Söderlund skrev 2019-09-12 11:57:55 följande:
Här har du en till!
Ett missfall i bagaget i vecka 7+3 efter att vi hade fått se ett hjärta slå på ultraljud i vecka 6+6. Är i vecka 5+6 nu och är totalt livrädd... Känns som att gå på minerad mark, varje dag går så sjukt långsamt och jag förstår inte hur jag någonsin ska kunna känna mig trygg i graviditeten? Vill egentligen bara spola förbi dom här första veckorna vilket också känns skittråkigt, inte nog med att det ska vara svårt att bli gravid, man är helt skadad så man kan inte njuta av en graviditet heller... Nej usch.
Nej men gud jag fattar precis!!!
Blev samma som sist, total lycka vid plus men sen kommer känslorna tillbaka och man minns hur det slutade förra gången.
Allra första gången kändes det så himla bra (jag var naiv och tänkte, varför skulle det INTE gå?), andra gången var jag redan lite skadad och var mer försiktig med att ta ut lyckan i förskott, men föll ändå i samma fällor efter nån vecka...Typ skaffa alla roliga appar, gå med i roliga FB-grupper, berätta för alldeles för många vänner och så vidare....
Denna gång har jag inte ens berättat för mina föräldrar (inte ens att jag gjort återförande)- har bara berättat för min allra närmaste kollega på jobbet som täcker upp för mig i receptionen när jag går till kliniken- hon vet att jag plussat, och även en kompis till som vet hela min resa och som frågade mig härom dagen hur det gått (kunde inte hålla mig då). Men annars tänker jag hålla mig med att berätta ens för de närmaste förrän jag förhoppningsvis går in i vecka 12.
Som du säger, varje dag känns som en evighet......