• Freya18

BIM augusti 2019

Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!

• Svar på tråden BIM augusti 2019
  • yasmir
    awi skrev 2019-08-20 14:09:00 följande:

Nej vad tråkigt att du fått missfall. Hade också ett innan jag fick sonen. Det var riktigt jobbigt. Stark du e som kämpar på! Men gud så spännande! Hoppas verkligen det blir starkare! 

Jag fick lite blodblandad flytning nu på eftermiddagen. Hoppas verkligen inte det är en tidig mens! 

Ja det första var jobbigt, var i vecka 8 då. Det andra var ju knappt så att man hann reagera så det gick bättre. Men blir nervös nu även om.jsg skulle plussa så känns det som att man kommer gå runt och vänta på ett missfall.. Hoppas dock verkligen det blir ett plus nu och att graviditeten håller och blir bra!

Åh nej, men det behöver ju faktiskt inte betyda något. Dels så är det ju normalt att blöda även om man är gravid och sen så kanske det kan vara att ägget fästs (vet inte hur långt efter äl du är) men vänta och se bara. Jag håller tummarna hört för dig uppdatera mig!
  • Freya18
    BIM augusti 2019

20/8 Fialotta8, Lbem
    21/8 Noraaaaa
    22/8 PelloBello
    23/8 FruA2019, Barnlängtan, haloj
    24/8 HannaIsabell, mea08, Mybebbe, Blyger
    25/8 sockan, yasmir, Planerar2020 (25-28/8), MeAndMyself
    26/8 Mathilda999, Mima93 
    27/8 Pyret13, Freya18, Tr0ust, Canary, Ellalo, hoppfull26
    28/8 soltroll, joss1234, FrokenF89, lineberg, Glitterpinnar
    31/8 Lady K

Gravid: Mandistoss, Monkan93, Lejoninnan37, missangelface2, RbEken, SisterA, jhms, FH24, Millemupp, Gottegrisen91, VictoriaBerggren, Mmmiam, hundenhubbe, Skrollan94, viljaa
  • Freya18

Listan blir kortare och kortare, men spännande och se vilka mer som kommer att plussa! Solig

Jag är bara på ÄL+4, men imorse vaknade jag med väldigt tydlig molvärk, typ runt livmodern och äggstockarna. Ingen aning vad det kan vara och det har fortsatt lite smått över hela dagen. Kanske tarmarna som krånglar för magen rasade efter maten också.
    Man analyserar ju lite smått nu, men ägget har ju inte ens hunnit fästa (om den ens har blivit befruktad).
    Vill att tiden ska gå liite snabbare nu!

• Freya18
    joss1234 skrev 2019-08-19 19:17:09 följande:

UPDATE: Jag har nu börjat få pyttelite svagare på äl-testet igen efter 3 dar positivt haha! Och även tempen börjar gå uppåt och har nu på eftermiddagen fått lite mindre flytningar så nu har väl äntligen äl varit!! Lite senare än vanligt, eller egentligen vet jag inte då det är första gången jag testat ordentligt med tester. Så bim blir kanske den sista denna månaden, om ens kanske början på september, så svårt att veta då denna ägglossningen varit all over the place, men jag stannar kvar här i tråden då bim var satt i slutet på månaden!

Nu börjar väl då den oooändliga väntan till bim, då min äl va sen blir denna cykel äääännu längre xD Men, jag och sambon har gjort vad vi kan, fått till det för 4e dan i rad nu över äl så hoppas kan man ju göra. Han är lite trött nu haha, men kämpat på bra. Haft en väldigt kraftig äl så kanske betyder det nåt bra, låt oss hoppas på det :D

Grattis till er som plussat och styrkekramar till er som fått mensen eller blöder av tråkigare själ. Vet hur tufft det är med både missfall och när mensen kommer.. Kram alla <3

Fyy för längre väntan till BIM. Skrikandes En dag känns som det dubbla typ.
    Vi får försöka hitta på massor med saker under dagarna, typ jobba extra och storstäda eller nåt. Gå och lägga sig vid 19. Haha.
  • MeAndMyself

Rosa flytningar sen 7 dagar efter ägglossning.. trodde en sväng det var nidblödning men inne på 4:e dagen nu men idag är de även lite bruna. 5 dagar kvar tills BIM, kände att jag tappade hoppet idag.. igen : (

• Millemupp

Plussade på BIM, är på BIM +7 idag. Såg precis lite rosa på pappret när jag var på toa, och nu kan man ju inte direkt slappna av... hjälp!

• joss1234
    Freya18 skrev 2019-08-20 15:05:42 följande:

Fyy för längre väntan till BIM.  En dag känns som det dubbla typ.

Vi får försöka hitta på massor med saker under dagarna, typ jobba extra och storstäda eller nåt. Gå och lägga sig vid 19. Haha.

Ja men eller hur :( hatar denna väntan.. innan ÄL och runt ÄL är man ju taggad. Men nu, kan ju inte gör mer nu åt saken. antingen tar det sig eller inte liksom.. så jobbigt att vänta. Är väl på ÄL+1 nu då med denna sena ÄL haha.. tur att jag ska bort i helgen så tiden går lite snabbare!! Man får hålla sig sysselsatt!!
  • EllaLo
    Freya18 skrev 2019-08-20 15:05:42 följande:

Fyy för längre väntan till BIM.  En dag känns som det dubbla typ.

En dag känns som de dubbla stämmer verkligen!! Såg att vi har samma BIM. Tänk om man kunde snabbspola fram tiden till 1 vecka framåt :(. Har ett paket med gravtester att hämta ut på posten men funderar på att strunta i det bara för jag inte ska bli testoman haha. Har du testat ännu? Om inte När planerar du att testa ?
  • EllaLo
    Millemupp skrev 2019-08-20 15:44:19 följande:

Plussade på BIM, är på BIM +7 idag. Såg precis lite rosa på pappret när jag var på toa, och nu kan man ju inte direkt slappna av... hjälp!

Är det mer som en blodig flytning? Du kanske har sköra slemhinnor. Lägg i ett trosskydd för att se ifall de kommer mer och avvakta lite. <3
  • awi
    yasmir skrev 2019-08-20 14:37:38 följande:
    Ja det första var jobbigt, var i vecka 8 då. Det andra var ju knappt så att man hann reagera så det gick bättre. Men blir nervös nu även om.jsg skulle plussa så känns det som att man kommer gå runt och vänta på ett missfall.. Hoppas dock verkligen det blir ett plus nu och att graviditeten håller och blir bra!

Åh nej, men det behöver ju faktiskt inte betyda något. Dels så är det ju normalt att blöda även om man är gravid och sen så kanske det kan vara att ägget fästs (vet inte hur långt efter äl du är) men vänta och se bara. Jag håller tummarna hört för dig uppdatera mig!
    Ja precis, är på ÄL+10 ungefär så det kan ju vara så att ägget fäster. Har molande värk ut mot ljumskarna, lite mer nu än tidigare. Kom bara lite men det har inte kommit mer efter det. Alltså det har inte riktigt börjat blöda. Så jag får vänta och se.. denna eviga väntan. 
Svar på tråden BIM augusti 2019