LLW skrev 2019-12-28 21:37:44 följande:
Intralipiddropp används ofta utomlands där man jobbar mer med immunmediciner än i Sverige. Tanken är, som jag förstått, att kroppen kan se en graviditet som ett virus eller sjukdom och därför kickar immunförsvaret igång för att döda graviditeten, precis som när man får virus och blir förkyld. Så med intralipid vill man sänka immunförsvaret så att graviditeten ska få en chans att fästa och utvecklas.
Falun är i stort sätt ensamma i Sverige om att behandla med intralipid, men som sagt utomlands är det vanligare.
Att dom gör det är varför vi valde dom (vi bor 4 timmars enkelt bilresa bort) efter att ha kört tre landstingsförsök på ett sjukhus där dom knappt kunde bry sig mindre om ens förutsättningar. Vi är riktigt nöjda med Falun hittills! Vi hade Staffan på återföring och plock, har träffat doktor Samir innan men inte Jenny.
Hur känns ruvningen än så länge? Har du känt några symtom?
Ok, vad spännande! Det låter ju helt logiskt när det presenteras så och som att det borde funka. För oss var det ju mer en slump att det blev Falun, men vi har ju förstått att de ska ligga i framkant.
Jag gillade Jenny jättemycket, men det var nog för att jag var så nervös inför plocket och hon var så mjuk och inkännande.
Jag känner typ ingenting, så jag tänker ju ibland att det nog inte blir något. Har känt lite spänningar i livmodern ibland och så började jag gråta häromdagen när jag och sambon tjafsade om något vilket aldrig händer annars. :)
Och så har jag varit väldigt trött. Och förstoppad. Men allt det där kan ju vara lutinuset eller vad som helst, men man vill ju att det ska vara symtom...Hur har du haft det?