• qaswas122

BF JULI 2020

Såg inte att någon tråd om juli fanns, så startar en! Någon med BF juli 2020? Jag plussade idag och har bf 2 juli GladHjärta

• Svar på tråden BF JULI 2020
  • KingA2016
    BeckaBecka skrev 2019-11-24 21:53:34 följande:

Hej alla!!

Jag har en liten annan fundering kring vad alla jobbar med? Eller, alltså hur ekonomin ser ut för er? Min sambo kommer ju plugga när jag är föräldraledig, har börjat tänka på hur det faktiskt kommer bli.

Hej! Jag pluggar och min sambo arbetar som projektledare. Vi hade betydligt sämre ekonomi under första graviditeten och det gick finfint det med! Planen är att jag inte ska ta studieuppehåll utan plugga på då vi har uppsatsskrivning på valfri plats under hösten så jag och sambon kommer dela upp föräldraledigheten redan från start. På så sätt får jag fullt studiestöd och vår ekonomiska situation kommer bli oförändrad
  • EmiiLee

Hej alla!!

Jag har en liten annan fundering kring vad alla jobbar med? Eller, alltså hur ekonomin ser ut för er? Min sambo kommer ju plugga när jag är föräldraledig, har börjat tänka på hur det faktiskt kommer bli.

Vi var först lite oroliga över det ekonomiska, därför vi väntat med att skaffa barn, men sen sa vi bara "äh skitsamma..." Det blir aldrig en bra tidpunkt. Jag kommer gå direkt från plugg till föräldrapenning. Är tjänstledig så behåller min SGI (SUPERSKÖNT). Min sambo jobbar heltid. Nu hoppas vi bara att bebben vill stanna <3

Det kommer lösa sig för er, garanterat. Är ni oroliga så kan ni alltid börja se över utgifter redan nu, om det finns något ni kan dra ner på. Människan är bra på att anpassa sig! Man får tyvärr kanske välja bort vissa bekvämligheter, men det kan det vara värt :)

Tex så märkte jag idag att jag har 880 kr på autogiro!!! Som bara är gym, Spotify och streaming tjänster.. GALET! Typ blöjor 1 månad eller nåt xD
  • Anonym (J)

Hej alla!!

Min sambo jobbar som industrisanerare och tjänar rätt bra. Jag var studerande när jag blev gravid med dottern och jag har haft SGI från en fd. tjänst som låg på 75%. Jag får alltså inte ut så jättemycket men vi klarar oss väldigt bra i månaden ändå. Vi har delat upp utgifterna så att det passar oss. Nu kommer jag vara studerande återigen när detta barn kommer så jag antar att det blir samma visa igen. Det har som sagt funkar superbra så stressa inte över det. En bebis kostar mindre än vad man tror, speciellt om man ammar, det blir värre sen när dom blir ett år och uppåt. Cool
  • feliciamaria24

Hej alla igen,

Jag är nu i vecka 6 (5+5) och har ivrigt vägt mig sen jag plussa för jag ser fram emot viktuppgång och få mage.

Vägde vid start 56 kg och imorse stog vågen på 53.9...

suck, jag har försökt äta mer än vanligt men ibland när jag äter efter halva måltiden tar de bara stopp , jag blir äcklad av maten och känner mig proppmätt.

Har även slutat träna 5 dagar i veckan o kör endast 3 ggr super lugnt (blir trött och andfådd jätte fort numera)

Någon som känner igen detta eller är i samma sits ?

Man blir ju orolig då jag redan är smal, har läst är bebis tar de den behöver men känns verkligen inte bra att gå ner..

• Anonym (K)
    feliciamaria24 skrev 2019-11-25 03:58:24 följande:

Hej alla igen,

Jag är nu i vecka 6 (5+5) och har ivrigt vägt mig sen jag plussa för jag ser fram emot viktuppgång och få mage.

suck, jag har försökt äta mer än vanligt men ibland när jag äter efter halva måltiden tar de bara stopp , jag blir äcklad av maten och känner mig proppmätt.

Har även slutat träna 5 dagar i veckan o kör endast 3 ggr super lugnt (blir trött och andfådd jätte fort numera)

Man blir ju orolig då jag redan är smal, har läst är bebis tar de den behöver men känns verkligen inte bra att gå ner..

Du är supertidigt i graviditeten och kommer inte få mage än på ca 10 veckor. Men bra att du äter mer, du är ju väldigt smal!
  • BDN
    Anonym (K) skrev 2019-11-25 06:25:55 följande:

Du är supertidigt i graviditeten och kommer inte få mage än på ca 10 veckor. Men bra att du äter mer, du är ju väldigt smal!

Det är ju väldigt individuellt när mage syns. Dessutom rätt onödigt att poängtera att hon är väldigt smal när hon redan sagt att hon är medveten om och orolig för det själv. Dessutom känner du inte till hennes längd så svårt för dig att avgöra hur smal en person är enbart baserat på vikt.
  • LizzieP
    feliciamaria24 skrev 2019-11-25 03:58:24 följande:

Hej alla igen,

Hej <3 jag har också bara gått ner sen plusset, inte mycket men ca 1,5 kg... Nog inget oroväckande såhär tidigt!
  • feliciamaria24

Anonym (K) : min oro var inte att jag inte fått mage än, jag vet att de kommer senare, sa endast att jag ser fram emot magen.

Min oro var att jag gått ner i vikt och är äcklad av all mat. Vet att även de e vanligt , ville mest höra om nån annan är i samma sits. Tack @BDN och @Lizziep för svar <3

• Anonym (J)
    feliciamaria24 skrev 2019-11-25 08:46:32 följande:

Anonym (K) : min oro var inte att jag inte fått mage än, jag vet att de kommer senare, sa endast att jag ser fram emot magen.

Min oro var att jag gått ner i vikt och är äcklad av all mat. Vet att även de e vanligt , ville mest höra om nån annan är i samma sits. Tack @BDN och @Lizziep för svar <3

Har också gått ner 1,5 kilo ungefär! Denna gång är jag rätt så illamående och äcklad av all mat! :( Däremot vet jag att viktnedgången/snål viktuppgång inte är nåt att oroa sig för.. Med dottern gick jag upp 1 kilo redan i vecka 7 men sen gick jag inte upp mer än 2 kilo till under resten av grav, varav jag gick ner ett kilo strax innan BF trots att jag åt som en häst (och mycket onyttigt) under den graviditeten. När hon kom ut vägde hon normalt och det gjorde även moderkakan osv. Lätt att fixera sig på vikten men försök att inte göra det. Kroppen vet vad den gör! <3
  • stragge
    KingA2016 skrev 2019-11-24 21:33:23 följande:

Halloj! Plussade i veckan med andra barnet. BF 28 juli som det verkar. Mådde piss förra graviditeten så ska bli intressant att se hur det går denna gång. Ska få träffa barnmorska och spec. Läkare redan på onsdag genom privat klink.

Är gärna med i fb-gruppen. Vem ska man kontakta?

du kan skicka meddelande till mig med mejladress som är kopplad till facebook :)
Svar på tråden BF JULI 2020