Ni som är styvföräldrar, känner ni en sorg?
Ni som har bonusbarn (och kanske även barn tillsammans med er partner också), känner ni en sorg över att inte ALLA barnen är era? Alltså önskar ni att ni var den egentliga föräldern till barnet?
Ni som har bonusbarn (och kanske även barn tillsammans med er partner också), känner ni en sorg över att inte ALLA barnen är era? Alltså önskar ni att ni var den egentliga föräldern till barnet?
Det är fullt förståeligt att hans ex är orolig över sina barns välbefinnande och omsorg hos sin pappa. En pappa som släpar hem en okänd kvinna med en bebis och en unge till och låter dem flytta in efter typ en kvart har inte alla hästar hemma. Han ÄR inte en förståndig och bra far och detsamma gäller såklart dig. Barnen får dessvärre växa upp i en dysfunktionell familj om inte era ex tar över dem på heltid så kan ni träffa era ungar dagtid varannan helg eller nåt. Så se till barnens bästa för en gångs skull och lämna barnen till de föräldrar som KAN ta hand om dem på ett bra sätt och ge dem den kärlek och trygghet de behöver och förtjänar!
Jag minns inte när jag skrev det så kan inte svara på den frågan.
Ja en period var det så att hans barn ville sova hos oss och jag flyttade på mig. Han vet själv om sina sömnproblem (behöver ha det kolmörkt och knäpptyst för han ska kunna sova och de är enbart vårt sovrum som är så mörkt) men han har inte orkat ta tag i det då det i dagsläget måste läggas så mycket fokus och energi på situationen runt hans barn. Och jag förstår honom. På grund av den situationen hemma som hans ex satt oss i har jag haft problem med svår ångest och panikattacker under kanske 8-9 månaders tid som jag inte varit helt ärlig med inför honom. Han fick veta detta i mars/april och efter det har han och jag kunnat jobba ihop oss ännu bättre, innan låtsades jag som att det var bra för att det är så tungt gällande hans barn (som absolut inte är barnens fel!).
Jag tänker att man får räkna med att ha sina barn på heltid alltid. Hur är det elakt att en förälder ska ha sitt barn på heltid? Ni är ju dessutom två i hushållet.
Du skrev ju i tråden att du förklarat men att han vägrade kompromissa. Hans barn kom före dina barn och alla i huset kom före dig i hans prioriteringar.
Angående det du inte minns så citerar jag :??hade jag åkt på släktkalas själv till mitt ex hade skillsmässopapprerna varit påskrivna innan jag ens kommit hem. Tur att han och jag tycker samma sak gällande ex, även om det är den andre föräldern. Man kan ha en bra relation ändå??
Nej. Det är motsatsen till bra förhållande.