• Freya18

BIM augusti 2019

Då startar vi med BIM augusti! Lycka till!

• Svar på tråden BIM augusti 2019
  • Millemupp
    EllaLo skrev 2019-08-20 16:45:58 följande:

Är det mer som en blodig flytning? Du kanske har sköra slemhinnor. Lägg i ett trosskydd för att se ifall de kommer mer och avvakta lite. <3

Lite slemaktigt rosa typ, inte klarrött (än). Men blev ytterligare fundersam när jag tog ett RFSU-test som inte ökat i styrka.(för teststrecken ska väl bli starkare efterhand?) Om det är ett missfall borde väl det märkas inom kort? Så man slipper gå runt och vänta..? Aja, det enda man kan är ju att vänta :/
  • yasmir
    awi skrev 2019-08-20 16:56:25 följande:

Ja precis, är på ÄL+10 ungefär så det kan ju vara så att ägget fäster. Har molande värk ut mot ljumskarna, lite mer nu än tidigare. Kom bara lite men det har inte kommit mer efter det. Alltså det har inte riktigt börjat blöda. Så jag får vänta och se.. denna eviga väntan. 

Det är så jobbigt att vänta. Är jag gravid, är jag inte gravid går runt och tänker på det i princip hela dagen. Men sen tänker jag, tänk om jag är gravid, kommer jag få missfall igen? Eller tänk om jag får rosa flytningar igen som jag fick sist för att några dagar senare blöda mer? Alltså jag kommer inte alls må bra eller vara avslappnad. Inte förrän jag passerat mina tolv veckor, rul och allt därtill! Vi har tom bestämt att göra nipt! (Allt detta när och om jag blir/är gravid).

Hur känns det i brösten för dig?
  • EllaLo
    Millemupp skrev 2019-08-20 17:15:28 följande:

Lite slemaktigt rosa typ, inte klarrött (än). Men blev ytterligare fundersam när jag tog ett RFSU-test som inte ökat i styrka.(för teststrecken ska väl bli starkare efterhand?) Om det är ett missfall borde väl det märkas inom kort? Så man slipper gå runt och vänta..? Aja, det enda man kan är ju att vänta :/

Det kan ju som sagt vara att du har skörare slemhinnor. Har däremot en familjevän som fick en blödning tidigt i graviditeten men det var pga livmodertappen var irriterad, kanske är det?.

Testet behöver inte bli starkare, klart att hCG halten ska öka i takt med ens graviditet men det är ju olika för alla. Sen tog du ju inte morgonurinen heller. Personligen hade jag gjort som jag skrev ovan och tagit ett nytt test på morgonen. Skulle du få ont hade jag kontaktat 1177.

Många kramar <3
  • Tr0ust
    yasmir skrev 2019-08-20 17:18:01 följande:

Det är så jobbigt att vänta. Är jag gravid, är jag inte gravid går runt och tänker på det i princip hela dagen. Men sen tänker jag, tänk om jag är gravid, kommer jag få missfall igen? Eller tänk om jag får rosa flytningar igen som jag fick sist för att några dagar senare blöda mer? Alltså jag kommer inte alls må bra eller vara avslappnad. Inte förrän jag passerat mina tolv veckor, rul och allt därtill! Vi har tom bestämt att göra nipt! (Allt detta när och om jag blir/är gravid).

Hur känns det i brösten för dig?

Vad är nipt för något?
  • yasmir
    Tr0ust skrev 2019-08-20 17:58:49 följande:

Vad är nipt för något?

Nipt är ett blodprov som visar 99% säkerhet om det är några avvikelser på barnet, kön etc. Till skillnad från kub som bara är en sannolikhet. Det kostar dock ganska mycket, men vi har pratat och bestämt att vi kommer göra det.
  • Millemupp
    EllaLo skrev 2019-08-20 17:54:05 följande:

Det kan ju som sagt vara att du har skörare slemhinnor. Har däremot en familjevän som fick en blödning tidigt i graviditeten men det var pga livmodertappen var irriterad, kanske är det?.

Testet behöver inte bli starkare, klart att hCG halten ska öka i takt med ens graviditet men det är ju olika för alla. Sen tog du ju inte morgonurinen heller. Personligen hade jag gjort som jag skrev ovan och tagit ett nytt test på morgonen. Skulle du få ont hade jag kontaktat 1177.

Många kramar <3

TACK för så fina svar. <3

Jag ska försöka släppa tankarna lite på det nu, och ta nytt test imorgon. Kram!
  • Tr0ust
    yasmir skrev 2019-08-20 18:01:31 följande:

Nipt är ett blodprov som visar 99% säkerhet om det är några avvikelser på barnet, kön etc. Till skillnad från kub som bara är en sannolikhet. Det kostar dock ganska mycket, men vi har pratat och bestämt att vi kommer göra det.

Okej. Har du något barn sedan innan med en avvikelse? Eller varför väljer man och göra ett sådant test? Bara nyfiken <3
  • yasmir
    Tr0ust skrev 2019-08-20 18:58:13 följande:

Okej. Har du något barn sedan innan med en avvikelse? Eller varför väljer man och göra ett sådant test? Bara nyfiken <3

Nej det har jag inte. Jag har två missfall bakom mig och orkar inte med ett till eller något MA etc. Alla har väl sina olika anledningar till varför de vill ta det testet. jag kommer ta det för att känna mig trygg i min graviditet och att allt ser bra ut. Ingen skillnad egentligen med att alla väljer att ta KUB testet. Tycker du att det verkar konstigt?
  • Millemupp

Nä nu vart det kört för min del. Rosafärgat som blivit rött med klumpar. Tror inte ens det är lönt med nåt mer test. Sparar det till nästa omgång.

• yasmir
    Millemupp skrev 2019-08-20 20:35:07 följande:

Nä nu vart det kört för min del. Rosafärgat som blivit rött med klumpar. Tror inte ens det är lönt med nåt mer test. Sparar det till nästa omgång.

Åh nej.. ledsen. Vet hur det känns... <3
Svar på tråden BIM augusti 2019