• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • malinmalan
    Mudcakemonster skrev 2019-09-05 17:43:15 följande:

Så kul att många plussar. Ruvardag 6 idag och nu ikväll tycker jag att jag mår illa. Inte spy illa, men lite smått. Täppt näsa också. Men dessa kan ju bero på snuva och indiska maten jag åt till lunch!! Hahaha.

Hur mår ni? När smygtesta?

Mitt illamående har också kommit och gått lite, inte mycket utan bara vagt.. Annars mest värk i i ländrygg, molvärk/stick i magen och huvudvärk. Det kommer och går hela tiden!

Jag gjorde något så dumt som att smygtesta redan i morse, RD9 med 2-dagars. Nästan en vecka kvar till riktig testdag egentligen. Fick ett suuupersvagt streck, så svagt att man bara kan se det med ögat men inte om man fotar det.. Gjorde mig inte direkt klokare men jag är sämst på att vänta.

Hur mår du? Hållit dig borta från test?
  • Najo

Hallå! Prrcus startat menopur på första mensdagrn i to. Detta är min 4e o sista ivf. Och är aldrig sjuk. Blivit ordentligt förkyld dock ingen feber. Ngn som hört att sånt kan hämma effekten av ivf behandling? Är 44 så vill inte åka på ngt kroppsligt motstånd som gör det svårt för mina relativt få kvarstående ägg inte växer till sig.

• Mudcakemonster
    LegoS skrev 2019-09-06 17:20:54 följande:

Jag plussade på RV8 är på 10 idag. Har haft molvärk och idag har det krampat och stuckit i högra äggstock! Någon som vet vad det kan betyda? Orolig! Har TD på onsdag 11/9. Är detta ett tecken på att det kommer släppa? Det var en hemsk smärta men har inte fått nån blödning än så länge.

Ååh grattis! Är också på Rd 8 idag med testdag på onsdag. Jag tjuvtestade idag och kan inbilla mig till ett supersvagt streck. Men tror inte riktigt på det.

Jag har hört att det är vanligt med värk i början. Så om jag var du skulle jag bara försöka ta det lugnt och njuta ??
  • Ölandstoka
    Banana84 skrev 2019-09-06 22:52:27 följande:

Ultraljudet gick bra, 9 äggblåsor på gång :) nästa ultraljud på måndag sen äggutplock ons eller tors

Kul! Känns det bra? Jag börjar må ganska illa, blir skönt att sluta med sprutorna snart, bara ägglossningssprutan kvar ikväll.
  • Ölandstoka
    MALinneaH skrev 2019-09-06 17:14:19 följande:

Det gick bra! Jag fick lugnande och morfin och det gick ganska bra med smärtan. Sista blåsorna som punkterades gjorde sjukt ont, då skrek jag lite! Annars gick det överlag bra. Ont efteråt och illamående men det släppte ganska fort.

40 blåsor punkterades och 35 ägg plockades ut. De sa att det var väldigt många! På grund av det blir det totalfrys och ingen återföring denna gång. Så slutet på oktober blir det insättning mest troligt. Men det bygger på att det blir embryon av bra kvalitet. Jag får veta det på onsdag eller torsdag sa de. Men av 35 st måste det finnas något guldägg tänker jag

Jag är så glad att det är över! Jag har ganska mycket obehagskänsla nu och är sjukt svullen om magen. Men jag hoppas det lägger sig.

Uppdatera sen på måndag hur det gick för dig!

Hjälp vilket plock! Förstår verkligen att du är öm! :O Hoppas att det blir massor till frysen nu, skulle med lite tur räcka till en mindre armé ju :D
  • Mudcakemonster
    malinmalan skrev 2019-09-07 10:21:22 följande:

Mitt illamående har också kommit och gått lite, inte mycket utan bara vagt.. Annars mest värk i i ländrygg, molvärk/stick i magen och huvudvärk. Det kommer och går hela tiden!

Jag gjorde något så dumt som att smygtesta redan i morse, RD9 med 2-dagars. Nästan en vecka kvar till riktig testdag egentligen. Fick ett suuupersvagt streck, så svagt att man bara kan se det med ögat men inte om man fotar det.. Gjorde mig inte direkt klokare men jag är sämst på att vänta.

Hur mår du? Hållit dig borta från test?

Så spännande!!! Det fick jag också! Tjuvtestade igår. Men det är nog ett inbillnings plus som jag fick. Ser det om jag stirrar tillräckligt länge! Hahha
  • Banana84
    Ölandstoka skrev 2019-09-07 16:52:50 följande:

Kul! Känns det bra? Jag börjar må ganska illa, blir skönt att sluta med sprutorna snart, bara ägglossningssprutan kvar ikväll.

Det känns ok men har känt av lite illamående och huvudvärk, ska bli skönt att sluta med sprutorna. Då har du inte långt kvar! När är äggplocket? Hur många äggblåsor hade du vid ultraljudet?
  • Banana84
    Ölandstoka skrev 2019-09-07 16:52:50 följande:

Det känns ok men har känt av lite illamående och huvudvärk, ska bli skönt att sluta med sprutorna. Då har du inte långt kvar! När är äggplocket? Hur många äggblåsor hade du vid ultraljudet?
  • malinmalan
    Mudcakemonster skrev 2019-09-07 20:34:00 följande:

Så spännande!!! Det fick jag också! Tjuvtestade igår. Men det är nog ett inbillnings plus som jag fick. Ser det om jag stirrar tillräckligt länge! Hahha

Hehe, skönt att det finns fler som inte kan hålla sig och hittar inbillningsstreck! Kommer du kunna hålla dig några dagar till nu eller blir det test snart igen?

Fått såna stick/hugg i livmodern nu ikväll alltså, hoppas det är något positivt?! Man är så rädd att allt möjligt ska vara tecken på mens eller supertidigt missfall..
  • LegoS
    Mudcakemonster skrev 2019-09-07 12:46:31 följande:

Ååh grattis! Är också på Rd 8 idag med testdag på onsdag. Jag tjuvtestade idag och kan inbilla mig till ett supersvagt streck. Men tror inte riktigt på det.

Jag har hört att det är vanligt med värk i början. Så om jag var du skulle jag bara försöka ta det lugnt och njuta ??

Jag tog ett digitalt och fick gravid 1-2veckor! Ta ett digitalt du med så slipper osäkerheten med streck! Tänkte testa på tisdag igen, dagen innan testdag för att säkerställa! Är så nervös. bim är på tisdag och jag har haft en del kramp! Så försöker att inte stressa upp mig!
Svar på tråden IVF hösten 2019