• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • Anni888
    Banana84 skrev 2019-09-12 19:20:45 följande:

Äggutplocket idag gick bra :) personal tog väl hand om oss, jag fick lugnande, morfinliknande preparat och lokalbedövning. Det kändes lite men inte så farligt och man klarar det, tar ca 25 min.

På ultraljud hade de sett ca 11 blåsor men idag vick de ut 16 ägg! Det hade jag inte räknat med! Hoppas många blir befruktade, planen är återföring på tis om allt går som det ska. Finns en liten risk för överstimulering så måste ta det riktigt lugn de kommande dagarna, bra att det är helg :)

Åh, fint att höra du tyckte det gick bra!! Väldigt likt här ju - såg 10blåsor innan, fick ut 16 ägg, planerad återföring men liten risk för överstimulering så får ta det lugnt och de ska ringa och följa upp mig imorgon också. Jag tycker det varit svårt men kroppen har verkligen sagt ifrån vid ett par tillfällen så då är det bara att lyssna. Jag blev ju ganska orolig direkt efter plock med det här med överstimulering då de verkligen tryckte på risken för det. Uppfattade det som att 16 var på gränsen. Hur upplevde du det kring detta? Verkade de tycka du var i riskzon?
  • Söstrami83

Hejsan.

Har länge velat hoppa in här men inte kunnat pga att det krånglat med min användare. Har följt er slaviskt dock ;)

Är sekundärt barnlös pga manlig faktor. Misslyckades med ET i maj och har nu gjort ostimulerat FET med vårt enda infrysta. Är på ruvardag 12 med 5 dagars blastocyst. Har inte vågat tjuvtesta och har testdag i morgon. Vet inte ens om jag pallar att testa i morgon då jag är så sjukt nervös för svaret!!! Kanske väntar till på lördag och hoppas att jag vågar då... Har inte haft någon blödning än. Förra gången kom den på rd12 så den skulle kunna komma när som helst. Är ju värsta våndan varje gång man går på toa nu! Har haft molvärk i flera dagar. Det som talar för att det kanske skulle kunna visa positivt den här gången är att jag hade rosa flytningar rd5, vilket ju skulle kunna varit nidblödning. Hoppas det!

• minezza

Hej, vet inte om det räknas som IVF nu i höst, eftersom vårt IVF gjordes 2016, men nu ska jag tillbaka till frysen i morgon (fredag) har flera kvar, så vi hoppas slippa göra om hela processen. Jag blev överstimulerad och hamnade in på sjukhus, men det gick ju bra ändå, när kroppen lungade ner sej blev det pluss med första FET. Kan inte tro det skulle gå så fort den här gången.

• Mudcakemonster

Håller på att bli galen. Testade nu rd13, ser KANSKE nåt? Ser ni nåt eller inbillar jag mej ett streck? :)

Sist ET misslyckades kom mensen redan rd12. Och ingen mens i sikte ännu i alla fall.

• Söstrami83
    Mudcakemonster skrev 2019-09-12 23:42:32 följande:

Håller på att bli galen. Testade nu rd13, ser KANSKE nåt? Ser ni nåt eller inbillar jag mej ett streck? :)

Sist ET misslyckades kom mensen redan rd12. Och ingen mens i sikte ännu i alla fall.

Alltså, möjligtvis att jag kan skymta en antydan till streck. Fy vad jobbigt! Håller tummarna för att du är låghormonare. Vad säger de på kliniken?
  • malinmalan
    Mudcakemonster skrev 2019-09-12 23:42:32 följande:

Det är så svårt på bild att fånga svaga streck men något litet tycker jag mig se också! Hoppas det bara är segstartat med upptrappningen! :)
  • malinmalan
    Aryzza skrev 2019-09-12 15:19:50 följande:

Förstår precis vad du menar. Har en illamåendedag idag och är ändå rätt glad för det jämfört med igår när jag hade ångest hela dagen pga ?mådde för bra?.

Ja förstår det, håller verkligen alla tummar den 30e (om jag fattar rätt) då att det går bra denna gången och ni slipper tråkiga besked. Det går säkert bra denna gången, du måste ju haft din otur redan.

Och tack för grattis, det var rätt sjukt, trodde ju aldrig det skulle funka :) grattis själv till plus och hoppas att detta är PLUSSET. <3

Spännande! Har också plussat och vi ligger nära i tid men jag är lite efter er :) ringde kliniken igår en dag innan TD och fick tid för VUL 8/10.

Hur ska man överleva väntan tills dess?! Vill så gärna att pyret ska stanna kvar!

Har ni fortsatt testa dagarna efter ni börjat plussa? Jag har gjort det och ser ingen ökning sista dagarna.. vet ni när teststrecken borde börja bli lika starka och hur fort det ska öka?
  • Banana84
    Anni888 skrev 2019-09-12 19:52:19 följande:

Åh, fint att höra du tyckte det gick bra!! Väldigt likt här ju - såg 10blåsor innan, fick ut 16 ägg, planerad återföring men liten risk för överstimulering så får ta det lugnt och de ska ringa och följa upp mig imorgon också. Jag tycker det varit svårt men kroppen har verkligen sagt ifrån vid ett par tillfällen så då är det bara att lyssna. Jag blev ju ganska orolig direkt efter plock med det här med överstimulering då de verkligen tryckte på risken för det. Uppfattade det som att 16 var på gränsen. Hur upplevde du det kring detta? Verkade de tycka du var i riskzon?

Väldigt lika situation som min! De tryckte också på risken att jag kunde bli överstimulerade och hur viktigt det är att jag vilar mycket de här dagarna samt känner efter hur jag mår, om magen är svullen, jag inte går på toa regelbundet etc. De skulle ringa idag för att höra hur jag mår samt för att berätta hur många ägg som har blivit befruktade. Hittills har det känts ok, har ont magen men ändå hanterbart, typ som mensvärk. Hur känns det för dig?
  • Loviisa89
    malinmalan skrev 2019-09-13 06:54:50 följande:

Spännande! Har också plussat och vi ligger nära i tid men jag är lite efter er :) ringde kliniken igår en dag innan TD och fick tid för VUL 8/10.

Hur ska man överleva väntan tills dess?! Vill så gärna att pyret ska stanna kvar!

Har ni fortsatt testa dagarna efter ni börjat plussa? Jag har gjort det och ser ingen ökning sista dagarna.. vet ni när teststrecken borde börja bli lika starka och hur fort det ska öka?

Det var länge ni behövde vänta på ert VUL, vi fick tid 2.5 vecka efter testdagen. Jag testade var tredje dag efter jag hade plussat, i 5+3 så var teststrecket lika starkt som kontrollstrecket på rfsu testa ofta. Tror att det kan skilja sig mycket på olika test också.
    Insta: Ivfskafunka
  • malinmalan
    Loviisa89 skrev 2019-09-13 08:06:38 följande:

Det var länge ni behövde vänta på ert VUL, vi fick tid 2.5 vecka efter testdagen. Jag testade var tredje dag efter jag hade plussat, i 5+3 så var teststrecket lika starkt som kontrollstrecket på rfsu testa ofta. Tror att det kan skilja sig mycket på olika test också.

Ja det känns låångt fram till VUL för oss! Trodde vi skulle få komma tidigare, kommer vara v 7+6 vi får komma. Vet inte om Sahlgrenska alltid gör så eller om det beror på att det var fullbokat..

Låter bra att det ändå tog till 5+3 innan du fick så starkt, då har jag en dryg vecka på mig att öka ;) jag har testat varje dag nu vilket ju inte heller är så smart kanske.. såhär har det sett ut, (översta är igår rd 14 med tvådagars)

Svar på tråden IVF hösten 2019