• Anonym (Yg)

Du inser att gräset var inte grönare...

Det finns många som, när förhållandet hemma inte alls varit bra, har sökt sig till nån annan för sex, bekräftelse m.m. Det vet vi, sen kan man döma och tycka det är förkastligt eller vad som...så är det tyvärr.

Ibland uppstår också känslor mellan dom parterna.

Man klickar mentalt och sexuellt på ett sätt man inte gjort med sin partner på väldigt väldigt länge och plötsligt så känner man det där ruset som varit borta så länge.

En del beslutar sig t.o.m för att lämna sin partner för sin nya "kärlek."

Finns det någon som varit i den situationen och sen, efter separationen, insåg att dom begått ett misstag?

Ruset har lagt sig, man får lite av en vardag och plötsligt inser man att man inte passade så bra ihop...Det mentala klickade inte så bra som du först trodde/kände och det sexuella var nog mest bra för att du just då var inne i en "kris" med din partner.

Du undrar vad fan du gjort, önskar att du kunde gå tillbaka i tiden...

Någon som varit där?

• Svar på tråden Du inser att gräset var inte grönare...
  • Oerhörd
    molly50 skrev 2020-01-30 09:46:27 följande:

Mina egna erfarenheter s'ger att sanningen brukar komma fram.

Och även i min bekantskapskrets. Och det går att läsa i trådar här på FL med.

Nu inser jag såklart att det inte går att projicera på alla.

Men att det i alla fall inte går att säga att sanningen aldrig kommer fram.

Det om något är att sprida lögner.

På samma sätt som om jag hade skrivit att sanningen alltid kommer fram.

Sanningen ligger nog någonstans däremellan.

Nja, dina erfarenheter säger att det händer i en del fall att sanningen kommer fram. De som kommer undan med sin otrohet vet du ingenting om eftersom de just kommer undan med det. Antagligen är de i övrigt precis de personer som ingen skulle tro något så hemskt om, och det är just därför de kommer undan med det - det är iallafall min erfarenhet...
  • Smecker
    molly50 skrev 2020-01-30 09:46:27 följande:
    Mina egna erfarenheter s'ger att sanningen brukar komma fram.
    Och även i min bekantskapskrets. Och det går att läsa i trådar här på FL med.
    Nu inser jag såklart att det inte går att projicera på alla.
    Men att det i alla fall inte går att säga att sanningen aldrig kommer fram.
    Det om något är att sprida lögner.
    På samma sätt som om jag hade skrivit att sanningen alltid kommer fram.
    Sanningen ligger nog någonstans däremellan.
    Ingen har påstått att sanningen aldrig kommer fram, någonsin, i några fall av otrohet. Däremot finns det väldigt många otroheter där sanningen faktiskt aldrig kommer fram.

Så, utifrån din erfarenhet, är det en majoritet av den otrohet som du känner till som kommer fram? Om ja, hur många tror du är otrogna som du inte känner till?

Statistiken visar lite olika, men beroende på undersökning så är det mellan 5 och 25% av otroheterna som avslöjas, varav en stor del förmodligen inte skulle avslöjats om inte personen själv berättat. Så nej, sanningen brukar inte komma fram, faktum är att det endast är en liten del av sanningen som kommer fram.

Jag blir lite nyfiken på varför det är så viktigt för dig att poängtera att "sanningen brukar komma fram"? Det är ju uppenbarligen ingenting du vet, så vadan mantrat? Räcker det inte att säga att det alltid finns en risk, även om den är liten, att sanningen kan komma fram?
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (man)
    Anonym (Otrogen) skrev 2020-01-30 10:19:10 följande:
    Det är nog bara din moraliska önskedröm som du tror är en sanning. 

Jag har varit mycket otrogen, aldrig blivit påkommen och jag vet många vänner som har det likadant. Våra partners geggar ner sig i nymoraliska  amerikanska konservativa ideer, de håller på med vad som helst i livet (jobb, mobil, träning, hushåll) och slutar vara intresserade av sin partner.

Du skyller förstås att dessa sexointresserade inte har något eget ansvar utan det är deras partners fel att de sexointresserade inte har vårdat sin lust och sexualitet.

Otrohet är helt lagligt. Det var illa olagligt för många hundra år sedan, vill du gå tillbaka dit med vårt samhälle? Det är verkligen tröttsamt med nymoralism, så omodernt.
    Men kom igen... nog gör att jag kan hålla med om att otrohet inte alltid kommer fram. Men att sitta och påstå att din partner har någon som helst ansvar för att du väljer att bete dig som en gris är ju bara patetiskt.

Om du är missnöjd med ditt förhållande så har du många olika sätt att hantera ditt missnöje på. Om du själv VÄLJER att hantera det genom att bedra din partner så kan du fan inte sitta och skylla det på din partner. Vill du vara otrogen så fine, var det. men sitt förfan inte och skyll det på din partner.

Ja alla vet att otrohet är lagligt men det betyder INTE att det är ok, och det har inte ett skit med nymoralism att göra, Ännu en patetiskt jävla bortföklaring.
  • Anonym (Bedragen)
    Smecker skrev 2020-01-30 12:49:42 följande:
    ...

Statistiken visar lite olika, men beroende på undersökning så är det mellan 5 och 25% av otroheterna som avslöjas, varav en stor del förmodligen inte skulle avslöjats om inte personen själv berättat. Så nej, sanningen brukar inte komma fram, faktum är att det endast är en liten del av sanningen som kommer fram.

...
    Någonstans mellan var 20:e till var 4:e enligt dessa obekräftade uppgifter.

Som rysk roulette ungefär. Fast med pistolen mot partnerns huvud.
  • Smecker
    Anonym (Bedragen) skrev 2020-01-30 14:01:41 följande:

Någonstans mellan var 20:e till var 4:e enligt dessa obekräftade uppgifter.

Som rysk roulette ungefär. Fast med pistolen mot partnerns huvud.

Så kan man absolut välja att se det.
  • molly50
    Oerhörd skrev 2020-01-30 12:44:49 följande:
    Nja, dina erfarenheter säger att det händer i en del fall att sanningen kommer fram. De som kommer undan med sin otrohet vet du ingenting om eftersom de just kommer undan med det. Antagligen är de i övrigt precis de personer som ingen skulle tro något så hemskt om, och det är just därför de kommer undan med det - det är iallafall min erfarenhet...
    Ja,det kan säkert ligga något i det.
  • molly50
    Smecker skrev 2020-01-30 12:49:42 följande:
    Ingen har påstått att sanningen aldrig kommer fram, någonsin, i några fall av otrohet. Däremot finns det väldigt många otroheter där sanningen faktiskt aldrig kommer fram.

Så, utifrån din erfarenhet, är det en majoritet av den otrohet som du känner till som kommer fram? Om ja, hur många tror du är otrogna som du inte känner till?

Jag blir lite nyfiken på varför det är så viktigt för dig att poängtera att "sanningen brukar komma fram"? Det är ju uppenbarligen ingenting du vet, så vadan mantrat? Räcker det inte att säga att det alltid finns en risk, även om den är liten, att sanningen kan komma fram?
    Det är som sagt min erfarenhet. 
    Och jag inser såklart att det inte går att projicera på allt och alla.
    Jag tror också att många otrogna som blivit avslöjade varit tvärsäkra på att det aldrig skulle komma fram.
    Därav att jag vill påpeka att det faktiskt kan göra det. Hur försiktig man än tror sig vara.
  • Smecker
    molly50 skrev 2020-01-31 09:54:35 följande:
    Det är som sagt min erfarenhet. 
    Och jag inser såklart att det inte går att projicera på allt och alla.
    Jag tror också att många otrogna som blivit avslöjade varit tvärsäkra på att det aldrig skulle komma fram.
    Därav att jag vill påpeka att det faktiskt kan göra det. Hur försiktig man än tror sig vara.
    Fast det gäller ju rätt mycket här i livet. Många som kör bil har varit tvärsäkra på att de aldrig kommer förolyckas. Många som går utanför dörren har varit tvärsäkra på att [insert random händelse] aldrig kommer att inträffa. Liksom, vad är det ens att påpeka?
  • molly50
    Smecker skrev 2020-01-31 10:15:28 följande:
    Fast det gäller ju rätt mycket här i livet. Många som kör bil har varit tvärsäkra på att de aldrig kommer förolyckas. Många som går utanför dörren har varit tvärsäkra på att [insert random händelse] aldrig kommer att inträffa. Liksom, vad är det ens att påpeka?
    Jag tycker det är värt att påpeka att man inte ska vara så tvärsäker på saker och ting här i livet.
    Och fundera på om det verkligen är värt det att t ex riskera att få ha sina barn på halvtid eller förlora det man har för ett snedknull.
  • Anonym (man)
    Smecker skrev 2020-01-31 10:15:28 följande:
    Det stämmer, men skillnaden är kanske vems välmående man väljer att riskera. En person som är otrohet riskerar inte sitt eget välmående utan sin familjs. En person som kör bil själv kan säkert vara tvärsäker på att inte smälla, men om samma person kör omkring med ungarna i baksättet har personen andra förväntningar på sig vad gäller säkerhet.
Svar på tråden Du inser att gräset var inte grönare...