• qaswas122

BF JULI 2020

Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli GladHjärta

• Svar på tråden BF JULI 2020
  • malinamf
    Corros skrev 2019-11-23 18:15:45 följande:

Jag vet att +3 är max för cb. Blev bara ställd när jag är kvar på 2-3 veckor med nio dagars mellanrum med testen. Man försöker hitta säkra kort men det finns ju inga. Bara att vänta :)

Härligt att du är i v 8! Dit vill jag också :)

Är också säker på att det kommer gå bra! Har hört innan att de är luriga... håller tummarna! <3
  • malinamf
    Corros skrev 2019-11-23 18:15:45 följande:

Jag vet att +3 är max för cb. Blev bara ställd när jag är kvar på 2-3 veckor med nio dagars mellanrum med testen. Man försöker hitta säkra kort men det finns ju inga. Bara att vänta :)

Härligt att du är i v 8! Dit vill jag också :)

Är också säker på att det kommer gå bra! Har hört innan att de är luriga... håller tummarna! <3
  • Mammatillviva

Jaha! Ja den infon jag fick var att jag kunde få göra KUB, och då få en remiss hem så att jag kan boka egen tid på en annan mottagning som då förhoppningsvis inte tar några kostnader, men tyckte det var så märkligt. Dom sa det kort och gott att såna undersökningar görs inte på Nyköpings, förutom RUL då. Men jag antar att jag få ringa igen och fråga, kanske kan hänvisa mig till nån mottagning därifrån? :D Lite svårt och veta var man ska vända sig

• Corros
    malinamf skrev 2019-11-23 20:55:38 följande:
    Jag hoppas verkligen det. Tack <3
  • staar
    Corros skrev 2019-11-23 10:41:44 följande:

För 9 dagar sedan fick jag ?vecka 2-3? på clearblue digital. Imorse testade jag och tänkte att det skulle blir 3+, men det står fortfarande på vecka 2-3. Känns inte alls bra :(

Jag är antingen i 4+5 eller 6+0 idag (hade spottings innan mens så jag vet inte vilken dag jag ska räkna).

Ska jag vara orolig?

En släkting till mig fick aldrig 3+ på sina test men var idag här med sin fyra månaders lilla pojke så testen stämmer inte alltid .

Jag själv reagerade också på att jag inte fick 3+ när jag "borde " Men jag bröt isär testen och såg en tydlig stegring innuti så då bestämde jag mig för att sluta testa och försöka slappna av och inte oroa mig även om det är svårt. Bestämt mig för att jag väntar barn och inte missfall och blir det missfall kan jag ändå inte styra över det.
  • Corros
    staar skrev 2019-11-23 22:25:30 följande:
    En släkting till mig fick aldrig 3+ på sina test men var idag här med sin fyra månaders lilla pojke så testen stämmer inte alltid .

Jag själv reagerade också på att jag inte fick 3+ när jag "borde " Men jag bröt isär testen och såg en tydlig stegring innuti så då bestämde jag mig för att sluta testa och försöka slappna av och inte oroa mig även om det är svårt. Bestämt mig för att jag väntar barn och inte missfall och blir det missfall kan jag ändå inte styra över det.
    Tack. Näe det är helt omöjligt att få en försäkran om att det kommer gå bra, och det är väl det man letar i svaga stunder med dessa förbannade tester. Får jag missfall spelar det ingen roll hur starka strecken var ändå och oftast tänker jag att det kommer gå bra. Det är i svaga stunder. Sen när jag mår bättre så tänker jag inte på det alls. Hej berg- och dalbana..
  • reptilina
    barntokiggg skrev 2019-11-23 19:06:46 följande:

Hej! Och grattis! Är i ganska samma sits som dig. Fick ett MA i vecka 8 i sep som troligtvis dött i vecka 5. Men nu är jag gravid igen efter första mensen och försöker vara glad. Kommer du göra tidigt ultraljud?

Hej där! Det jag tycker är jobbigast är att jag inte kan känna mig riktigt glad för detta, för jag vågar inte. Mitt mittfall i oktober fick jag dagen efter jag testat positivt, och trots att jag bara visste om detta i 24h innan allt gick snett så hann jag ändå ta ut så mycket i förskott. Denna gång känns det annorlunda och symptomen liknar mycket mer den första gången som jag var gravid, den som resulterade i min fina friska dotter. Jag hoppas därför att detta går vägen, men vågar inte tro. Om jag ska göra tidigt ultraljud? YES. Jag ska göra allt, alla tester och allt man någonsin kan tänkas göra. Så tidigt som möjligt, alltså om typ kanske tre veckor. Tac för grattis och grattis tillbaka!
  • Anonym (T)
    Mammatillviva skrev 2019-11-23 22:08:20 följande:

Jaha! Ja den infon jag fick var att jag kunde få göra KUB, och då få en remiss hem så att jag kan boka egen tid på en annan mottagning som då förhoppningsvis inte tar några kostnader, men tyckte det var så märkligt. Dom sa det kort och gott att såna undersökningar görs inte på Nyköpings, förutom RUL då. Men jag antar att jag få ringa igen och fråga, kanske kan hänvisa mig till nån mottagning därifrån? :D Lite svårt och veta var man ska vända sig

Väldigt märkligt att dom sa så, tycker du ska testa ringa till lasarettet och kolla om dom gör KUB där! Tror det är barnmorskemottagningen du ska ringa :) Dom kommer hänvisa dig rätt om inte annat :)
  • Whoisalex

Hej!

Är ny här och tänkte presentera mig.

Nybliven 30åring med sambo som väntar vårat första barn.

Är i vecka 8 (7+0) idag. Ska ha bf 11 juli.

Har en fråga dock, alla mina symtom har försvunnit i vecka 6, bara molvärken som är kvar och svagt illamående ibland samt bruna flytningar.

Någon mer som har så? Ska på VUL på måndag morgon men klart man oroar sig. ??????

Svar på tråden BF JULI 2020