• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Loviisa89
    malinmalan skrev 2019-09-13 08:20:11 följande:

Ja det känns låångt fram till VUL för oss! Trodde vi skulle få komma tidigare, kommer vara v 7+6 vi får komma. Vet inte om Sahlgrenska alltid gör så eller om det beror på att det var fullbokat..

Låter bra att det ändå tog till 5+3 innan du fick så starkt, då har jag en dryg vecka på mig att öka ;) jag har testat varje dag nu vilket ju inte heller är så smart kanske.. såhär har det sett ut, (översta är igår rd 14 med tvådagars)

Ahh, ni satte ju in tvådagars och hade nog en rätt tidig testdag, därför det blir så långt mellan för er :) Vi kommer vara i 7+1 vid vul, de ville tidigast göra i 7+0 men fanns inga tider den dagen :)
    Insta: Ivfskafunka
  • Söstrami83

Herregud vilken pärs! Är fortfarande lite chockad. RD13 och testdag idag och visste ju inte om jag skulle våga då jag måste orka jobba sen. Men tog mig i kragen och gjorde det och det blev ett jättestarkt plus ????????????

Kan inte fatta det riktigt. Är så glad just nu. Har sovit så dåligt, haft världens molvärk och drömt mardrömmar om att blanda olika sprutor och att det blev fel och att jag förstörde allt. Men nu är jag gravid??? Nej jag kan inte förstå det. ??

• Söstrami83
    malinmalan skrev 2019-09-13 08:20:11 följande:

Ja det känns låångt fram till VUL för oss! Trodde vi skulle få komma tidigare, kommer vara v 7+6 vi får komma. Vet inte om Sahlgrenska alltid gör så eller om det beror på att det var fullbokat..

Låter bra att det ändå tog till 5+3 innan du fick så starkt, då har jag en dryg vecka på mig att öka ;) jag har testat varje dag nu vilket ju inte heller är så smart kanske.. såhär har det sett ut, (översta är igår rd 14 med tvådagars)

Det ser ju jättebra ut på stickorna, och ändå är det ju väldigt tidigt ännu. Grattis!!! Spännade tider nu... :)

Vi är ju ganska i fas då jag testade positivt idag på RD13. Vet inte ännu hur jag kommer fortsätta testa ;) Är meningen att jag ska sluta med progesteronvaggisarna idag men vet inte om jag vågar... Känns lite läskigt. Skiljer ju så mellan olika kliniker det där. Men man kanske får lita på att kroppen gör det den ska ????
  • Heartflex2

Hej! Jag och min sambo är inne på vår första behandling. Jag är 39 år och fyller 40 i december, vi har varit gravida en gång för tre år sedan som slutade med missfall i vecka 14. Känner en så enorm press inför behandlingen, känns som allt hänger på mig...tiden är ju minst sagt emot mig. Man är rädd för att göra fel med sprutor och annat. Tog min första spruta i tisdags, läste bruksanvisningen minst 10 gånger innan jag vågade, livrädd för att det skulle bli fel. Jag går på 225 bemfola och det var dag 3 av mensen som jag började. Nästan med en gång började mensen avta. Jag brukar ha mens i ca 7-8 dagar. Ikväll är det spruta nr 4 och mensen är helt över. Har försökt hitta något om detta men inte hittat något. Har det varit så för någon annan, att mensen avtagit och sedan slutat "I förtid" när ni börjat med bemfola?

• malinmalan
    Söstrami83 skrev 2019-09-13 09:13:54 följande:

Det ser ju jättebra ut på stickorna, och ändå är det ju väldigt tidigt ännu. Grattis!!! Spännade tider nu... :)

Vi är ju ganska i fas då jag testade positivt idag på RD13. Vet inte ännu hur jag kommer fortsätta testa ;) Är meningen att jag ska sluta med progesteronvaggisarna idag men vet inte om jag vågar... Känns lite läskigt. Skiljer ju så mellan olika kliniker det där. Men man kanske får lita på att kroppen gör det den ska ????

Grattis till dig!! :D Vi ligger väldigt nära i tid vi också då! :)

Jag hade hållit mig från att testa för ofta framöver om du kan för jag blir smått knäpp när jag inte kan låta bli. Tycker att det sista testet nästan minskat jämfört med innan men det kan ju säkert skilja mkt mellan hur mkt man druckit osv också, nyare förp med tester osv..

Förstår helt din känsla kring att sluta med progesteronet men har du inte haft problem med dessa hormoner innan är det säkerligen helt lugnt!

Jag bad kliniken att få fortsätta längre med dem när jag ringde igår men det beror bara på att jag i princip inte haft egna cykler innan och när jag haft det så har lutealfasen varit väldigt kort. Rädd att min kropp ska producera för lite eget pga detta så jag hoppas de kan gå med på att skriva ut mer :)
  • Hoppet19

Ruvardag 2 i stimulerad cykel.. Glömde ta en lutinus igår mitt på dan! Panik. Försökte googla, tänker att det säkert inte är någon fara att glömma ibland, men kanske inte dagen efter insättning! Jäkla klant, men fan vad mycket man ska komma ihåg hela tiden samtidigt som man ska andas och vara lugn....

Första blastocysten såg inte fin ut så dom kastade den och snabbtinade upp en annan som såg bra ut fast den inte hunnit vidgat ut sig... Blev inte särskilt ledsen för det utan jag längtar mer efter nästa Ivfomgång - tror inte på dom här i frysen. Nu fick jag dåligt samvete för dom också för att jag tänker sådär, haha helt sjukt.

Hörde mig för om scratchen också, och ofta görs den sen får man vänta en cykel innan insättning! Skit!! Jag hatar att vänta!! Men är det värt det är det ju klart jag väntar men det vet vi ju inte heller!

Aja lite fredagstankar från en förvirrad ruvarsjäl.

• Mudcakemonster
    Söstrami83 skrev 2019-09-13 03:36:59 följande:

Alltså, möjligtvis att jag kan skymta en antydan till streck. Fy vad jobbigt! Håller tummarna för att du är låghormonare. Vad säger de på kliniken?

malinmalan skrev 2019-09-13 06:49:01 följande:

Det är så svårt på bild att fånga svaga streck men något litet tycker jag mig se också! Hoppas det bara är segstartat med upptrappningen! :)

Ja jag går i bitar snart! Har ont i ländryggen också så är livrädd varje gång jag går på toa. Kliniken sa att jag skall testa pånytt i helgen. Tog ett test i morse igen (fredag är ju helg hehe) och igen typ ingenting men kanske nåt svagt om man stirrar så mab få huvudvärk.

Ser ni nåt mer nu?
  • Ölandstoka
    Banana84 skrev 2019-09-12 19:20:45 följande:

Äggutplocket idag gick bra :) personal tog väl hand om oss, jag fick lugnande, morfinliknande preparat och lokalbedövning. Det kändes lite men inte så farligt och man klarar det, tar ca 25 min.

På ultraljud hade de sett ca 11 blåsor men idag vick de ut 16 ägg! Det hade jag inte räknat med! Hoppas många blir befruktade, planen är återföring på tis om allt går som det ska. Finns en liten risk för överstimulering så måste ta det riktigt lugn de kommande dagarna, bra att det är helg :)

Härligt! Vad skönt att det gick bra och vilket bra resultat också! :) Blir bra med helg nu så du kan vila ordentligt, se till att bli riktigt bortskämd nu ;)
Svar på tråden IVF hösten 2019