• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Hedblomster
    melissa8601 skrev 2019-09-10 20:58:52 följande:

Ivf 1 fick vi ut 16. 14 mogna, 11 befruktade.

Ett till mig och fyra till frysen. (ingen lycka med ngt)

Körde på exakt samma protokoll denna gång som resulterade i 0 ägg ut av 18 blåsor. Verkligen förstörd, hade inte alls räknat med detta.

Läkaren sa att hon trodde det räknades som ett försök eftersom vi genomfört ÄP. Hon skulle dubbelkolla. Känns hur surt som helst, inte ens få ruva en dag. Fattar inte vad som gått fel, de trodde ev att det var fel på ägglossningssprutan

Det låter ju helt sjukt!!! Fan vilken besvikelse :( Det är väl självklart att ni inte glömt ta sprutan?! Vad tror dom... Måste ju varit tillverkningsfel i så fall. Ni borde få ett extraförsök tycker jag.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. Försökt sen mars-17. X i maj-17. IVF1 jan-19 minus. Fet1 mars-19 minus. Fet2 april-19!
  • Najo
    melissa8601 skrev 2019-09-10 21:35:41 följande:

Nja, dom sa att äggen inte släppt innan (det skulle tydligen se annorlunda ut) utan förklaringen måste vara att vi glömt ta älsprutan eller tagit den på fel tid enligt läkaren. Vilket vi självklart inte har. Så de tog blodprov idag för att se om älsprutan 'funkat'. Äggen var liksom inte i vätskan i äggblåsan utan satt fortfarande fast trodde dom. Helt jävla katastroftråkigt i alla fall.

Aha så kan det ju vara. Det minsta ni kan få är ett extra försök. Att gå igenom denna behandling och behöva kasta en så stor skörd i sjön är jobbigt nog!
  • Mudcakemonster

Testdag idag. Testade ?not pregnant? på digital, svagt pos på gravsticka (IGEN) ?one step?... blir galen?!? Vad tror ni?

• Söderlund
    Mudcakemonster skrev 2019-09-11 08:45:50 följande:

Testdag idag. Testade ?not pregnant? på digital, svagt pos på gravsticka (IGEN) ?one step?... blir galen?!? Vad tror ni?

Jag tror tyvärr att det kan ha varit en kemisk graviditet (tror det kallas så), att det knappt fäst men sen släppt, så det har utsöndrats hcg men minskar... Men jag kan ju ha fel också. Har ni hört eller läst om någon som plussat så svagt på testdag som senare fått starkare? Fy så jobbigt att inte veta!!
  • malinmalan

Åh vad svårt med oklara resultat! Kan ni inte ringa kliniken och höra vad dem tror? Man kan ju bli tokig för mindre om man inte vet hur man ska tolka testen :(
  • Mudcakemonster
    Söderlund skrev 2019-09-11 09:28:24 följande:

Jag tror tyvärr att det kan ha varit en kemisk graviditet (tror det kallas så), att det knappt fäst men sen släppt, så det har utsöndrats hcg men minskar... Men jag kan ju ha fel också. Har ni hört eller läst om någon som plussat så svagt på testdag som senare fått starkare? Fy så jobbigt att inte veta!!

malinmalan skrev 2019-09-11 10:04:44 följande:

Åh vad svårt med oklara resultat! Kan ni inte ringa kliniken och höra vad dem tror? Man kan ju bli tokig för mindre om man inte vet hur man ska tolka testen :(

Ja men precis! Lade ett meddelande till dem men har inte fått nåt svar. Mår super illa och känner mig mega gravid och svullen. Tycker att det svaga testet är lite mörkare idag men det är nog inbillning.
  • TashMash

ooj så jobbigt, jobbigt när man går runt och tänker på det och inte har något svar.
    Hoppas du får något svar snart av kliniken.
  • Ölandstoka
    Banana84 skrev 2019-09-10 23:12:11 följande:

Jag förstår det, hoppas det går bra med äggen imorgon!

Bra tips, jag ska försöka komma ihåg att fråga efter mer om det gör ont :)

Det blev sju ägg. Ett omoget men alla andra sex befruktade! Är nästan mållös. Förra gången var två omogna och två blev befruktade av fler än en spermier, så bara tre som växte normalt. Nu var det här nyheter från igår, äggen hade nog bara precis blivit befruktade, hon visste inte vad status var idag men hoppas massor att det finns en fin välmående blastocyst åt oss på lördag!

Hur känner du inför plocket imorgon? Det kommer att gå bra :)
  • malinmalan

En fråga till alla som fått plus - hur länge har ni blivit tillsagda att fortsätta med lutinus/progesteron efteråt? Ev nedtrappning?

Har inte kvar så många tabletter och skulle gärna vilja fortsätta åtminstone fram till VUL då jag haft väldigt kort mellan äl och mens de få gånger jag haft egen cykel och tänker att jag kan riskera att ha dålig egen produktion av progesteron..

Någon som vet hur detta fungerar hos Sahlgrenska och om det kan gå att få utskrivet längre än standard om man önskar det?

• Söderlund
    malinmalan skrev 2019-09-11 15:33:23 följande:

En fråga till alla som fått plus - hur länge har ni blivit tillsagda att fortsätta med lutinus/progesteron efteråt? Ev nedtrappning?

Har inte kvar så många tabletter och skulle gärna vilja fortsätta åtminstone fram till VUL då jag haft väldigt kort mellan äl och mens de få gånger jag haft egen cykel och tänker att jag kan riskera att ha dålig egen produktion av progesteron..

Någon som vet hur detta fungerar hos Sahlgrenska och om det kan gå att få utskrivet längre än standard om man önskar det?

Jag har för låg produktion av progesteron, konstaterades under utredningen. Frågade därför specifikt om detta vid första återföringen, då jag bara skulle ta till testdag. Den doktorn sa att det inte behövdes längre än så. Nu vid frysåterföringen hade jag en annan doktor men på samma klinik. Hon tyckte att jag skulle fortsätta med 2 tabletter/dag till vecka 9+0. Lite märkligt! Men just för att jag legat lågt i progesteron förut.

Kollar man Lutinus på FASS rekommenderas det 30 dagar till efter plus, och det blir ungefär till vecka 9 för mig.
Svar på tråden IVF hösten 2019