• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • LinneaWookie
    Aryzza skrev 2019-09-12 13:34:22 följande:
    Jag med, v 5+2. Mina symptom kommer ungefär varannan dag så jag varannan dag mår nästan som vanligt och varannan dag har ont i livmodern, mår jätteilla och är trööööööött. Känns lite bättre på de dagarna symptomen är men de andra dagarna är hemska. Har aldrig plussat innan så inga missfall i bagaget men hu, kan inte ens tänka mig hur jobbigt det är. Har ultraljud 1 oktober (v 9) och vet inte hur jag ska kunna vänta tills dess på att få veta om där är något.
    Åh jag önskar jag också mådde illa haha....  vet att det låter konstigt men du förstår hur jag menar. 

Då det alltid varit lite sämre nyheter på våra tidiga VUL (inga hjärtljud, embryot borde vara större i mm än vad det är och så vidare) så känns det så långt borta att det ska kunna vara något annat och att det ska ha utvecklats på rätt sätt. Man blir knäpp.

Håller tummarna för dig den 1/10.... Det känns jättelångt bort jag vet (mitt VUL är en dag innan ditt) men det kommer säkert gå jättebra <3
  • LinneaWookie
    LinneaWookie skrev 2019-09-12 14:17:24 följande:
    Åh jag önskar jag också mådde illa haha....  vet att det låter konstigt men du förstår hur jag menar. 

Då det alltid varit lite sämre nyheter på våra tidiga VUL (inga hjärtljud, embryot borde vara större i mm än vad det är och så vidare) så känns det så långt borta att det ska kunna vara något annat och att det ska ha utvecklats på rätt sätt. Man blir knäpp.

Håller tummarna för dig den 1/10.... Det känns jättelångt bort jag vet (mitt VUL är en dag innan ditt) men det kommer säkert gå jättebra <3
    Och GRATTIS till första plusset, glömde skriva det! Magisk känsla <3
  • LinneaWookie

Aryzza nu råkade jag svara på mitt istället för ditt och FL är så dumt att man inte kan radera eller redigera inlägg, men du ser säkert att det var till dig jag ville svara haha...

• Aryzza
    LinneaWookie skrev 2019-09-12 14:46:25 följande:

Aryzza nu råkade jag svara på mitt istället för ditt och FL är så dumt att man inte kan radera eller redigera inlägg, men du ser säkert att det var till dig jag ville svara haha...

Förstår precis vad du menar. Har en illamåendedag idag och är ändå rätt glad för det jämfört med igår när jag hade ångest hela dagen pga ?mådde för bra?.

Ja förstår det, håller verkligen alla tummar den 30e (om jag fattar rätt) då att det går bra denna gången och ni slipper tråkiga besked. Det går säkert bra denna gången, du måste ju haft din otur redan.

Och tack för grattis, det var rätt sjukt, trodde ju aldrig det skulle funka :) grattis själv till plus och hoppas att detta är PLUSSET. <3
  • LLW

Första omgången intralipiddropp avklarad hos Livio Falun. Skulle dessutom lämna vävnadsprov.. fy tusan. Fick lokalbedövning men det gjorde ändå ont. Så trött på alla dessa gynundersökningar! Räknade på att jag legat i den där stolen närmare 30 gånger de senaste två åren.

Blodprovet de tog visade att jag nästan är nollad, vilket är jättebra. Så på lördag kör vi igång med sprutorna, sen ultraljud den 19e för att kolla hur blåsorna växer. Ska fortsätta med nässprayen men halvera dosen. Hoppas verkligen att det hjälper att ha gjort den här nedregleringen nu!

• Loviisa89
    LLW skrev 2019-09-12 16:07:02 följande:

Första omgången intralipiddropp avklarad hos Livio Falun. Skulle dessutom lämna vävnadsprov.. fy tusan. Fick lokalbedövning men det gjorde ändå ont. Så trött på alla dessa gynundersökningar! Räknade på att jag legat i den där stolen närmare 30 gånger de senaste två åren.

Blodprovet de tog visade att jag nästan är nollad, vilket är jättebra. Så på lördag kör vi igång med sprutorna, sen ultraljud den 19e för att kolla hur blåsorna växer. Ska fortsätta med nässprayen men halvera dosen. Hoppas verkligen att det hjälper att ha gjort den här nedregleringen nu!

Åh vad spännande, då är ni ju igång med sprutor om bara ett par dagar! Vad var det för vävnadsprov dom tog?

Förstår att det måste vara segt med långa protokollet, men hoppas det ger resultat :) Jag är verkligen jättespänd på er nästa omgång, känns så spännande att ni får prova så mycket nytt nu :)
    Insta: Ivfskafunka
  • Anni888
    LLW skrev 2019-09-12 16:07:02 följande:

Spännande att det snart är dags för sprutstart! Hoppas det går er väg nu! Kan verkligen relatera till att man är rätt trött på alla dessa gynstolsbesök. Använde det som argument när jag blev sur på min man häromdagen. Hehe. Otroligt vad mycket kvinnan får gå igenom. Hejja oss!!
  • Anni888
    Ölandstoka skrev 2019-08-28 08:11:05 följande:

Spännande med så många som ruvar :) Heja heja!

Själv började jag med gonal-f igår, någon mer som nyligen har börjat/ska börja snart?

Jag! Lite sen på bollen här men verkar som vi är väldigt synkade. Jag hade ÄP 10/9 och planerad återföring 15/9. Hoppashoppas bara det finns någon fin blastocyst tills dess. Håller tummarna det går vägen för båda här i helgen så får vi följas åt i ruvning
  • LisasL

Hej,

Jag är nu inne på RD 13. Och börjar bli nervös för att få en blödning. Haft värk i 3 dagar som känts som mensvärk. Men mår nu även illa från och till. Jag är så nervös över att DDT ska komma en blödning.

Hat blivit så otroligt känslig nu och otroligt nära till gråten. Då jag nu börjar grina när man hör någon som sjunger fint!

Jag har domningar i ben och känningar även i ljumskarna, i övrigt helt vanlig mensvärk.

Har inte testdag förens nästa vecka. Vill tjuvtesta men vågar inte.

• Banana84

Äggutplocket idag gick bra :) personal tog väl hand om oss, jag fick lugnande, morfinliknande preparat och lokalbedövning. Det kändes lite men inte så farligt och man klarar det, tar ca 25 min.

På ultraljud hade de sett ca 11 blåsor men idag vick de ut 16 ägg! Det hade jag inte räknat med! Hoppas många blir befruktade, planen är återföring på tis om allt går som det ska. Finns en liten risk för överstimulering så måste ta det riktigt lugn de kommande dagarna, bra att det är helg :)

Svar på tråden IVF hösten 2019