melissa8601 skrev 2019-09-06 15:29:29 följande:
Tack :)
Haha ja verkligen! Det är ju typ exakt samma som oss :)
Vi har haft 5 återförningar totalt sen första plocket. Såhär i efterhand känns det lite slösaktikgt med tiden, jag tänker att alla embryon i det plocket var "en dålig batch" men det går ju inte att veta. Eller att det är något annat fel, 5st toppembryon borde det ju blivit något av kan man tycka. Även de 3 läkare jag träffade inför denna omgång tycker att det var såååå kontstigt att inget fäste när allt såg perfekt ut.
Tänker ju också att läkarna borde veta bäst, men så orolig att det ska bli för många blåsor eller att de ska vara övermogna/lossna tills på tisdag. Aldrig en lugn stund i sinnet ;)
Läste igenom dina kommentaren, ser att du ska kolla om ni kan köra med "skrapstudien"? Det låter ju spännande! Och vad tråkigt att det inte lyckades på ert andra ET.
Inför denna omgång blir det som sagt levaxin från förra veckan + 1/3 barnabyl (ska fungera som trombyl om jag fattat det rätt) från ET - om vi kommer så långt. Jag får inga extra mediciner förutom Lutinus från min klinik.
Ja, väldigt lika! Fast ett av våra dog vid upptining så gjorde fyra återföringar på första plocket. Tänkte också att det var en dålig batch typ... Så lite besviken blev man ju att första från andra plocket inte blev något, men DET kan ju å andra sidan varit en slump.
Förstår att du blir lite orolig! Jag tror jag har sprutat i 11 dagar men minns inte om det är inklusive eller exklusive ovitrellen... Hade förresten också ca 8 blåsor på första ultraljudet, sen gjorde vi inget mer men plockade 12 ägg :)
När jag gjorde utredningen för 1,5 år sen var mitt TSH bra så hoppas det fortfarande är så. Bra att du fått levaxin nu! Mycket möjligt att det kan göra skillnad! Kommer också köra på barnalbyl när mina Trombyl är slut, min nya klinik tror inte på det men jag bryr mig inte. Får också bara lutinus nu. Men hoppas få testa skrapningen då, även om det just nu inte finns bevis för att det fungerar. Man är ju desperat :)
Stort lycka till på äggplocket! Meddela hur det går :)