• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Ölandstoka
    Banana84 skrev 2019-09-05 10:06:19 följande:

Hej, jag hoppar in här :)

Har precis startat med sprutorna gonal f på första ivf försöket, vi kör privat då väntetiderna var väldigt långa. Spännande att få komma igång, ska på första ultraljudet imorgon och håller tummarna att det har bildats äggblåsor. Läkaren var osäker på vilken dos av gonal f jag skulle ha, först sa han 175 och sen ändrade han till 225 vilket jag har börjat med nu. Vilken dos hade ni? Jag är 35 och hade amh värde på 1,9

Spännande med första försöket! Går det bra med alla sprutor?

Jag är på dag 10 med gonal-f idag, har haft 175 hela behandlingen. Kommer inte ihåg mitt amh men de sa att det var bra för min ålder, är också 35.
  • Söderlund
    Loviisa89 skrev 2019-09-05 09:46:10 följande:

Åh vad kul! Vilken dag fick du ultraljud? Jag föröker också dela in tiden i typ tredagarsperioder, längre fram kan jag inte tänka :/

Jag är lite avundsjuk på ditt illamående, har inte så mycket symptom förutom molvärk några gånger per dag, så jag blir ju jättenojjig att det inte ska gå bra :/

Jag har inte heller symtom förutom molvärk och ibland till och med mensvärk, supersvårt att inte bli nojjig :/
  • LLW
    Loviisa89 skrev 2019-09-05 09:52:06 följande:

Skönt att ni snart är pågång med sprutor igen :)

Jobbigt med så ont, men alvedon borde du väl kunna ta? :)

Ja väntan är alltid värst. Känner mig som mest lugn när jag är mitt i behandling, även om det är en annan sorts stress.

Har tagit ett par alvedon men tyvärr hjälper de inte alls på mig :( knappt att två alvedon + Ipren gör någon skillnad. Har alltid haft sånna extrema smärtor vid mens..

Har du haft testdatum än? Tar du lutinus?
  • Loviisa89
    Söderlund skrev 2019-09-05 11:50:52 följande:

Jag har inte heller symtom förutom molvärk och ibland till och med mensvärk, supersvårt att inte bli nojjig :/

Det känns ju bra att vi är två iallafall då, då kanske det är vanligt att inte känna mer nu, vi får hoppas på det :)
    Insta: Ivfskafunka
  • Loviisa89
    LLW skrev 2019-09-05 11:58:57 följande:

Ja väntan är alltid värst. Känner mig som mest lugn när jag är mitt i behandling, även om det är en annan sorts stress.

Har tagit ett par alvedon men tyvärr hjälper de inte alls på mig :( knappt att två alvedon + Ipren gör någon skillnad. Har alltid haft sånna extrema smärtor vid mens..

Ja, känner samma, när man bara väntar är man som mest stressad :/

Jag brukar också ha hemsk mensvärk, men för mig funkar alvedon som tur är. Hoppas din mensvärk är över snart, inte roligt att behöva lida igenom det :(

Yes, hade testdatum 30/8, och fick positivt, så nu har jag snart avklarat en av de 2,5 veckorna till ultraljudet :) Jag har ju som dig haft MA tidigare, så är riktigt jobbig väntan nu :/
  • Loviisa89
    LLW skrev 2019-09-05 11:58:57 följande:

Just det, glömde svara på allt :) Tar ingen lutinus, dom verkar bara använda lutinus vid färskförsök och fet i en helt stimulerad cykel, inte så mycket experimenterande på rmc :p
  • TashMash
    Banana84 skrev 2019-09-05 10:06:19 följande:

Hej, jag hoppar in här :)

Har precis startat med sprutorna gonal f på första ivf försöket, vi kör privat då väntetiderna var väldigt långa. Spännande att få komma igång, ska på första ultraljudet imorgon och håller tummarna att det har bildats äggblåsor. Läkaren var osäker på vilken dos av gonal f jag skulle ha, först sa han 175 och sen ändrade han till 225 vilket jag har börjat med nu. Vilken dos hade ni? Jag är 35 och hade amh värde på 1,9

Hej,

vad kul att der är fler som är igång!!!
    hade också en dos på 175 men körde med samma hela vägen... Detta är också vårt första ICSI försök och hoppas på det bästa, ruvardag 6 idag ...

• TashMash
    Ölandstoka skrev 2019-09-05 10:43:17 följande:

Jag är på dag 10 med gonal-f idag, har haft 175 hela behandlingen. Kommer inte ihåg mitt amh men de sa att det var bra för min ålder, är också 35.
    Jag hoppas att jag också gör det, 9 dagar kvar till testdag och blir mer och mer stressad för varje dag... illamående och yrsel på de..
  • Banana84
    Ölandstoka skrev 2019-09-05 10:43:17 följande:

Det går bättre med sprutorna än jag trodde :) dag 4 idag, känner inte av några biverkningar än. Får se imorgon på ultraljudet om det har bildats några äggblåsor och om dosen är bra
Svar på tråden IVF hösten 2019