• LLW

IVF hösten 2019

Hej!

Vi ska påbörja vår fjärde ivf i augusti/september. Det är alltid skönt att kunna skriva av sig och diskutera med andra som går igenom liknande, så häng gärna med i tråden så peppar och hjälper vi varandra under behandlingarna!

• Svar på tråden IVF hösten 2019
  • malinmalan
    LisasL skrev 2019-09-10 10:43:04 följande:
    Ja verkligen!

Jag brukar ha sämst tålamod annars men som tur är det så att min sambo har smittat av sig lite att att ha lite tålamod ändå :)

Vi får se om vi väntar tills det bestämda datumet som är på onsdag om 1 vecka! Känns som en evighet. Men tror att det kan beror på vilken klinik man är hos. För hört att alla har olika antal RD. Håller tummarna för att det går vägen för dig du som ändå fått plus redan :)

Jag är livrädd då jag hört att 14 dagar efter uttag kommer mensen om det ej har blivit något och det ör detnär mig idag så är sjukt nervös varje gång jag ska på toa. Och kommer vara ännu mer rädd imorgon om inget händer idag.
    Ja aldrig har väl dagarna gått så långsamt som under ruvartiden.. Impad att ni håller er! :)

Jag är också nervös varje gång man går på toaletten eller känner den där jäkla lutinus rinna och blir tvungen att dubbelkolla.. Har så svårt att bara vara glad över att testerna visar plus. Ena stunden tror man på att det kan gå vägen och i nästa googlar jag orsaker till falskt plus, missfallsstatistik, symtom osv. Aldrig är man lugn, haha..

Håller tummarna för positivt när ni bestämmer er för att testa!!
  • Ölandstoka
    MALinneaH skrev 2019-09-10 19:13:38 följande:

De ringde mig igår och frågade hur jag mådde. Jag kunde ju inte hålla mig från att fråga status! De sa att 22 st hade blivit befruktade. Så nu håller vi tummarna att det blir många till frysen. Ser ljust ut just nu men mycket kan hända så en dag i taget! Imorgon ska de ringa igen. Blir frys imorn eller torsdag.

Jag var superglad att det var plock en fredag. Har sovit och vilat hela helgen! Sjukt trött och öm som attan. Svårt att ha vanliga byxor och röra mig i allmänhet. Men igår måndag var det väldigt mycket bättre. Nu känner jag bara ömhet när jag trycker hårt i nedre delen av magen. Så gick ändå snabbt över det värsta Det går säkert snabbt över för dig också!

När får du veta säkert om det blir återföring lördag? För det kunde bli torsdag också visst?

Wow vilket fantastiskt resultat, grattis! :)

Har vankat fram som en gammal tant idag, ångrar att jag inte stannade hemma. Har mycket på jobbet den här veckan så jag hoppas verkligen att det känns bättre imorgon!

Ska ringa imorgon bitti och höra hur det har gått men är inställd på torsdag, har bett mannen att hålla jobbkalendern tom då.
  • melissa8601

Ivf 1 fick vi ut 16. 14 mogna, 11 befruktade.

Ett till mig och fyra till frysen. (ingen lycka med ngt)

Körde på exakt samma protokoll denna gång som resulterade i 0 ägg ut av 18 blåsor. Verkligen förstörd, hade inte alls räknat med detta.

Läkaren sa att hon trodde det räknades som ett försök eftersom vi genomfört ÄP. Hon skulle dubbelkolla. Känns hur surt som helst, inte ens få ruva en dag. Fattar inte vad som gått fel, de trodde ev att det var fel på ägglossningssprutan

• Najo
    melissa8601 skrev 2019-09-10 20:58:52 följande:

Körde på exakt samma protokoll denna gång som resulterade i 0 ägg ut av 18 blåsor. Verkligen förstörd, hade inte alls räknat med detta.

Läkaren sa att hon trodde det räknades som ett försök eftersom vi genomfört ÄP. Hon skulle dubbelkolla. Känns hur surt som helst, inte ens få ruva en dag. Fattar inte vad som gått fel, de trodde ev att det var fel på ägglossningssprutan

Hej, ja det är ju helt galet! Men hur kan ÄL sprutan påverka? Att äggen släppt från blåsorna innan äggplock? Det borde väl i sådant fall synas vid äggplock? Nä det måste ju bara kunna finnas en rimlig förklaring. Mht ditt tidigare försök är det ju ett helt orimligt resultat! Kiniken borde ta ansvar för detta och utreda och återkoppla.
  • Jooosen

Fan va jobbigt! Förstår att man blir extra chockad när erat första försök var så bra. Hoppas verkligen att ni kan få göra om detta försök. Kramar
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Hoppet19
    zey skrev 2019-09-10 10:23:07 följande:

Då ska man till kliniken igen på fredag för nästa omgång FET, detta blir tredje gången totalt (1ET och nu 2FET).

Känner mig mer positiv nu än förra gången, samtidigt som man bara har ångest hels tiden.. svårt det här!

Spännande! Jag mår också bättre den här gången jämfört med förra, gör FET imorgon! Ska försöka andas!

Fy fan vilket jäkla skit!! Verkar ju jättemärkligt, med tanke på hur du svarade innan... Hoppas ni får rätt och att det inte räknas!!
  • LLW

Nej fy tusan vad tråkigt! Usch vad jobbigt för er :( hoppas verkligen att det inte räknas som ett försök.
  • melissa8601
    Najo skrev 2019-09-10 21:05:05 följande:

Hej, ja det är ju helt galet! Men hur kan ÄL sprutan påverka? Att äggen släppt från blåsorna innan äggplock? Det borde väl i sådant fall synas vid äggplock? Nä det måste ju bara kunna finnas en rimlig förklaring. Mht ditt tidigare försök är det ju ett helt orimligt resultat! Kiniken borde ta ansvar för detta och utreda och återkoppla.

Nja, dom sa att äggen inte släppt innan (det skulle tydligen se annorlunda ut) utan förklaringen måste vara att vi glömt ta älsprutan eller tagit den på fel tid enligt läkaren. Vilket vi självklart inte har. Så de tog blodprov idag för att se om älsprutan 'funkat'. Äggen var liksom inte i vätskan i äggblåsan utan satt fortfarande fast trodde dom. Helt jävla katastroftråkigt i alla fall.
  • Banana84
    Ölandstoka skrev 2019-09-10 09:17:49 följande:

Jo jag vet att det är helt orimligt att man själv skulle kunna veta eller känna på sig att man inte kan bli gravid men det är så jag alltid har känt och jag får det ju bekräftat varje månad så det är svårt att vända de tankarna. Ska ringa och höra hur äggen mår imorgon.

En sak som är lätt att glömma bort vid plock är att man kan be om mer smärtstillande. Prata med dem om det innan att du är nervös att det kommer att göra ont och att de ska fråga dig om du vill ha mer om du verkar ha ont. Väl uppe i stolen är man så snurrig och iaf jag har lätt att glömma bort att man faktiskt kan få lite mer. Men förhoppningsvis går det fort och jättebra :)

Jag förstår det, hoppas det går bra med äggen imorgon!

Bra tips, jag ska försöka komma ihåg att fråga efter mer om det gör ont :)
  • Banana84

Jättetråkig, borde inte räknas som ett försök :(
Svar på tråden IVF hösten 2019