har läst att det är vanligt så det känns skönt att inte vara ensam!

Jag håller tummarna för dig nu på lördag!
    Stort grattis till graviditeten! Det kan ju kännas konstigt när man längtat så otroligt mycket efter någonting som sedan händer så det är klart att mycket tankar och känslor kommer upp. Hoppas allt går fint och tack för att du håller tummarna Glad
  • awi
    Tr0ust skrev 2019-08-19 12:06:57 följande:
    Samma ÄL som mig då. Jag fick glad gubbe både 9/8 & den 10/8 så jag vet inte heller när man räknar. Att 14 dagar stämmer är väl inviduellt men ca 14 dagar efter ÄL kommer mensen. Jag har oregelbunden mens och min cykel är på 35 dagar i snitt. Så min mens kommer (enligt appen) den 27/8.

Håller tummarna :)
    Tack! Håller tummarna för dig med! Spännande att ha någon som är på samma dag!
  • Fendi1987

Börjat blöda mer och fått ordentlig ?mensvärk?.

Åkte till apoteket och köpte test för att ha till senare men kunde inte hålla mig och tog ett så fort jag kom hem som visade ?Ej gravid?..

Hur är det möjligt?

CB digitalt visade 1-2 v i fredags och idag visar ett likadant test ?ej gravid?...

Blir såå ledsen. Kommer hålla mig borta från familjeliv och strunta i äl tester ett tag framöver.

Håller tummarna för er andra, kämpa på! <3

• yasmir
    Fendi1987 skrev 2019-08-19 14:25:44 följande:

Börjat blöda mer och fått ordentlig ?mensvärk?.

Åkte till apoteket och köpte test för att ha till senare men kunde inte hålla mig och tog ett så fort jag kom hem som visade ?Ej gravid?..

Hur är det möjligt?

CB digitalt visade 1-2 v i fredags och idag visar ett likadant test ?ej gravid?...

Blir såå ledsen. Kommer hålla mig borta från familjeliv och strunta i äl tester ett tag framöver.

Håller tummarna för er andra, kämpa på! <3

Åh nej, ledsen för din skull. Vet precis hur det känns.

Viktigt att man vet bara att det verkligen är vanligare än man tror och att det är kroppens sätt att säga att något var inte rätt. Kämpa på håller tummarna för ett stort plus och en graviditet som håller nästa gång.

Inväntar själv bim efter andra missfallet

<3
  • yasmir
    awi skrev 2019-08-19 11:44:33 följande:

Jag ska testa på lördag om inte mensen kommit då. Men hörrni jag kan knappt hålla mig! Inte för att det är någon idé att göra testet tidigare för även om det visar negativt så kommer man ju hoppas fram tills mensen kommer ändå och positivt lär det ju inte vara såhär tidigt ändå. Så jag får allt vänta. Men jag analyserar ju minsta lilla symptom haha. Jag har lite molvärk i magen och mår lite illa till och från men det kan ju vara vad som helst. Tog som sagt ut min mirenaspiral den 23 juli så det kan ju likagärna vara hormonerna som ska ställas rätt. Fick ju en smiley på digitala ÄL testet den 9 juli, hur vet jag när jag har BIM då? Ska jag räkna 14 dagar efter det? Har ingen koll på den naturliga cykeln då jag varit på preventivmedel i 1,5 år typ och som sagt inte hunnit få någon vanlig mens ännu. Hoppet lever ändå och nu börjar det närma sig... 

Har bim nästan samma dag, har du några symptom?? Kände idag lite molvärk och stickningar. Endast öm i ena bröstvårtan vilket är skitskumt. Varför bara i ena? Haha

Har du fått ömma bröstvårtor/vårta :/
  • hoppfull26

Hej fina ni! 
    Vill börja med att säga stort grattis till alla som plussat - så härligt att se. :) Håller alla tummar jag har för att det snart är er andras tur också!
    Jag och min sambo har inte försökt på fullt allvar än men "skjutit lösa skott" sedan maj, men jag skulle gärna vara med i er gemenskap ändå om det är okej :)

Jag hade ÄL den 12/8 (känner av ÄL väldigt tydligt med flytning + molvärk) och BIM den 27/8. Har inte enorma förhoppningar då vi enbart hade sex den 11/8 - men det behövs ju egentligen bara ett lyckat så mitt hopp är inte helt ute!

Nu till mitt huvudbry. Igår kväll fick jag ägglossningsflytningar (genomskinlig äggvita) igen. Tog aldrig något ägglossningstest men de va exakt som jag brukar ha runt ägglossning. Har aldrig haft det "spontant" utan ÄL innan. Var även under hela kvällen/eftermiddagen yr som vid blodtrycksfall vid minsta rörelse. Är det någon annan som har haft liknande?

Förlåt för långt inlägg och kram på er alla <3 

Svar på tråden BIM augusti 2019