• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-10-28 19:35:28 följande:

Tror min ägglossning uteblev denna månad! Inga symptom alls bara lite äl flytningar men ingen smärta som ja alltid har. Sex cd 9 annars har det varit dött på den fronten hela månaden haha... min sexlust har typ helt försvunnit :( sorgligt...blir nojig om äl skulle utebli när man kör fet nästa gång :S.. hur mår du? Några mer blödningar?

Nej vad konstigt! Har det hänt tidigare att den uteblivit? Ja du, sex var länge sen! Haha. För oss var det snart två månader sen... nu vågar jag inte men sen har ju lusten typ dött senaste året efter att man känt sig tvungen så lång tid..

Jag mår sådär. Inga blödningar alls senaste dagarna, men nu är jag nojjig för jag inte tycker symtomen ökar, snarare tvärtom. Är så jävla nervös för fredag. Vet inte hur jag ska överleva att få samma besked en gång till. Kommer gå sönder.
  • Ma18
    Aryzza skrev 2019-10-28 16:31:16 följande:

En vän till mig fick många fler ägg ut än dig och också färre än hälften befruktade. Hon fick förklarat att när det blir så många så blir det många av sämre kvalitet. Det blev också totalfrys och de lyckades på 3e FET och hon är i v 22 nu. Misströsta inte! Det finns förhoppningvis ett guldägg bland de 9 som ni fick ut!

Tack för pepp, såå skönt att höra att det lyckats för andra i liknande situation! Ja det räcker ju med ett enda guldägg!
  • Ma18
    njetnjet skrev 2019-10-28 18:11:11 följande:

Nio ägg är ändå nio ägg och det är ju bra! Håller tummarna att många klarar sig till frysen. Det man, eller jag blev orolig för var den stora skillnaden mellan ägg ut och antal befruktade.

Jag fick förklaringen att många var omogna men att av de som var mogna blev nästan alla befruktade. Ändå fick jag inget till frysen och det som blev insatt blev inget av. Ska köra igång omgång två vid nästa mens och då byta från gonal-f till menopur.

Vi hade 21 mogna, så var ändå många av dem som inte blev befruktade.. försöker intala mig nu att det räcker med ett enda.

Vad spännande med nytt försök! Läste nånstans att menopur kan ge färre ägg men bättre kvalitet än gonal-f, hoppas att det är så för dig!
  • vill2017
    Jooosen skrev 2019-10-28 19:35:28 följande:
    Tror min ägglossning uteblev denna månad! Inga symptom alls bara lite äl flytningar men ingen smärta som ja alltid har. Sex cd 9 annars har det varit dött på den fronten hela månaden haha... min sexlust har typ helt försvunnit :( sorgligt...blir nojig om äl skulle utebli när man kör fet nästa gång :S.. hur mår du? Några mer blödningar?
    God morgon!
    Du tog väl Suprefact istället för Ovitrelle innan senaste äggplocket va? För totalfrysen?
    Det gjorde jag och jag fick typ mens en vecka efter äggplocket men ägglossningen som skulle komma efter det blev typ förskjuten med minst en vecka så det dröjde minst tre veckor efter Suprefact-mensen till ägglossning. Jag har ju i och för sig en lång cykel.
  • Ölandstoka
    Loviisa89 skrev 2019-10-28 16:50:18 följande:

Hej! Kul att ni snart ska göra fet igen :) Jag fick letrozol nu vid min senaste fet, och det var den som tog sig. Om det var pga letrozolen eller nått annat vet jag ju inte, men finns ju en chans att det var det som hjälptre till :)

Vad härligt att höra! :) Var det din första fet?

Det gick så fort när jag ringde dem igår, glömde att fråga hur det går till. Bör jag köpa digitala äl-test eller hur gjorde du? Skulle egentligen helst vilja få ovitrelle men de kanske inte ger det hur som helst..
  • Ölandstoka
    LLW skrev 2019-10-28 19:29:54 följande:

Åh vad kul att du är igång igen! Känns det bra? När är det dags tror du?

Jo det är skönt att det händer något men jag har svårt att hitta någon form av hopp tyvärr. Men jag är på cd2 så det är en hel del pms som talar också :P

Imorgon börjar jag med letrozol och får förhoppningsvis äl om ca två veckor, så hoppas jag att våra blastocyster klarar upptining. Söndagar är det stängt så jag hoppas så att äl inte blir en måndag (om jag har uppfattat processen rätt).

Hur går det själv? Olidliga tider gissar jag. Håller tummarna! :)
  • Hedblomster

Ruvardag 7 och jag tror inte att det gått denna gång heller... Har inte testat, bara en känsla.

Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Najo
    Hedblomster skrev 2019-10-29 09:13:33 följande:

Ruvardag 7 och jag tror inte att det gått denna gång heller... Har inte testat, bara en känsla.

Ruvardag 12 mrd ett a dagars. Samma här symptomen började avta i går. Flytningar och brösten avstannat.
  • Najo
    Najo skrev 2019-10-29 09:31:22 följande:

Ruvardag 12 mrd ett a dagars. Samma här symptomen började avta i går. Flytningar och brösten avstannat.

Ruvardag 12 med ett 2 dagars skulle det vara.
  • Loviisa89
    Ölandstoka skrev 2019-10-29 08:15:31 följande:

Vad härligt att höra! :) Var det din första fet?

Det gick så fort när jag ringde dem igår, glömde att fråga hur det går till. Bör jag köpa digitala äl-test eller hur gjorde du? Skulle egentligen helst vilja få ovitrelle men de kanske inte ger det hur som helst..

Nej, det var min fjärde fet, alla dom andra har varit i helt naturlig cykel. Jag fick komma in en gång för mätning av äggblåsa och slemhinna, sen skulle jag ta ägglossningstest (jag körde de rosa digitala clearblue). När jag fick positivt på ägglossningstest ville de att jag tog en ovitrelle för att säkerställa att det släppte. Jag fick positivt på en måndag, så återföringen skulle ju bli söndagen, men de återförde på lördagen istället då de har det som rutin om det blir så :)
    Insta: Ivfskafunka
Svar på tråden IVF hösten 2019