• qaswas122

BF JULI 2020

Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli GladHjärta

• Svar på tråden BF JULI 2020
  • KingA2016
    BeckaBecka skrev 2019-11-24 21:53:34 följande:

Hej alla!!

Jag har en liten annan fundering kring vad alla jobbar med? Eller, alltså hur ekonomin ser ut för er? Min sambo kommer ju plugga när jag är föräldraledig, har börjat tänka på hur det faktiskt kommer bli.

Hej! Jag pluggar och min sambo arbetar som projektledare. Vi hade betydligt sämre ekonomi under första graviditeten och det gick finfint det med! Planen är att jag inte ska ta studieuppehåll utan plugga på då vi har uppsatsskrivning på valfri plats under hösten så jag och sambon kommer dela upp föräldraledigheten redan från start. På så sätt får jag fullt studiestöd och vår ekonomiska situation kommer bli oförändrad
  • EmiiLee

Hej alla!!

Jag har en liten annan fundering kring vad alla jobbar med? Eller, alltså hur ekonomin ser ut för er? Min sambo kommer ju plugga när jag är föräldraledig, har börjat tänka på hur det faktiskt kommer bli.

Vi var först lite oroliga över det ekonomiska, därför vi väntat med att skaffa barn, men sen sa vi bara "äh skitsamma..." Det blir aldrig en bra tidpunkt. Jag kommer gå direkt från plugg till föräldrapenning. Är tjänstledig så behåller min SGI (SUPERSKÖNT). Min sambo jobbar heltid. Nu hoppas vi bara att bebben vill stanna <3

Det kommer lösa sig för er, garanterat. Är ni oroliga så kan ni alltid börja se över utgifter redan nu, om det finns något ni kan dra ner på. Människan är bra på att anpassa sig! Man får tyvärr kanske välja bort vissa bekvämligheter, men det kan det vara värt :)

Tex så märkte jag idag att jag har 880 kr på autogiro!!! Som bara är gym, Spotify och streaming tjänster.. GALET! Typ blöjor 1 månad eller nåt xD
  • Anonym (J)

Hej alla!!