• qaswas122

BF JULI 2020

Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli GladHjärta

• Svar på tråden BF JULI 2020
  • SugarSugar
    feliciamaria24 skrev 2019-11-22 10:44:29 följande:

Vad har alla för symtom såhär i vecka 6? :)

Själv har jag mild mensvärk som kommer och går, är trött och drömmer mycket om nätterna. Lite svullen om magen oxå.

Är i vecka 7 (6+3). Har mått oförskämt bra, endast ömma bröst och lite molvärk. Men igår och idag har jag knappt haft någon aptit och ett illamående har tillkommit. Inte så jag vill spy, men känner mig spak och skakis. Typ som att man har blodsockerfall. Ska väl inte klaga, för så farligt är det inte... men får gärna gå över =D
  • FruKnäpposaurus
    BeckaBecka skrev 2019-11-22 12:13:44 följande:

Tack för svaret, det gör mig lite lugnare. Man kanske ska prata med sin barnmorska som du säger. Han borde ju också kunna få stöd där.

Jo, jag vet inte men jag har själv ett bagage (inte med min familj, de är underbara, utan mig själv) och vår bm sa att det fanns kuratorer och psykologer att tillgå vid behov på deras mvc.
  • FruKnäpposaurus
    BeckaBecka skrev 2019-11-22 12:13:44 följande:

Tack för svaret, det gör mig lite lugnare. Man kanske ska prata med sin barnmorska som du säger. Han borde ju också kunna få stöd där.

Jo, jag vet inte men jag har själv ett bagage (inte med min familj, de är underbara, utan mig själv) och vår bm sa att det fanns kuratorer och psykologer att tillgå vid behov på deras mvc.
  • EmiiLee

Själv har jag mild mensvärk som kommer och går, är trött och drömmer mycket om nätterna. Lite svullen om magen oxå.

Asså jag mår ganska så bra! Lite molande värk, ömma bröst, trött och helt avsmak på godis och choklad (ÄLSKAR GODIS & CHOKLAD)

Sömnen var dock katastrof förra veckan. Vaknade minst 2 gånger per natt.
  • EmiiLee

För er som är intresserade, detta sa min kiropraktor igår:

Att det finns bara fördelar med kiropraktik under graviditeten. Mindre värk vid födseln och lindrar ryggsmärtor bl.a. Så hon rekommenderar det! Och massage från v 12.

Hon menar att inte finns någon koppling till att kiropraktik leder till missfall eller är negativt för fostret på något sätt.

Det ska tilläggas att man bör kolla upp ifall kliniken utför kiropraktik på gravida då det inte är alla som gör det!

• staar

Jag har lite molande i "tjejmagen " mest på morgon och kväll. Ont i brösten och förbannat bra luktsinne tyvärr. Med dottern som blir sju i början av nästa år spydde jag jätte mycket från början till vecka 15 så jag hoppas lite att det kommer nu också för då känner jag mig konstigt nog tryggare. Måste sova middag minst en gång om dagen och sover väldigt oroligt på nätterna. Har vanligtvis problem med gallsten och nu är anfallen mycket tätare än vanligt. Har vart så orolig för att jag hade så mycket symptom men nu när jag skrev ner den inser jag att det var en hel del , haha . Kanske inte ska oroa mig så mycket för att den inte är som med dottern.
  • feliciamaria24

Molvärk verkar va vanligaste symtomet!

Någon som har varit gravid med bröst implantat ?

Jag har bröstförstoring sen 1 år tillbaka, undrar ifall de kan påverka om brösten växer/ömmar. Vet att man inte alltid kan amma men det kan man ändå aldrig garantera oavsett tyvärr..

• Anonym (J)
    feliciamaria24 skrev 2019-11-22 15:43:28 följande:

Jag har bröstförstoring sen 1 år tillbaka, undrar ifall de kan påverka om brösten växer/ömmar. Vet att man inte alltid kan amma men det kan man ändå aldrig garantera oavsett tyvärr..

Min sambos syster som nyss fått barn. Funkar finemang! Moderna bröstförstoringar blir inte problematiska för amningen direkt utan det är i vissa fall som bröstförminskning kan ställa till det. :) 
  • Solros2
    feliciamaria24 skrev 2019-11-22 15:43:28 följande:

Jag har bröst inplantat framför muskler! Jag känner inte så speciellt mycket av det just nu! Får se framöver!
  • Anonym (J)

6+5 här.. Illamående! Dålig aptit och det gör bara illamåendet värre. :( Molvärk då och då, förstoppning, glömsk och klumpig, kissar ofta för det känns som att blåsan aldrig blir riktigt tom, cravings och jättetrött.. 
Svar på tråden BF JULI 2020