• Anonym (Anonym)

Män är aldrig nöjda..

Jag får liksom de flesta andra kvinnor inte orgasm genom enbart penetrerande samlag utan krävs stimulans av klitoris eller oralsex.

Många män som jag träffat är porrskadade och förväntar sig att jag ska stöna vid penetrerande sex även om jag knappt känner något, ofta när jag varit helt tyst så har männen sagt "Kan du inte stöna lite?" eller påpekat efteråt att sexet inte var bra pga att jag var helt tyst.

Detta har gjort att jag fejkstönar när jag har sex och männens kommentarer har fått mig att få oerhörd prestationsångest när jag ska ha sex pga att det känns som ett tvång att stöna för annars tycker de att jag är dålig och fejkstönen känns så patetiska.

Just nu dejtar jag en ny man som inte heller verkar vara nöjd men nu pga mitt stön, jag har inte fejkstönat med honom men jag har fått orgasm och när jag väl får det så stönar/skriker jag högt. Det verkar som att han tror att jag fejkar då eftersom stönet är så högt och att det är det som han inte gillar.

Men ärligt, man vet ju inte om man ska stöna eller vara tyst för män är aldrig nöjda oavsett! Vad göra ??

• Svar på tråden Män är aldrig nöjda..
  • Anonym (EN)
    Anonym (Jag också) skrev 2020-02-09 12:48:43 följande:

För mig är det inte viktigt att sex funkar, jag vill bara inte ha krav på mig att jag också måste njuta. Njuter gör jag vid onani, vid sex gör jag det ibland, men verkligen inte varje gång. Sex är ju skönast för män.

Med den inställningen förstår jag att du inte njuter. Varför skulle sex vara skönast för män? Trams.
  • Anonym (Jag också)
    Anonym (EN) skrev 2020-02-09 12:53:37 följande:

De flesta kvinnor är inte så dumma så de fejkar. Det ligger liksom i ens eget intresse att inte göra det.

Nja, de flesta kvinnor fejkar, studier visar på det, där man vågar svara ärligt.
  • Anonym (EN)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-09 12:54:57 följande:

"De flesta" belägg för det? Fejkstön är betydligt vanligare än vad du tror. Många kvinnor känner press och krav när det gäller sex.

Det är enbart korkat. Känner inte en enda vuxen kvinna som skulle fejka - inklusive mig själv - det normala är att kommunicera och experimentera och hitta vägar till gemensam njutning. Fejk är något som eventuellt hör till väldigt osäkra väldigt unga kvinnor.
  • Anonym (Jag också)
    Anonym (EN) skrev 2020-02-09 12:55:12 följande:

Med den inställningen förstår jag att du inte njuter. Varför skulle sex vara skönast för män? Trams.

För att det är så, herregud, studier visar på att män får orgasm betydligt oftare vid sex. Inställning? Ne fakta är att jag inte känner så mycket vid sex, det är ingen inställning hehe.
  • Anonym (EN)
    Anonym (Jag också) skrev 2020-02-09 12:55:49 följande:

Nja, de flesta kvinnor fejkar, studier visar på det, där man vågar svara ärligt.

Länka till någon sådan studie
  • Anonym (Mhm)
    Anonym (Jag också) skrev 2020-02-09 12:48:43 följande:
    För mig är det inte viktigt att sex funkar, jag vill bara inte ha krav på mig att jag också måste njuta. Njuter gör jag vid onani, vid sex gör jag det ibland, men verkligen inte varje gång. Sex är ju skönast för män.
    Hur vet du att sex är skönast för män?
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-09 12:49:34 följande:
    Som vanligt när män gör fel så är det kvinnan som ska skuldbeläggas här på FL, oftast av de män som känner sig träffade av trådstarten.

Jag känner mig inte träffad av trådstarten. Dock blir jag ju träffad av alla vilda generaliseringar i tråden. Vilket jag tycker är orättvist när det rör sig om en bunt sexuellt inkompetenta män som du hoppat i säng med. 
    Vi är många män som inte känner igen oss i din trådrubrik eller trådstart. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (EN) skrev 2020-02-09 12:55:12 följande:

Läs på lite. 95 % av männen i ett heterosexuellt förhållande får orgasm vid ett penetrerande samlag medans enbart 65 % av kvinnorna får det (och då med hjälp av stimulans av klitoris)

De kvinnor som får flest orgasmer är de i samkönade förhållanden.

www.google.com/amp/s/amp.svt.se/nyheter/inrikes/kvinnor-far-mindre-orgasm-an-man-strukturell-orattvisa
  • Anonym (EN)
    Anonym (Jag också) skrev 2020-02-09 12:58:11 följande:

För att det är så, herregud, studier visar på att män får orgasm betydligt oftare vid sex. Inställning? Ne fakta är att jag inte känner så mycket vid sex, det är ingen inställning hehe.

Majoriteten kvinnor får definitivt orgasm, inte av enbart penetrering men på andra sätt. Många kvinnor kan dessutom få multipla orgasmer och olika typer av orgasmer. Du känner inte mycket av penetrering- är resten av din kropp också okänslig för beröring?
  • Kermit1561
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-09 12:35:20 följande:

Det kanske är du som har det? Och använder FL som ett sätt att utrycka din frustration på genom att påstå att andra har de problemen som du själv har. Jag har inte de problemen överhuvudtaget, men kul att någon som inte ens känner mig försöker gissa sig till saker.. eller bara ha någon att anklaga :)

Fast det var ju inte jag som startade en tråd om mina problem med det motsatta könet, det var det du som gjorde... och jag förstår ju att du har problem, dina svar och din inställning till sex som du ger uttryck för här är ju problematiskt, det är det ju andra som påpekar också, inte minst andra kvinnor. Men jag antar att de också är kvinnohatare..
  • Anonym (EN)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-02-09 12:59:23 följande:

Läs på lite. 95 % av männen i ett heterosexuellt förhållande får orgasm vid ett penetrerande samlag medans enbart 65 % av kvinnorna får det (och då med hjälp av stimulans av klitoris)

De kvinnor som får flest orgasmer är de i samkönade förhållanden.

www.google.com/amp/s/amp.svt.se/nyheter/inrikes/kvinnor-far-mindre-orgasm-an-man-strukturell-orattvisa

Om du läser artikeln du själv länkar till så står det att det ofta beror på bristande kommunikation, att kvinnor inte är tydliga att berätta vad de gillar/vill. Många vägrar ju tex ta på sig själv under tiden för det är fel sätt enligt dem. Det står också att lesbiska fokuserar mer på oralsex och kommunicerar mer.
Svar på tråden Män är aldrig nöjda..