• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Ölandstoka
    Loviisa89 skrev 2019-10-29 09:40:28 följande:

Nej, det var min fjärde fet, alla dom andra har varit i helt naturlig cykel. Jag fick komma in en gång för mätning av äggblåsa och slemhinna, sen skulle jag ta ägglossningstest (jag körde de rosa digitala clearblue). När jag fick positivt på ägglossningstest ville de att jag tog en ovitrelle för att säkerställa att det släppte. Jag fick positivt på en måndag, så återföringen skulle ju bli söndagen, men de återförde på lördagen istället då de har det som rutin om det blir så :)

Härligt att det tog sig till slut! :) Tog du ett gravtest och blev glatt överraskad eller kände du det på dig?

Hoppas att de har rutiner för det här med, är så rädd att något ska strula. Har aldrig använt digitala test men när jag har använt vanliga så har jag aldrig fått positivt (även om jag har äl) bara ganska starkt streck men nästan aldrig starkare än teststrecket. Så jag är orolig att missa stegring även med digitala. Skulle vara skönt med ovitrelle för att försäkra att det blir återföring rätt dag. Får fråga när jag är på vul.
  • Hedblomster
    Najo skrev 2019-10-29 09:31:22 följande:

Ruvardag 12 mrd ett a dagars. Samma här symptomen började avta i går. Flytningar och brösten avstannat.

Vad tråkigt :( mitt bröstont har kommit och gått lite men borta nu... Satte in femdagars så har bim inom de närmsta två dagarna men tar ju lutinus så det kanske skjuts upp lite. Har fått gravtest på posten nu så kan testa om jag vill men känns inte som att det spelar någon roll. Kanske bara ska vänta på mensen denna gång.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Jooosen
    LLW skrev 2019-10-28 20:59:26 följande:

Nej vad konstigt! Har det hänt tidigare att den uteblivit? Ja du, sex var länge sen! Haha. För oss var det snart två månader sen... nu vågar jag inte men sen har ju lusten typ dött senaste året efter att man känt sig tvungen så lång tid..

Jag mår sådär. Inga blödningar alls senaste dagarna, men nu är jag nojjig för jag inte tycker symtomen ökar, snarare tvärtom. Är så jävla nervös för fredag. Vet inte hur jag ska överleva att få samma besked en gång till. Kommer gå sönder.

Ja jag tror den hoppat över ibland förut då jag inte heller känt nåt. Och då kommer mensen senare! Så det gör inget denna månad då ja vill att den inte ska komma i tid pga då blir äl senare :p. Precis.. sexlusten är totalt jävla borta! Man undrar när den ska komma tillbaka.

Förstår att dagarna fram till fredag är en jävla pina. Fyfan för ovissheten!! Jag hoppas så innerligt att det finns något i dig som växer och ser fint ut!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Jooosen
    vill2017 skrev 2019-10-29 07:13:13 följande:

God morgon!

Du tog väl Suprefact istället för Ovitrelle innan senaste äggplocket va? För totalfrysen?

Det gjorde jag och jag fick typ mens en vecka efter äggplocket men ägglossningen som skulle komma efter det blev typ förskjuten med minst en vecka så det dröjde minst tre veckor efter Suprefact-mensen till ägglossning. Jag har ju i och för sig en lång cykel.

Tack för inflikan! Det stämmer - tog suprefact! Kom en blödning typ 5 dagar efter plocket. Denna ägglossning verkar inte ens kommit än! Är på cd 25 av cirka 28 dagar! Men jag är bara glad om mensen kommer senare för då hinner jag hem från resan som är bokad för att göra fet! Har 3 frysisar som väntar. Snälla låt någon av dom vilja fastna. Är rädd att kroppen kanske inte är mottaglig även fast embryona är fina. Dessa tankar gör mig knäpp. Hoppas du mår bra!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Loviisa89
    Ölandstoka skrev 2019-10-29 09:48:00 följande:

Härligt att det tog sig till slut! :) Tog du ett gravtest och blev glatt överraskad eller kände du det på dig?

Hoppas att de har rutiner för det här med, är så rädd att något ska strula. Har aldrig använt digitala test men när jag har använt vanliga så har jag aldrig fått positivt (även om jag har äl) bara ganska starkt streck men nästan aldrig starkare än teststrecket. Så jag är orolig att missa stegring även med digitala. Skulle vara skönt med ovitrelle för att försäkra att det blir återföring rätt dag. Får fråga när jag är på vul.

Ja, började tro att det aldrig skulle hända :) Kände det absolut inte på mig, jag hade inte så mycket symptom och har inte haft så mycket efter det heller, är i vecka 14 nu och det enda jag känner av är att jag är hungrigare :)

Hoppas det går bättre att testa med digitala, jag tycker att dom ger utslag fastän teststrecket inte är exakt lika som kontrollstrecket ibland :)
    Insta: Ivfskafunka
  • njetnjet
    Ma18 skrev 2019-10-29 06:31:46 följande:

Vi hade 21 mogna, så var ändå många av dem som inte blev befruktade.. försöker intala mig nu att det räcker med ett enda.

Vad spännande med nytt försök! Läste nånstans att menopur kan ge färre ägg men bättre kvalitet än gonal-f, hoppas att det är så för dig!

Det gör ju det! När får du veta hur många som klarat sig?

Det är det jag också hoppas på! De ville inte höja doser eller köra långt protokoll på grund av risk för överstimulering, och det var ju inte antalet ägg som var problemet (har pco).
  • Ma18
    njetnjet skrev 2019-10-29 18:31:06 följande:

Det är det jag också hoppas på! De ville inte höja doser eller köra långt protokoll på grund av risk för överstimulering, och det var ju inte antalet ägg som var problemet (har pco).

På fredag får jag veta, hoppas att iaf nån klarat sig till frysen!

Den här väntan kan man ju bli tokig på, tänk om man ändå visste att ett kommer bli en bebis till slut.. men dom säger ju att vi med pcos har goda chanser att lyckas, så vi tror på det va?
  • Ma18
    njetnjet skrev 2019-10-29 18:31:06 följande:

På fredag får jag veta, hoppas att iaf nån klarat sig till frysen!

Den här väntan kan man ju bli tokig på, tänk om man ändå visste att ett kommer bli en bebis till slut.. men dom säger ju att vi med pcos har goda chanser att lyckas, så vi tror på det va?
  • Ninaahhh

Hej

Jag började med gonal-f igår !

Ultraljud på måndag. Har legat sömnlös i två nätter är så orolig

• misu80
    Ma18 skrev 2019-10-29 06:31:46 följande:
    Vi hade 21 mogna, så var ändå många av dem som inte blev befruktade.. försöker intala mig nu att det räcker med ett enda.

Vad spännande med nytt försök! Läste nånstans att menopur kan ge färre ägg men bättre kvalitet än gonal-f, hoppas att det är så för dig!
    Här kommer lite mer pepp ;) Det kan räcka med ett enda! Fick ut 3 mogna och 1 befruktades. Det är nu ett litet pickande hjärta (v.9) som jag fick se på ultraljudsskärmen igår!
    Ge inte upp hoppet :)
Svar på tråden IVF hösten 2019