• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Loviisa89
    TashMash skrev 2019-09-04 17:47:04 följande:

Hej,

Kände för att också hoppa in i tråden!

Gjorde ÄP 28/8 och satte tillbaka ett befruktat ägg två dagar efter 30/8.

Det blev totalt sex ägg , ett sattes tillbaka och inga klarade sig till frysen.

Har ett barn sedan innan och gjort ICSI med min nuvarande man på grund av manlig faktor.

Är på ruvardag 5 och mår illa sedan igår, vad kan det bero på?

Testdagen är 15/9

Kul med en till ruvare :) Illamåendet kan nog bero på lutinus, men vi kan ju hoppas att det är en tidig graviditet som skapar det :)
    Insta: Ivfskafunka
  • TashMash
    Loviisa89 skrev 2019-09-04 18:18:44 följande:

Kul med en till ruvare :) Illamåendet kan nog bero på lutinus, men vi kan ju hoppas att det är en tidig graviditet som skapar det :)

Hoppas jag med, för tidigt att testa så får vänta lite till :(
  • Hoppet19
    Hedblomster skrev 2019-09-04 12:24:59 följande:

Ja jag har 17 tabletter trombyl kvar sen i våras... Så det räcker till testdag iaf, men vet inte hur man ska göra om man får plus? Ska man fortsätta eller inte? Vi måste vänta en mens :( så hoppas det finns plats i oktober...

Dom borde ju verkligen prioritera dig ändå tycker jag, du ska ju inte behöva vänta ännu en månad! Jag tog trombyl av min mormor, hehe. Lånade. Men det hjälte inte, kändes dock skönt att prova något nytt! Om det tar sig så tycker jag du isf ska prata med läkaren och då får dom skriva ut recept.

Jag vill också få prova något annat, nu blir liksom 4e försöket med exakt lika behandling... får iallfall troligtvis göra en scratch nästa gång om den här inte heller funkar. Tittade slemhinna idag och det såg bra ut så insättning nästa onsdag!!
  • LLW
    Hedblomster skrev 2019-09-04 12:24:59 följande:

Ja jag har 17 tabletter trombyl kvar sen i våras... Så det räcker till testdag iaf, men vet inte hur man ska göra om man får plus? Ska man fortsätta eller inte? Vi måste vänta en mens :( så hoppas det finns plats i oktober...

Jag tog trombyl när jag blev gravid, fortsatte med dom även efter att jag plussat då jag läst att många blir ordinerade det pga att det kan minska risken för missfall. Så det borde inte vara något farligt iallafall. Tycker du ska testa och blir du gravid kan du prata med din läkare och se vad han eller hon säger! Värt ett försök :)
  • LLW

Nu kom blödningen jag väntat på. Spraydag 11. Hade ju såklart hoppats att den inte skulle komma o jag var gravid men men. Om en vecka ska vi till Falun för kontroll och intralipiddropp. Hoppas allt ser bra ut så vi kan börja med sprutor!

Det jobbiga nu är att jag inte får ta några värktabletter.. har riktigt ont och det lär bara bli värre. Ringt och sjukanmält mig, jag fixar inte att jobba med den här smärtan. Hoppas det blir en riktigt kort blödning..

• Aryzza
    LLW skrev 2019-09-05 07:55:35 följande:

Nu kom blödningen jag väntat på. Spraydag 11. Hade ju såklart hoppats att den inte skulle komma o jag var gravid men men. Om en vecka ska vi till Falun för kontroll och intralipiddropp. Hoppas allt ser bra ut så vi kan börja med sprutor!

Det jobbiga nu är att jag inte får ta några värktabletter.. har riktigt ont och det lär bara bli värre. Ringt och sjukanmält mig, jag fixar inte att jobba med den här smärtan. Hoppas det blir en riktigt kort blödning..

Beklagar! Trist att ha så ont, värmekudde, bada eller duscha jättevarmt. Rör på dig om du orkar eller kryp ihop till en liten boll i soffan om det känns bäst! Har alltid mensvärk från helvetet så lider verkligen med dig. Första dagen är värst sen blir det bättre.
  • Aryzza

Vår officiella testdag är här och det blev positivt direkt och mycket starkare streck än i måndags när jag tjuvade :) anmält till RMC och väntan på ultraljud har inletts. Delar in detta i korta perioder så blir paniken inte så svår XD

Mår redan illa, det är ju himla kul......

• Loviisa89
    Aryzza skrev 2019-09-05 08:16:37 följande:

Vår officiella testdag är här och det blev positivt direkt och mycket starkare streck än i måndags när jag tjuvade :) anmält till RMC och väntan på ultraljud har inletts. Delar in detta i korta perioder så blir paniken inte så svår XD

Mår redan illa, det är ju himla kul......

Åh vad kul! Vilken dag fick du ultraljud? Jag föröker också dela in tiden i typ tredagarsperioder, längre fram kan jag inte tänka :/

Jag är lite avundsjuk på ditt illamående, har inte så mycket symptom förutom molvärk några gånger per dag, så jag blir ju jättenojjig att det inte ska gå bra :/
  • Loviisa89
    LLW skrev 2019-09-05 07:55:35 följande:

Skönt att ni snart är pågång med sprutor igen :)

Jobbigt med så ont, men alvedon borde du väl kunna ta? :)
  • Banana84

Hej, jag hoppar in här :)

Har precis startat med sprutorna gonal f på första ivf försöket, vi kör privat då väntetiderna var väldigt långa. Spännande att få komma igång, ska på första ultraljudet imorgon och håller tummarna att det har bildats äggblåsor. Läkaren var osäker på vilken dos av gonal f jag skulle ha, först sa han 175 och sen ändrade han till 225 vilket jag har börjat med nu. Vilken dos hade ni? Jag är 35 och hade amh värde på 1,9

Svar på tråden IVF hösten 2019