• Anonym (Yg)

Du inser att gräset var inte grönare...

Det finns många som, när förhållandet hemma inte alls varit bra, har sökt sig till nån annan för sex, bekräftelse m.m. Det vet vi, sen kan man döma och tycka det är förkastligt eller vad som...så är det tyvärr.

Ibland uppstår också känslor mellan dom parterna.

Man klickar mentalt och sexuellt på ett sätt man inte gjort med sin partner på väldigt väldigt länge och plötsligt så känner man det där ruset som varit borta så länge.

En del beslutar sig t.o.m för att lämna sin partner för sin nya "kärlek."

Finns det någon som varit i den situationen och sen, efter separationen, insåg att dom begått ett misstag?

Ruset har lagt sig, man får lite av en vardag och plötsligt inser man att man inte passade så bra ihop...Det mentala klickade inte så bra som du först trodde/kände och det sexuella var nog mest bra för att du just då var inne i en "kris" med din partner.

Du undrar vad fan du gjort, önskar att du kunde gå tillbaka i tiden...

Någon som varit där?

• Svar på tråden Du inser att gräset var inte grönare...
  • Smecker
    Anonym (man) skrev 2020-01-29 10:54:24 följande:

Kan iof stämma, men man skulle kanske kunna säga att sanningen tenderar att komma fram betydligt oftare än vad många skulle vilja 

De flesta som är otrogna verkar intala sig själva att det aldrig någonsin kommer komma fram, det är ju grunden för att våga göra det. Och det är ju i sig en slags självlögn för man kan aldrig vara 100% säker på att de aldrig kommer komma fram för det är inte något man själv bestämmer över och behöver inte ske under tiden det pågår, det kan dröja 10 år. Så det man i praktiken gör är att man tar en kalkylerad risk med sin familj som kommer följa en så länge man är tillsammans. 

Det vore väl mer korrekt att lägga fram det så, än att påstå att sanningen tenderar att komma fram. Eller att säga att det alltid finns en risk att sanningen kommer fram, men att det inte händer i majoriteten av fallen.

Jag har inget till övers för otrohet, men lögner är alltid dumt, oavsett från vilken sida de kommer.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • molly50
    Smecker skrev 2020-01-29 11:31:15 följande:
    Om det får dig att må bättre att tro att "sanningen tenderar att komma fram", så väl bekomme. Sanningen är snarare att majoriteten av alla otroheter aldrig kommer fram. Det är dumt att bekämpa otrohet genom att sprida lögner, sånt påverkar trovärdigheten.
    Sanningen kommer nog fram oftare än vad otrogna själva vill,i alla fall.
  • Smecker
    molly50 skrev 2020-01-29 13:52:52 följande:
    Sanningen kommer nog fram oftare än vad otrogna själva vill,i alla fall.
    Vilket inte är samma sak som du skrev. Det kan absolut vara så att det i de fall där sanningen kommer fram så vill 100% av de otrogna inte att det skall ske, vilket inte är samma sak som att sanningen tenderar att komma fram. Faktum är att sanningen, statistiskt sett, inte tenderar att komma fram.

Som sagt, jag förstår att folk vill tro att sanningen tenderar att komma fram, men det är enbart ett önsketänkande. Vill man på ett trovärdigt sätt verka mot otrohet och folk som ljuger och bedrar, så kanske det kan påverka ens trovärdighet om man själv sprider lögner.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Oerhörd
    Smecker skrev 2020-01-29 11:31:15 följande:

Om det får dig att må bättre att tro att "sanningen tenderar att komma fram", så väl bekomme. Sanningen är snarare att majoriteten av alla otroheter aldrig kommer fram. Det är dumt att bekämpa otrohet genom att sprida lögner, sånt påverkar trovärdigheten.

Om inte annat gör det det ännu värre att bli bedragen, om alla tror att det är så himla ovanligt eller att bara riktigt vidriga människor är otrogna. Det är fler än vi anar skulle jag gissa. Och de som kommer undan längst är väl de som absolut ingen skulle gissa är den otrogna typen.
  • Anonym (Ormen)
    molly50 skrev 2020-01-29 08:54:09 följande:
    Någon kan ju se dig när du inte vet. Sanningen tenderar alltid att komma fram.
    Men många otrogna tror att d är så försiktiga och att det aldrig kommer att hända.
    Anonym (Ormen) skrev 2020-01-29 02:40:00 följande:
    Hur kan man bli sårad av nåt man inte vet? Cancer är ju en faktisk sjukdom, klart att det skadar. Men att jag vill ha lite variation ibland är inget hon lider av. 
    Man kan ha känslan av att något pågår bakom ens rygg. Och det kan göra att man mår dåligt.
    Har du pratat med din fru om att du vill ha variation?
    Hon kanske skulle vara med på att ge dig det?
    Eller har du bara valt den fega utvägen?
    Inte troligt, men visst finns det en minimal risk. 

Givetvis diskuterar jag inte min otrohet med min fru :D
  • Anonym (Ormen)
    Anonym (G) skrev 2020-01-29 10:41:32 följande:
    Ja du. Det är ingen direkt kärleksfull handling att knulla horor när man är gift.
    Nej det är ju något jag gör på egen hand. Om jag tar en joggingtur är det inte för min frus skull heller.
  • molly50
    Smecker skrev 2020-01-29 14:31:58 följande:
    Vilket inte är samma sak som du skrev. Det kan absolut vara så att det i de fall där sanningen kommer fram så vill 100% av de otrogna inte att det skall ske, vilket inte är samma sak som att sanningen tenderar att komma fram. Faktum är att sanningen, statistiskt sett, inte tenderar att komma fram.

Som sagt, jag förstår att folk vill tro att sanningen tenderar att komma fram, men det är enbart ett önsketänkande. Vill man på ett trovärdigt sätt verka mot otrohet och folk som ljuger och bedrar, så kanske det kan påverka ens trovärdighet om man själv sprider lögner.
    Mina egna erfarenheter s'ger att sanningen brukar komma fram.
    Och även i min bekantskapskrets. Och det går att läsa i trådar här på FL med.
    Nu inser jag såklart att det inte går att projicera på alla.
    Men att det i alla fall inte går att säga att sanningen aldrig kommer fram.
    Det om något är att sprida lögner.
    På samma sätt som om jag hade skrivit att sanningen alltid kommer fram.
    Sanningen ligger nog någonstans däremellan.
  • molly50
    Anonym (Ormen) skrev 2020-01-30 00:58:22 följande:
    Inte troligt, men visst finns det en minimal risk. 

Givetvis diskuterar jag inte min otrohet med min fru :D
    Nej,men du kanske borde diskutera med henne att du vill ha variation? Du kanske slipper att gå till horor sen?
  • Anonym (Otrogen)
    molly50 skrev 2020-01-29 10:22:33 följande:
    Det är nog i alla fall vad många otrogna vill tro.
    Det är nog bara din moraliska önskedröm som du tror är en sanning. 

Jag har varit mycket otrogen, aldrig blivit påkommen och jag vet många vänner som har det likadant. Våra partners geggar ner sig i nymoraliska  amerikanska konservativa ideer, de håller på med vad som helst i livet (jobb, mobil, träning, hushåll) och slutar vara intresserade av sin partner.

Du skyller förstås att dessa sexointresserade inte har något eget ansvar utan det är deras partners fel att de sexointresserade inte har vårdat sin lust och sexualitet.

Otrohet är helt lagligt. Det var illa olagligt för många hundra år sedan, vill du gå tillbaka dit med vårt samhälle? Det är verkligen tröttsamt med nymoralism, så omodernt.
  • molly50
    Anonym (Otrogen) skrev 2020-01-30 10:19:10 följande:
    Det är nog bara din moraliska önskedröm som du tror är en sanning. 

Jag har varit mycket otrogen, aldrig blivit påkommen och jag vet många vänner som har det likadant. Våra partners geggar ner sig i nymoraliska  amerikanska konservativa ideer, de håller på med vad som helst i livet (jobb, mobil, träning, hushåll) och slutar vara intresserade av sin partner.

Du skyller förstås att dessa sexointresserade inte har något eget ansvar utan det är deras partners fel att de sexointresserade inte har vårdat sin lust och sexualitet.

Otrohet är helt lagligt. Det var illa olagligt för många hundra år sedan, vill du gå tillbaka dit med vårt samhälle? Det är verkligen tröttsamt med nymoralism, så omodernt.
    Jag anser inte att det är deras partners fel att deras partner väljer att vara otrogna för att de är ointresserade av dem.
    Men jag anser att det är deras partners eget ansvar att de gör valet att vara otrogna istället för att försöka prata om problemet.
    Man är alltid ansvarig för sina egna handlingar. Det kan man aldrig lägga på någon annan.
    Fungerar det inte även om man pratar så är det väl bättre,och framförallt ärligare att göra slut.
    Man ger ju inte sin partner en chans att få leva sitt liv som h*n vill när man är otrogen.
    Man låter bara partnern får leva i en lögn.
    Du får gärna kalla mig moralisk om du vill. Men fundera på om du själv skulle vilja att din partner var otrogen och lät dig få leva i en lögn helt ovetandes om hennes/hans svek.
    Och varför ens haka upp dig på att sanningen kan komma fram om du nu är så säker på att den aldrig kommer att göra det?
Svar på tråden Du inser att gräset var inte grönare...