• boshab

BIM januari

Hittade ingen BIM-tråd för januari så skapar en nu. Längtar så efter ett plus och hoppas att jag 2020 kommer få uppleva det!

4/1 - boshab

• Svar på tråden BIM januari
  • Loea
    Supertrio skrev 2020-01-14 19:35:22 följande:

Åh vad skönt med nedräkning, men dessvärre lättare sagt än gjort att distrahera sig och inte bli galen under tiden!:) Körde du med clearblues ÄL-tester denna gång? Jag sa ju att jag skulle skippa ÄL-tester men kunde inte låta bli att köpa vanliga stickor iaf;) Och till min stora förvåning fick jag positivt utslag en hel vecka innan jag trodde att jag skulle ha ägglossning. Väldigt konstigt. Hoppas bara inte att det bara var ett försök till ÄL och att jag nu snart får ett till positivt ÄL-test!? Någon som varit med om det??

Haha jag vet, känns näst intill omöjligt att faktiskt lyckas distrahera sig! Jag körde rfsu stickor, men slarvade lite så missade den exakta toppen. Är lite orolig för samma som dig, att det inte var faktiska Äl utan att den kommer senare.. Jag fortsätter testa ett tag till tänker jag så får jag se. Fysiskt sett känns det verkligen som att jag har ägglossning nu, har ont i äggstockarna, uppsvullen, lätt illamående. Har även märkt att jag får en väldigt märklig huvudvärk/migrän på ena sidan av huvudet vid perioden runt ÄL. Så antingen borde den ju komma väldigt snart eller så var den då jag trodde. Lyckades ni timea in den förmodade ÄL? :)
  • Snarttrettiochtrevar89
    Sofieelises skrev 2020-01-14 17:59:26 följande:

Igår fick jag ett supersvagt plus på cb på morgonen och sedan svagt positivt på kvällen på cb early.

Imorse negativt på rfsu. Nu på kvällen svagt plus på billig sticka (se bild, dragit ner ljusstyrkan eftersom kvaliten blir så usel på familjeliv när man laddar upp) - så svagt, men ljust rosa. Haft negativt på dessa stickor innan! Snacka om att man slängs mellan hopp och förtvivlan. Hoppas på tydligare plus till morgonen, ÄL+11 är jag på då..

Hu vilken berg och dalbana du tycks utsättas för.. Jag känner med dig. På min front inte mycket nytt. Har testat två gånger, men aldrig med morgonurin och utan att kunna hålla mig särskilt länge. Helt onödigt med andra ord. Jag har en del känningar i brösten, och det maler i svanken. Men sånt kan ibland vara typiska innan menssignaler för mig så jag avvaktar..
  • Supertrio
    Loea skrev 2020-01-14 19:51:30 följande:

Haha jag vet, känns näst intill omöjligt att faktiskt lyckas distrahera sig! Jag körde rfsu stickor, men slarvade lite så missade den exakta toppen. Är lite orolig för samma som dig, att det inte var faktiska Äl utan att den kommer senare.. Jag fortsätter testa ett tag till tänker jag så får jag se. Fysiskt sett känns det verkligen som att jag har ägglossning nu, har ont i äggstockarna, uppsvullen, lätt illamående. Har även märkt att jag får en väldigt märklig huvudvärk/migrän på ena sidan av huvudet vid perioden runt ÄL. Så antingen borde den ju komma väldigt snart eller så var den då jag trodde. Lyckades ni timea in den förmodade ÄL? :)

Exakt samma här! Körde också med RFSU stickor men lyckades inte tajma toppen, tyvärr. Men hade sex två dagar innan jag fick positivt, samma dag OCH dagen efter. Så känner väl att vi ändå inte kunde ha gjort mer. Men blir ändå orolig att det bara var ett falskt alarm och att min ägglossning är nu i helgen istället:/ Har därför fortsatt att ta en äl-sticka varje dag bara för att dubbelkolla, kommer nog göra det enda fram till BIM. Lyckades ni timea in den förmodade ÄL? Är du på ÄL+1?
  • Sofieelises
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2020-01-14 20:10:14 följande:

Hu vilken berg och dalbana du tycks utsättas för.. Jag känner med dig. På min front inte mycket nytt. Har testat två gånger, men aldrig med morgonurin och utan att kunna hålla mig särskilt länge. Helt onödigt med andra ord. Jag har en del känningar i brösten, och det maler i svanken. Men sånt kan ibland vara typiska innan menssignaler för mig så jag avvaktar..

Vilken dag är du på nu? :)

Jag får skylla mig själv för förvirringen känner jag. Hade verkligen bestämt mig för att INTE testa innan äl+10/11 denna gång för att inte hålla på och oroa mig över streckens styrka/om det ökar eller inte, "är det ett streck eller inte..." etc. Är på äl+10 om jag går efter temphöjning men har testat i tre dagar "redan" så nu tycker jag att strecken ska öka (fick ju då svagt positivt igår.....). Vet att jag är knäpp. Nästa månad SKA jag inte testa förrän äl+10/11 för det här är fasen inte bra för psyket, haha.
  • rmj
    EllaLo skrev 2020-01-14 18:23:23 följande:

Spännande! Jag hade äl på cd 16 körde även med ovitrelle spruta så hoppas verkligen på guldägget nu. Försök 10 här... :/

Har du några känningar / tidiga syntom? :D

Utifrån att det bara är ÄL+6 är det inte säkert ägget har fäst än, så inga symptom såhär tidigt. Till helgen räknar jag med att ha lite symptom :)
  • Loea
    Supertrio skrev 2020-01-14 20:22:21 följande:

Exakt samma här! Körde också med RFSU stickor men lyckades inte tajma toppen, tyvärr. Men hade sex två dagar innan jag fick positivt, samma dag OCH dagen efter. Så känner väl att vi ändå inte kunde ha gjort mer. Men blir ändå orolig att det bara var ett falskt alarm och att min ägglossning är nu i helgen istället:/ Har därför fortsatt att ta en äl-sticka varje dag bara för att dubbelkolla, kommer nog göra det enda fram till BIM. Lyckades ni timea in den förmodade ÄL? Är du på ÄL+1?

Ja men det låter ju lovande! Hoppas att det var Äl och att det går vägen denna gången :)

Ja vi fick till det bra kring helgen så är inte helt ute och cyklar om nu ÄL stämde. Vill också testa fram till bim egentligen men då måste jag köpa fler stickor haha. Ja räknar det som ÄL+1 nu för tillfället iaf. Det som förvirrar mig är att mina flytningar stämde bättre in på ÄL i typ tisdags. Nu har jag inte alls haft den typen. Man kan verkligen bli knäpp av det här med att tolka kroppen hit och dit. Önskar att jag hade slutat med preventivmedel tidigare så att man hade haft en bättre uppfattning om vad normalläget är.
  • EllaLo
    Loea skrev 2020-01-14 18:55:22 följande:

Jag tror jag hade ägglossning igår eller runt om där. Känns som en evighet alltså! Har också väldigt oregelbundna cykler. Förra vart på 7 veckor. Hoppas verkligen inte det går så länge denna gången. Men nu kan nedräkningen börja iaf! Ska försöka att hålla mig upptagen och distrahera mig.

Nää usch va segt med 7 veckor!

Så himla svårt att distrahera sig dock, även fast man jobbar eller har någon anna syssla. Allt analyseras in i minsta :)
  • Loea
    EllaLo skrev 2020-01-14 21:54:16 följande:

Nää usch va segt med 7 veckor!

Så himla svårt att distrahera sig dock, även fast man jobbar eller har någon anna syssla. Allt analyseras in i minsta :)

Ja visst är det så, det är ju i ens egen kropp allt känns. Har alltid värk mellan ÄL och mens så går nästan inte att glömma bort det för en sekund. Men försöker boka i mycket roliga grejer och träffa kompisar osv så finns det iaf mycket annat att tänka på också. Avundsjuk på sambon som har helt andra möjligheter att distansera sig!
  • Snarttrettiochtrevar89
    Sofieelises skrev 2020-01-14 21:23:08 följande:

Vilken dag är du på nu? :)

Jag får skylla mig själv för förvirringen känner jag. Hade verkligen bestämt mig för att INTE testa innan äl+10/11 denna gång för att inte hålla på och oroa mig över streckens styrka/om det ökar eller inte, "är det ett streck eller inte..." etc. Är på äl+10 om jag går efter temphöjning men har testat i tre dagar "redan" så nu tycker jag att strecken ska öka (fick ju då svagt positivt igår.....). Vet att jag är knäpp. Nästa månad SKA jag inte testa förrän äl+10/11 för det här är fasen inte bra för psyket, haha.

Äh var inte så hård mot dig själv. Det är klart att du är nyfiken och jag skulle gjort precis samma sak om jag haft fler test.

Jag mäter ju inte med äl-stickor eller tempar. Men enligt en app som räknar utifrån senaste mens är jag äl+10 och bim-4 idag. Har bim den 18e.
  • Mammaresan
    EllaLo skrev 2020-01-14 17:13:15 följande:

Fick glad gubbe på äl test igår, så nu börjar den låååååånga två veckors väntan! Finns inget segare.. någon som ligger lika med mig ? Min mens är oregelbunden så BIM kan vara lite närsom mellan 25-28 januari, förhoppningsvis så sent som möjligt för ägget ska ha en större chans :)

Jag har ju BIM runt den 27:e men vet inte riktigt när jag hade ÄL. Cykeln har varit lite märklig så. Däremot tror jag inte på att det blir något den här gången. Fick inte till det mycket och det var flera dagar innan ÄL. Lite för tidigt helt enkelt. Men jag får väl vänta som alla andra gravid eller ej liksom! ;P
Svar på tråden BIM januari