• Anonym (Yg)

Du inser att gräset var inte grönare...

Det finns många som, när förhållandet hemma inte alls varit bra, har sökt sig till nån annan för sex, bekräftelse m.m. Det vet vi, sen kan man döma och tycka det är förkastligt eller vad som...så är det tyvärr.

Ibland uppstår också känslor mellan dom parterna.

Man klickar mentalt och sexuellt på ett sätt man inte gjort med sin partner på väldigt väldigt länge och plötsligt så känner man det där ruset som varit borta så länge.

En del beslutar sig t.o.m för att lämna sin partner för sin nya "kärlek."

Finns det någon som varit i den situationen och sen, efter separationen, insåg att dom begått ett misstag?

Ruset har lagt sig, man får lite av en vardag och plötsligt inser man att man inte passade så bra ihop...Det mentala klickade inte så bra som du först trodde/kände och det sexuella var nog mest bra för att du just då var inne i en "kris" med din partner.

Du undrar vad fan du gjort, önskar att du kunde gå tillbaka i tiden...

Någon som varit där?

• Svar på tråden Du inser att gräset var inte grönare...
  • Smecker
    molly50 skrev 2020-01-31 10:57:08 följande:
    Jag tycker det är värt att påpeka att man inte ska vara så tvärsäker på saker och ting här i livet.
    Och fundera på om det verkligen är värt det att t ex riskera att få ha sina barn på halvtid eller förlora det man har för ett snedknull.
    Som sagt, det gäller ju allt här i livet. Man kan ju gå omkring och påpeka för folk att de kan bli påkörda när som helst, eller att deras barn kan dö precis när som helst, och så vidare. Man skall ju inte vara så tvärsäker på saker och ting här i livet.

Jag förmodar att du ser själv hur det låter.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (man) skrev 2020-01-31 11:00:28 följande:
    Det stämmer, men skillnaden är kanske vems välmående man väljer att riskera. En person som är otrohet riskerar inte sitt eget välmående utan sin familjs. En person som kör bil själv kan säkert vara tvärsäker på att inte smälla, men om samma person kör omkring med ungarna i baksättet har personen andra förväntningar på sig vad gäller säkerhet.
    Absolut, men oavsett vilka förväntningar man har på sig så gäller fortfarande att man inte kan vara tvärsäker på någonting alls, hur försiktig man än anser sig vara.

Det blir ju nästan en barnslig nivå på det hela.
  • Anonym (man)
    Smecker skrev 2020-01-31 11:42:18 följande:
    Absolut, men oavsett vilka förväntningar man har på sig så gäller fortfarande att man inte kan vara tvärsäker på någonting alls, hur försiktig man än anser sig vara.

Det blir ju nästan en barnslig nivå på det hela.
    Jag håller som sagt med om det. Men jag tror att otrogna människor (egentligen alla människor som vill något de vet är fel) ljuger lite extra mycket för sig själva än den vanliga dagliga rationaliseringen vi alla gör.

Man ser ofta i trådar folk som är heeeelt bergsäkra på att de aldrig kommer åka dit trotts att många skriver vilka risker de tar, och riktigt så gör inte alla i vardagen. Om någon varnar för att det kan vara halt på vissa ställen så tar de flesta det lite lugnare och trycker inte gasen i botten och säger "nä det kommer aldrig hända mig". Framför allt inte om man har familjen i bilen  Det finns nyanser även i självbedrägeri.
  • Smecker
    Anonym (man) skrev 2020-01-31 11:57:51 följande:
    Jag håller som sagt med om det. Men jag tror att otrogna människor (egentligen alla människor som vill något de vet är fel) ljuger lite extra mycket för sig själva än den vanliga dagliga rationaliseringen vi alla gör.

Man ser ofta i trådar folk som är heeeelt bergsäkra på att de aldrig kommer åka dit trotts att många skriver vilka risker de tar, och riktigt så gör inte alla i vardagen. Om någon varnar för att det kan vara halt på vissa ställen så tar de flesta det lite lugnare och trycker inte gasen i botten och säger "nä det kommer aldrig hända mig". Framför allt inte om man har familjen i bilen  Det finns nyanser även i självbedrägeri.
    Riskerna kan ju absolut vara värt att påpeka, men faktum kvarstår att de absolut flesta åker inte dit, precis som de absolut flesta inte förolyckas i trafiken. Jag tror helt enkelt att man inte vinner något på att ropa varg hela tiden, eller överdriva, eller ljuga själv.
  • Anonym (man)
    Smecker skrev 2020-01-31 12:11:14 följande:
    Riskerna kan ju absolut vara värt att påpeka, men faktum kvarstår att de absolut flesta åker inte dit, precis som de absolut flesta inte förolyckas i trafiken. Jag tror helt enkelt att man inte vinner något på att ropa varg hela tiden, eller överdriva, eller ljuga själv.
    Håller med, men jag tror att vissa personen är mer benägna att ta risker än andra, det ser man även i trafiken. Vissa kör som idioter, men långt ifrån alla.

Men visst är det sant att man inte kan säga att den som kör som en idiot kommer smälla det vet man inte och många av de som kör som idioter orsakar ibland att andra smäller men klarar sig själva. Dock kan man nog säga att risken att en sån person smäller är högre än för de som kör lugnt.
  • molly50
    Smecker skrev 2020-01-31 11:40:18 följande:
    Som sagt, det gäller ju allt här i livet. Man kan ju gå omkring och påpeka för folk att de kan bli påkörda när som helst, eller att deras barn kan dö precis när som helst, och så vidare. Man skall ju inte vara så tvärsäker på saker och ting här i livet.

Jag förmodar att du ser själv hur det låter.
    Ja,absolut. Men det är just därför jag anser att man inte ska vara så tvärsäker på att sanningen aldrig kommer att komma fram när man är otrogen heller.
  • Smecker
    molly50 skrev 2020-02-02 12:04:44 följande:

Ja,absolut. Men det är just därför jag anser att man inte ska vara så tvärsäker på att sanningen aldrig kommer att komma fram när man är otrogen heller.

Sant, det skall man inte. Men du är inte lika noga med att påpeka att sannolikheten är rätt hög att sanningen aldrig kommer fram? Eller att dina vänner inte skall vara så tvärsäkra på att de aldrig kommer drabbas av cancer, att deras barn aldrig kommer råka ut för något och så vidare?

Jag tror nog att folk som är otrogna har rätt bra koll på att de kan åka dit. Det finns nog en hel del av dem som oroar sig och funderar på det. Så vad exakt tror du att det är du tillför, förutom att du mår bra av att ljuga för dem, ge dem nålstick och tjuvnyp? Finns det inte bättre sätt att propagera mot otrohet?
  • molly50
    Smecker skrev 2020-02-02 14:32:06 följande:
    Sant, det skall man inte. Men du är inte lika noga med att påpeka att sannolikheten är rätt hög att sanningen aldrig kommer fram? Eller att dina vänner inte skall vara så tvärsäkra på att de aldrig kommer drabbas av cancer, att deras barn aldrig kommer råka ut för något och så vidare?

Jag tror nog att folk som är otrogna har rätt bra koll på att de kan åka dit. Det finns nog en hel del av dem som oroar sig och funderar på det. Så vad exakt tror du att det är du tillför, förutom att du mår bra av att ljuga för dem, ge dem nålstick och tjuvnyp? Finns det inte bättre sätt att propagera mot otrohet?
    Så bara för att sannolikheten är hög att det inte kommer fram så ska det inte påpekas att risken finns?
    Det andra är något jag aldrig har påstått.

Jag tycker inte det är att ljuga att påpeka att sanningen kan komma fram.
    Och på vilket sätt menar du att man ska propagera mot otrohet som kommer att bita på de som är otrogna?
    De som väljer att vara otrogna struntar nog blankt i alla råd de får.
  • Smecker
    molly50 skrev 2020-02-02 16:12:05 följande:

Så bara för att sannolikheten är hög att det inte kommer fram så ska det inte påpekas att risken finns?

Det andra är något jag aldrig har påstått.

Jag tycker inte det är att ljuga att påpeka att sanningen kan komma fram.

Och på vilket sätt menar du att man ska propagera mot otrohet som kommer att bita på de som är otrogna?

De som väljer att vara otrogna struntar nog blankt i alla råd de får.

Som sagt, risken finns med precis allt. Påpekar du precis alla risker som finns, alltid, för alla? Eller är det bara en grej när det gäller just otrohet som känns bra för dig? Bre på lite extra, och få en varm känsla i magen?

Nej, det är inte en lögn att säga att det finns en liten risk att sanningen kommer fram. Men det är inte riktigt så du brukar lägga fram det, eller hur? Man tappar så mycket trovärdighet när man far med osanningar, det hjälper inte direkt din sak.

Jag har ingen som helst aning, men att ljuga och överdriva känns väl inte så moget. Jag har inget till övers för otrohet, men det gör liksom ingen skillnad för de som väljer att vara otrogna, oavsett anledning. Jag kan absolut påpeka det omoraliska i det de gör, eller nämna att det finns alternativ, men till syvende och sist är det ju vuxna människor som lever sina liv som de vill.
  • molly50
    Smecker skrev 2020-02-02 16:39:17 följande:
    Som sagt, risken finns med precis allt. Påpekar du precis alla risker som finns, alltid, för alla? Eller är det bara en grej när det gäller just otrohet som känns bra för dig? Bre på lite extra, och få en varm känsla i magen?

Nej, det är inte en lögn att säga att det finns en liten risk att sanningen kommer fram. Men det är inte riktigt så du brukar lägga fram det, eller hur? Man tappar så mycket trovärdighet när man far med osanningar, det hjälper inte direkt din sak.

Jag har ingen som helst aning, men att ljuga och överdriva känns väl inte så moget. Jag har inget till övers för otrohet, men det gör liksom ingen skillnad för de som väljer att vara otrogna, oavsett anledning. Jag kan absolut påpeka det omoraliska i det de gör, eller nämna att det finns alternativ, men till syvende och sist är det ju vuxna människor som lever sina liv som de vill.
    Nej,inte alltid. Men visst kan jag påpeka att det finns risker med saker och ting.
    Och det är ju av omtanke,i så fall.
    Nej,det är inte för att få en varmare känsla i magen.
    Utan för att det stör mig litegrann att otrogna många gånger är så säkra på att det aldrig kommer fram.
    Man får känslan av att de inte bryr sig ett dugg om att de riskerar att såra andra med sina egoistiska handlingar.
Svar på tråden Du inser att gräset var inte grönare...