malinmalan skrev 2019-09-11 15:33:23 följande:
En fråga till alla som fått plus - hur länge har ni blivit tillsagda att fortsätta med lutinus/progesteron efteråt? Ev nedtrappning?
Har inte kvar så många tabletter och skulle gärna vilja fortsätta åtminstone fram till VUL då jag haft väldigt kort mellan äl och mens de få gånger jag haft egen cykel och tänker att jag kan riskera att ha dålig egen produktion av progesteron..
Någon som vet hur detta fungerar hos Sahlgrenska och om det kan gå att få utskrivet längre än standard om man önskar det?
Jag har för låg produktion av progesteron, konstaterades under utredningen. Frågade därför specifikt om detta vid första återföringen, då jag bara skulle ta till testdag. Den doktorn sa att det inte behövdes längre än så. Nu vid frysåterföringen hade jag en annan doktor men på samma klinik. Hon tyckte att jag skulle fortsätta med 2 tabletter/dag till vecka 9+0. Lite märkligt! Men just för att jag legat lågt i progesteron förut.
Kollar man Lutinus på FASS rekommenderas det 30 dagar till efter plus, och det blir ungefär till vecka 9 för mig.