• qaswas122

BF JULI 2020

Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli GladHjärta

• Svar på tråden BF JULI 2020
  • Reb86

Hej! Plussade igår och är beräknad till 27 juli med barn nr 2! Finns det en fb grupp?

• Corros

Den här förmiddagen har jag mått så illa, det slog till sådär bara. Känner sig så otroligt gravid och bara ?nä nu kommer det funka jag känner det i hela kroppen?. Så jag tog fram mitt sista cb-test och kolla!!!!

Tack för all pepp igår hörrni. Så tacksam att man kan prata av sig här. Wiiiiiih!!!!!

• SofieKristin
    Anonym (Orolig) skrev 2019-11-22 23:25:10 följande:

Någon annan som fortfarande får ?molvärk? i vecka 8? Är i 7+5 idag och har fortfarande ont till och från... gör mig superorolig!!

Att det drar,molar osv i livmodern är vell helt normalt. Det blir ju senare sammandragningar. Jag hade så hela min förra graviditet . Det är ett tecken på att livmodern växer.
  • SofieKristin
    Corros skrev 2019-11-24 12:02:32 följande:

Den här förmiddagen har jag mått så illa, det slog till sådär bara. Känner sig så otroligt gravid och bara ?nä nu kommer det funka jag känner det i hela kroppen?. Så jag tog fram mitt sista cb-test och kolla!!!!

Tack för all pepp igår hörrni. Så tacksam att man kan prata av sig här. Wiiiiiih!!!!!

Grattis!!!!
  • SofieKristin
    Corros skrev 2019-11-23 10:41:44 följande:

För 9 dagar sedan fick jag ?vecka 2-3? på clearblue digital. Imorse testade jag och tänkte att det skulle blir 3+, men det står fortfarande på vecka 2-3. Känns inte alls bra :(

Jag är antingen i 4+5 eller 6+0 idag (hade spottings innan mens så jag vet inte vilken dag jag ska räkna).

Ska jag vara orolig?

Om du fått gravid på testet så lita på det och ta inga fler

På MVC kommer dom ju räkna ut exakt vilken vecka du är i. Är d första barnet brukar man få komma dit tidigt om man vill på hälsosamtal, tror jag var där typ i vecka 6 i förra grav. Och då räknade hon ut vilken vecka jag var i, BF etc. Så man kunde känna sig lugn.
  • Corros
    SofieKristin skrev 2019-11-24 12:17:57 följande:
    Om du fått gravid på testet så lita på det och ta inga fler

På MVC kommer dom ju räkna ut exakt vilken vecka du är i. Är d första barnet brukar man få komma dit tidigt om man vill på hälsosamtal, tror jag var där typ i vecka 6 i förra grav. Och då räknade hon ut vilken vecka jag var i, BF etc. Så man kunde känna sig lugn.
    Nej fy nu köper jag inga fler, det här var sista jag hade. Har inskrivning och VUL strax innan jul så då får vi se :)
  • Midvintersol

Hej!

Jag plussade för några dagar sedan och är beräknad till den 31 juli enligt app. Är vårt första barn om allt går vägen. Är så spänd!

Jag tänkte ringa barnmorskemottagningen i morgon, är det något speciellt man ska fråga om/efter nu första gången? Förutom att säga att man har plussat :D

• barntokiggg
    reptilina skrev 2019-11-24 01:50:06 följande:

Hej där! Det jag tycker är jobbigast är att jag inte kan känna mig riktigt glad för detta, för jag vågar inte. Mitt mittfall i oktober fick jag dagen efter jag testat positivt, och trots att jag bara visste om detta i 24h innan allt gick snett så hann jag ändå ta ut så mycket i förskott. Denna gång känns det annorlunda och symptomen liknar mycket mer den första gången som jag var gravid, den som resulterade i min fina friska dotter. Jag hoppas därför att detta går vägen, men vågar inte tro. Om jag ska göra tidigt ultraljud? YES. Jag ska göra allt, alla tester och allt man någonsin kan tänkas göra. Så tidigt som möjligt, alltså om typ kanske tre veckor. Tac för grattis och grattis tillbaka!

Åh, håller alla tummar för dig <3 Det är så jobbigt, för mig är det första barnet, andra graviditeten då, aå har verkligen inget att jämföra med :( Nu är det så jobbigt då jag i tisdags, tror jag, plussade, fick plötslig mycket huggande smärta i magen på onsdagen och tänkte att det är väl kört, men inget blod och sedan dess har jag haft molvärk tills typ igår? Känner som ingenting. Jag ska med på tidigt ultraljud om 2/3 veckor då jag kommit in i vecka 6, är i 4+3 nu.
  • Corros
    Midvintersol skrev 2019-11-24 12:46:09 följande:

Hej!

Jag plussade för några dagar sedan och är beräknad till den 31 juli enligt app. Är vårt första barn om allt går vägen. Är så spänd!

Jag tänkte ringa barnmorskemottagningen i morgon, är det något speciellt man ska fråga om/efter nu första gången? Förutom att säga att man har plussat :D

Grattis! Nej du behöver bara boka tid för inskrivning. Om det inte är något speciellt du undrar över så kommer de fråga dig massor när du är där.
  • Längtande95

Hej!

Hänger på här jag med, plussade igår och väntar nu barn nr 2 :) Bf 31 juli.

Någon som är intresserad av en fb grupp? :)

Svar på tråden BF JULI 2020