Anni888 skrev 2019-09-11 15:54:28 följande:
Hej på er,
Precis hittat hit. SÅ glad för det!! Kort intro: sekundärt barnlösa sen 1,5 år och genomgår just nu vår första ivf. Äggplock igår. Hade 10 ägg på andra VUL i fredags men igår fick de ändå ut 16 (!) ägg. Blev förvånad, lite glad men ganska orolig för att det var lite många också. Beordrad vila för att undvika överstimulering. Igår låg jag på soffan, idag tog jag en lätt promenad men fick ganska ont därefter. Ni som gjort ÄP. Hur länge hade ni ont efteråt? Hur länge bör man ta det hellungt? Så orolig att jag inte får tillbaka något embryo denna månaden pga detta. Vore jobbigt, även om jag vet man får hoppas på frysen och senare cykel isf. Men ändå, såå inställd på insättning till helgen. Den mentala biten...ni vet.
Hej!
Vi är också sekundärt barnlösa sedan 3 år med en son på 5 år. Jag hade äggplock i fredags men kommer inte få någon återföring pga överstimuleringsrisk. Så jag hoppas på många fina blastocyster till frysen! Imorgon får jag veta hur många som klarade kvalitetskraven och därmed fryses in.
Vad spännande för er! Hur tyckte du sprutandet gick? Hade du mycket ont under plocket?
Jag tömdes på 40 blåsor så det var ett dunderplock kan man säga

Gjorde delvis väldigt ont under plocket men den mesta tiden ändå uthärdligt med morfin och lugnande i kroppen. Jag var glad att det var en fredag för jag var helt slut lördag och söndag. Låg ner i princip hela tiden. Hade väldigt ont när jag gick snabbare än myrsteg och kunde inte ha vanliga byxor. På måndagen var det som en tvärvändning och kändes nästan som att jag var återställd. Gjorde ont när jag tryckte hårt på magen (och gör fortfarande lite) men blir mindre för var dag. Jag fick ordination att inte träna hårt (puls) på 1-2 veckor. Hade jag inte fått det rådet hade jag nog kunnat ge mig ut på en löptur nu känns det som. Men jag lyssnar på de som kan och tar det lugnt
Jag förstår att du är inställd på återföring, man vill ju bara köra på när man väl satt igång! Jag håller tummarna för att du får det!
Uppdatera gärna hur det går med äggen