• Anonym (Yg)

Du inser att gräset var inte grönare...

Det finns många som, när förhållandet hemma inte alls varit bra, har sökt sig till nån annan för sex, bekräftelse m.m. Det vet vi, sen kan man döma och tycka det är förkastligt eller vad som...så är det tyvärr.

Ibland uppstår också känslor mellan dom parterna.

Man klickar mentalt och sexuellt på ett sätt man inte gjort med sin partner på väldigt väldigt länge och plötsligt så känner man det där ruset som varit borta så länge.

En del beslutar sig t.o.m för att lämna sin partner för sin nya "kärlek."

Finns det någon som varit i den situationen och sen, efter separationen, insåg att dom begått ett misstag?

Ruset har lagt sig, man får lite av en vardag och plötsligt inser man att man inte passade så bra ihop...Det mentala klickade inte så bra som du först trodde/kände och det sexuella var nog mest bra för att du just då var inne i en "kris" med din partner.

Du undrar vad fan du gjort, önskar att du kunde gå tillbaka i tiden...

Någon som varit där?

• Svar på tråden Du inser att gräset var inte grönare...
  • Anonym
    Anonym (Oskyldiga) skrev 2020-01-24 06:47:13 följande:
    Nej du hade väl ett svagt ögonblick i ditt liv kanske en svacka i ditt förhållande han uppmuntrade dig inte lika mycket som förut, era barn var nu vuxna och du kändé dig ensam i förhållandet mm
    Tror du verkligen att det rättfärdar det du gjort ni kvinnor vill så hemskt gärna addera över ansvaret på mannen i förhållandet när det går fel

En otrohet är en otrohetsaffär som aldrig kan ursäktas gör slut för fan hur svårt kan det vara 
    Och nej, jag ska inte göra slut.
    Det man inte vet lider man inte av.
  • Anonym (man)
    Anonym skrev 2020-01-24 11:21:31 följande:
    Och nej, jag ska inte göra slut.
    Det man inte vet lider man inte av.
    Eller hur.. jag antar att du är helt ok med att nån pissar i ditt kaffe innan du får den för det man inte vet har man ju inte ont av, eller hur?

Vill du bete dig som ett svin mot andra så gör det, men sitt förfan inte och snacka bort det med löjliga ursäkter om att det man inte vet.... för det är bara patetiskt.
  • Anonym (man)
    Anonym skrev 2020-01-24 05:11:41 följande:
    Dumheter. Man är inte mindre värd för att man varit otrogen.
    Om du tror att människovärdet sitter i det så är det nog dags att vakna.

Och utöver det så kanske det inte var så allvarligt menat, kanske rent av ett misstag. Varför ska man då berätta och riskera sitt förhållande pga ett misstag?
    Jodå, om man medvetet beter sig som ett svin mot andra och dessutom är för feg för att erkänna för sig själv och andra att man gör det för att man är en feg liten egoist så är man absolut mindre värd.

Kan man själv inte visa andra respekt och medmänsklighet så ska man inte förvänta sig att få det av andra.
  • Anonym (G)

Så alla ni som varit otrogna och fortsätter vara otrogna, ni tycker alltså att ni har grönast gräs hemma trots allt. Isåfall förstår jag inte varför ni tar risken.

• Anonym
    Anonym (man) skrev 2020-01-24 12:02:13 följande:
    Eller hur.. jag antar att du är helt ok med att nån pissar i ditt kaffe innan du får den för det man inte vet har man ju inte ont av, eller hur?

Vill du bete dig som ett svin mot andra så gör det, men sitt förfan inte och snacka bort det med löjliga ursäkter om att det man inte vet.... för det är bara patetiskt.
    'Nej, det är inte patetiskt. Det är sant.
    Anonym (man) skrev 2020-01-24 12:05:30 följande:
    Jodå, om man medvetet beter sig som ett svin mot andra och dessutom är för feg för att erkänna för sig själv och andra att man gör det för att man är en feg liten egoist så är man absolut mindre värd.

Kan man själv inte visa andra respekt och medmänsklighet så ska man inte förvänta sig att få det av andra.
    Jag gissat att du är bedragen och kränkt.
    Och människovärdet ligger inte i om man är trogen eller ej, hur gärna du än vill det.
  • Anonym (Ormen)
    Anonym (Bedragen) skrev 2020-01-24 09:15:15 följande:
    Vill du leva ditt enda liv som ett svin som gör andra människor illa? Det kommer du troligen ångra rejält, men då är det redan för sent.
    Jag gör ingen illa, det är det som är det fina. 
  • Anonym (Ormen)
    Anonym (G) skrev 2020-01-24 12:22:42 följande:

Så alla ni som varit otrogna och fortsätter vara otrogna, ni tycker alltså att ni har grönast gräs hemma trots allt. Isåfall förstår jag inte varför ni tar risken.

Har helt klart det bästa och grönaste gräset hemma. Behöver inget mer gräs. 

Men ibland vill man känna sand mellan tårna, eller doppa fötterna i havet. Kan inte alltid gå omkring på gräs. 
  • Anonym (Bedragen)
    Anonym (Ormen) skrev 2020-01-24 02:24:41 följande:
    Det får du gärna tycka. Men jag sköter det snyggt för min frus och mina barns skull, och det går så bra så. 
    Än så länge. Men ju större lögnen blir, desto högre blir fallet,

(Min sambo trodde samma sak.)
  • Anonym (Bedragen)
    Anonym (Ormen) skrev 2020-01-26 01:06:10 följande:
    Jag gör ingen illa, det är det som är det fina. 
    Jo, det gör du. De vet bara inte om det för tillfället.

Tänk tillbaka på den här tråden om 25 år. Då kommer du nog skämmas.
  • Anonym (Mylle)
    Anonym (Bedragen) skrev 2020-01-27 09:01:27 följande:

Än så länge. Men ju större lögnen blir, desto högre blir fallet,

(Min sambo trodde samma sak.)

Lämnade du när du fick veta?
Svar på tråden Du inser att gräset var inte grönare...